Omlazený Hyundai Santa Fe přijíždí k českým prodejcům, chybět nebude verze Grand

ar6, 2. června 2016, 03:15 Google+

Pomineme-li užitkové modely a hodně okrajovou limuzínu Genesis, jsou Santa Fe a z něj odvozené Grand Santa Fe největšími modely Hyundaie na českém trhu. Obě SUV v uplynulých měsících podstoupila modernizaci a nyní se opět pokusí zaujmout tuzemské zákazníky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Hyundai Grand Santa Fe doplňuje standardní Santa Fe.

Omlazený Hyundai Grand Santa Fe doplňuje standardní Santa Fe. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Kratší Santa Fe se od svého předchůdce odlišuje přepracovaným nárazníkem s LED diodami denního svícení a mlhovkami, plastičtější šestiúhelníkovou maskou chladiče, upravenou grafikou světlometů, oválnými koncovkami výfuku a novým vzhledem litých kol. Uvnitř designéři i technici zapracovali především na kvalitě multimediálního systému s osmipalcovou obrazovkou, lepší grafikou a integrovanou navigací. Plasty použité na konstrukci palubní desky jsou hodnotnější a lépe zpracované, zadní lavice je pak nově posuvná v rozsahu 270 milimetrů. Z bezpečnostních prvků jsou novinkou sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění, asistent pro změnu jízdního pruhu, panoramatický kamerový systém nebo automatické přepínání světel.

Standardně sedmimístné Grand Santa Fe přišlo do Evropy o několik měsíců později než jeho kratší sourozenec. Také ono se chlubí novým předním nárazníkem s vertikálními LED diodami denního svícení a diodovými mlhovkami, dále jsou tu přepracovaná šestiúhelníková maska chladiče, nová grafika světlometů, jiný zadní nárazník a nový design litých kol s průměrem 19 palců. Uvnitř došlo na kvalitnější plasty, kožené čalounění a nové dekorační lišty. Hlavní změnou je ale vylepšený multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem, navigací TomTom Live, příjmem digitálního rádia a audiosystémem s dvanácti reproduktory. Stejně jako v případě menšího sourozence byla rozšířena nabídka bezpečnostních asistentů, u Grand Santa Fe o nouzové brzdění, panoramatický kamerový systém, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvých úhlů a asistent pro změnu jízdního pruhu.

Pod kapotou mají Santa Fe a Grand Santa Fe u nás pouze jedinou jednotku. Vznětový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 200 koní při 3800 ot./min s točivým momentem 440 Nm mezi 1750 – 2750 ot./min. Kratší model může volit mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou, provedení Grand má standardně automat. Poháněna jsou všechna kola s rozdělením výkonu 50:50. Kratší Santa Fe je na jiných trzích mimo Českou republiku dostupné také s 2.4litrovým zážehovým čtyřválcem GDI o výkonu 188 koní, respektive se slabším naftovým dvoulitrem CRDi o výkonu 150 koní. V případě benzínu jsou poháněna přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, „nafťák“ má také manuál a volbu pohonu předních nebo všech kol. Silnější naftu umí Jihokorejci nabídnout také s pohonem jen předních kol, opět ale ne na našem trhu.

Technické údaje

  Santa Fe Grand Santa Fe
  2.2 CRDi 4x4 2.2 CRDi 4x4 2.2 CRDi 4x4
Výkon: 200 k 200 k 200 k
Toč. moment: 440 Nm 440 Nm 440 Nm
Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT
Zrychlení: 9,0 s 9,6 s 9,9 s
Max. rychlost: 203 km/h 203 km/h 201 km/h
Spotřeba: 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 7,0 l/100 km
Délka: 4700 mm 4905 mm
Šířka: 1880 mm 1885 mm
Výška: 1675 mm 1685 mm
Rozvor: 2700 mm 2800 mm
Kufr: 585/1680 l 634/1842 l

Santa Fe je k dispozici ve dvou výbavových stupních. Nižší Style má sedm airbagů, stabilizaci přívěsu, asistent proti převrácení, pomocníka při sjíždění svahů, aktivní kapotu, tempomat, Isofix, světelný a dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio s CD, MP3, USB a šesti reproduktory, elektricky stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, multifunkční vyhřívaný kožený volant, mlhovky, LED denní svícení, zadní LED světla, střešní ližiny nebo 18palcová litá kola. Linie Executive přidává varování při opuštění jízdního pruhu, parkovací asistent, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s dvanácti reproduktory, 4,2palcový displej palubního počítače, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce, ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, elektrické páté dveře s bezdotykovým ovládáním, xenonové adaptivní světlomety nebo 19palcová litá kola.

Ceník - Hyundai Santa Fe/Grand Santa Fe 2016

  Santa Fe Grand Santa Fe
  Style Executive Executive
2.2 CRDi 4x4 (200 k) 899 990 Kč ---------- ----------
2.2 CRDi 4x4 AT (200 k) 959 990 Kč 1 099 990 Kč 1 179 990 Kč

Grand Santa Fe je dostupné jen v jediné výbavě Executive, která obsahuje sedm airbagů, stabilizaci přívěsu, asistent proti převrácení, pomocníka při sjíždění svahů, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, Isofix, světelný a dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, parkovací asistent, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, klimatizaci pro třetí řadu sedadel, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, audiosystém s MP3, USB a dvanácti reproduktory, 4,2palcový displej palubního počítače, elektricky stavitelná přední sedadla, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, kožené čalounění, multifunkční vyhřívaný kožený volant, panoramatické střešní okno, elektrické páté dveře s bezdotykovým ovládáním, adaptivní bi-xenonové světlomety, LED mlhovky, LED denní svícení, zadní LED světla, střešní ližiny nebo 19palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Hyundai Santa Fe přijíždí k českým prodejcům, chybět nebude verze Grand

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Suzuki Swift

Suzuki Swift Sport čeká v příští generaci velká změna. O co jde?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud