Pomineme-li užitkové modely a hodně okrajovou limuzínu Genesis, jsou Santa Fe a z něj odvozené Grand Santa Fe největšími modely Hyundaie na českém trhu. Obě SUV v uplynulých měsících podstoupila modernizaci a nyní se opět pokusí zaujmout tuzemské zákazníky.
Kratší Santa Fe se od svého předchůdce odlišuje přepracovaným nárazníkem s LED diodami denního svícení a mlhovkami, plastičtější šestiúhelníkovou maskou chladiče, upravenou grafikou světlometů, oválnými koncovkami výfuku a novým vzhledem litých kol. Uvnitř designéři i technici zapracovali především na kvalitě multimediálního systému s osmipalcovou obrazovkou, lepší grafikou a integrovanou navigací. Plasty použité na konstrukci palubní desky jsou hodnotnější a lépe zpracované, zadní lavice je pak nově posuvná v rozsahu 270 milimetrů. Z bezpečnostních prvků jsou novinkou sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění, asistent pro změnu jízdního pruhu, panoramatický kamerový systém nebo automatické přepínání světel.
Standardně sedmimístné Grand Santa Fe přišlo do Evropy o několik měsíců později než jeho kratší sourozenec. Také ono se chlubí novým předním nárazníkem s vertikálními LED diodami denního svícení a diodovými mlhovkami, dále jsou tu přepracovaná šestiúhelníková maska chladiče, nová grafika světlometů, jiný zadní nárazník a nový design litých kol s průměrem 19 palců. Uvnitř došlo na kvalitnější plasty, kožené čalounění a nové dekorační lišty. Hlavní změnou je ale vylepšený multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem, navigací TomTom Live, příjmem digitálního rádia a audiosystémem s dvanácti reproduktory. Stejně jako v případě menšího sourozence byla rozšířena nabídka bezpečnostních asistentů, u Grand Santa Fe o nouzové brzdění, panoramatický kamerový systém, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvých úhlů a asistent pro změnu jízdního pruhu.
Pod kapotou mají Santa Fe a Grand Santa Fe u nás pouze jedinou jednotku. Vznětový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 200 koní při 3800 ot./min s točivým momentem 440 Nm mezi 1750 – 2750 ot./min. Kratší model může volit mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, provedení Grand má standardně automat. Poháněna jsou všechna kola s rozdělením výkonu 50:50. Kratší Santa Fe je na jiných trzích mimo Českou republiku dostupné také s 2.4litrovým zážehovým čtyřválcem GDI o výkonu 188 koní, respektive se slabším naftovým dvoulitrem CRDi o výkonu 150 koní. V případě benzínu jsou poháněna přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, „nafťák“ má také manuál a volbu pohonu předních nebo všech kol. Silnější naftu umí Jihokorejci nabídnout také s pohonem jen předních kol, opět ale ne na našem trhu.
Technické údaje
Santa Fe Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4x4 2.2 CRDi 4x4 2.2 CRDi 4x4 Výkon: 200 k 200 k 200 k Toč. moment: 440 Nm 440 Nm 440 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT Zrychlení: 9,0 s 9,6 s 9,9 s Max. rychlost: 203 km/h 203 km/h 201 km/h Spotřeba: 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 7,0 l/100 km Délka: 4700 mm 4905 mm Šířka: 1880 mm 1885 mm Výška: 1675 mm 1685 mm Rozvor: 2700 mm 2800 mm Kufr: 585/1680 l 634/1842 lSanta Fe je k dispozici ve dvou výbavových stupních. Nižší Style má sedm airbagů, stabilizaci přívěsu, asistent proti převrácení, pomocníka při sjíždění svahů, aktivní kapotu, tempomat, Isofix, světelný a dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s CD, MP3, USB a šesti reproduktory, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, multifunkční vyhřívaný kožený volant, mlhovky, LED denní svícení, zadní LED světla, střešní ližiny nebo 18palcová litá kola. Linie Executive přidává varování při opuštění jízdního pruhu, parkovací asistent, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s dvanácti reproduktory, 4,2palcový displej palubního počítače, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce, ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, elektrické páté dveře s bezdotykovým ovládáním, xenonové adaptivní světlomety nebo 19palcová litá kola.
Ceník - Hyundai Santa Fe/Grand Santa Fe 2016
Santa Fe Grand Santa Fe Style Executive Executive 2.2 CRDi 4x4 (200 k) 899 990 Kč ---------- ---------- 2.2 CRDi 4x4 AT (200 k) 959 990 Kč 1 099 990 Kč 1 179 990 KčGrand Santa Fe je dostupné jen v jediné výbavě Executive, která obsahuje sedm airbagů, stabilizaci přívěsu, asistent proti převrácení, pomocníka při sjíždění svahů, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, Isofix, světelný a dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, parkovací asistent, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, klimatizaci pro třetí řadu sedadel, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s MP3, USB a dvanácti reproduktory, 4,2palcový displej palubního počítače, elektricky stavitelná přední sedadla, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, kožené čalounění, multifunkční vyhřívaný kožený volant, panoramatické střešní okno, elektrické páté dveře s bezdotykovým ovládáním, adaptivní bi-xenonové světlomety, LED mlhovky, LED denní svícení, zadní LED světla, střešní ližiny nebo 19palcová litá kola.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?