Pomineme-li užitkové modely a hodně okrajovou limuzínu Genesis, jsou Santa Fe a z něj odvozené Grand Santa Fe největšími modely Hyundaie na českém trhu. Obě SUV v uplynulých měsících podstoupila modernizaci a nyní se opět pokusí zaujmout tuzemské zákazníky.
Kratší Santa Fe se od svého předchůdce odlišuje přepracovaným nárazníkem s LED diodami denního svícení a mlhovkami, plastičtější šestiúhelníkovou maskou chladiče, upravenou grafikou světlometů, oválnými koncovkami výfuku a novým vzhledem litých kol. Uvnitř designéři i technici zapracovali především na kvalitě multimediálního systému s osmipalcovou obrazovkou, lepší grafikou a integrovanou navigací. Plasty použité na konstrukci palubní desky jsou hodnotnější a lépe zpracované, zadní lavice je pak nově posuvná v rozsahu 270 milimetrů. Z bezpečnostních prvků jsou novinkou sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění, asistent pro změnu jízdního pruhu, panoramatický kamerový systém nebo automatické přepínání světel.
Standardně sedmimístné Grand Santa Fe přišlo do Evropy o několik měsíců později než jeho kratší sourozenec. Také ono se chlubí novým předním nárazníkem s vertikálními LED diodami denního svícení a diodovými mlhovkami, dále jsou tu přepracovaná šestiúhelníková maska chladiče, nová grafika světlometů, jiný zadní nárazník a nový design litých kol s průměrem 19 palců. Uvnitř došlo na kvalitnější plasty, kožené čalounění a nové dekorační lišty. Hlavní změnou je ale vylepšený multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem, navigací TomTom Live, příjmem digitálního rádia a audiosystémem s dvanácti reproduktory. Stejně jako v případě menšího sourozence byla rozšířena nabídka bezpečnostních asistentů, u Grand Santa Fe o nouzové brzdění, panoramatický kamerový systém, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvých úhlů a asistent pro změnu jízdního pruhu.
Pod kapotou mají Santa Fe a Grand Santa Fe u nás pouze jedinou jednotku. Vznětový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 200 koní při 3800 ot./min s točivým momentem 440 Nm mezi 1750 – 2750 ot./min. Kratší model může volit mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, provedení Grand má standardně automat. Poháněna jsou všechna kola s rozdělením výkonu 50:50. Kratší Santa Fe je na jiných trzích mimo Českou republiku dostupné také s 2.4litrovým zážehovým čtyřválcem GDI o výkonu 188 koní, respektive se slabším naftovým dvoulitrem CRDi o výkonu 150 koní. V případě benzínu jsou poháněna přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, „nafťák“ má také manuál a volbu pohonu předních nebo všech kol. Silnější naftu umí Jihokorejci nabídnout také s pohonem jen předních kol, opět ale ne na našem trhu.
Technické údaje
Santa Fe Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4x4 2.2 CRDi 4x4 2.2 CRDi 4x4 Výkon: 200 k 200 k 200 k Toč. moment: 440 Nm 440 Nm 440 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT Zrychlení: 9,0 s 9,6 s 9,9 s Max. rychlost: 203 km/h 203 km/h 201 km/h Spotřeba: 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 7,0 l/100 km Délka: 4700 mm 4905 mm Šířka: 1880 mm 1885 mm Výška: 1675 mm 1685 mm Rozvor: 2700 mm 2800 mm Kufr: 585/1680 l 634/1842 lSanta Fe je k dispozici ve dvou výbavových stupních. Nižší Style má sedm airbagů, stabilizaci přívěsu, asistent proti převrácení, pomocníka při sjíždění svahů, aktivní kapotu, tempomat, Isofix, světelný a dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s CD, MP3, USB a šesti reproduktory, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, multifunkční vyhřívaný kožený volant, mlhovky, LED denní svícení, zadní LED světla, střešní ližiny nebo 18palcová litá kola. Linie Executive přidává varování při opuštění jízdního pruhu, parkovací asistent, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s dvanácti reproduktory, 4,2palcový displej palubního počítače, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce, ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, elektrické páté dveře s bezdotykovým ovládáním, xenonové adaptivní světlomety nebo 19palcová litá kola.
Ceník - Hyundai Santa Fe/Grand Santa Fe 2016
Santa Fe Grand Santa Fe Style Executive Executive 2.2 CRDi 4x4 (200 k) 899 990 Kč ---------- ---------- 2.2 CRDi 4x4 AT (200 k) 959 990 Kč 1 099 990 Kč 1 179 990 KčGrand Santa Fe je dostupné jen v jediné výbavě Executive, která obsahuje sedm airbagů, stabilizaci přívěsu, asistent proti převrácení, pomocníka při sjíždění svahů, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, Isofix, světelný a dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, parkovací asistent, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, klimatizaci pro třetí řadu sedadel, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s MP3, USB a dvanácti reproduktory, 4,2palcový displej palubního počítače, elektricky stavitelná přední sedadla, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, kožené čalounění, multifunkční vyhřívaný kožený volant, panoramatické střešní okno, elektrické páté dveře s bezdotykovým ovládáním, adaptivní bi-xenonové světlomety, LED mlhovky, LED denní svícení, zadní LED světla, střešní ližiny nebo 19palcová litá kola.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.