Nejvíce změn se s přechodem na modelový rok 2017 událo v cenících Fabie a Octavie, které jsme rozebrali v samostatných článcích. S výjimkou Citiga ale Škoda věnovala svou péči i dalším třem modelům.
Všechny verze Škody Rapid šly s cenovkou nahoru o tisíc korun, to znamená, že liftback s výbavou Active a přeplňovanou dvanáctistovkou stojí minimálně 314 900 korun, hatchback ve stejné specifikaci přijde na 308 900 korun. Nabídka jednotlivých linií, včetně Fresh, Monte Carlo a ScoutLine, se nezměnila. Zajímavou novinkou je možnost přikoupit si za 12 300 korun čalounění v kombinaci látky a kůže, přičemž tak můžete učinit v kombinaci s výbavou Style nebo ScoutLine. Od druhé výbavy Ambition je možné sáhnout po parkovací kameře s ostřikovačem za 7000 korun, pokud zvolíte tempomat, dostanete spolu s ním i omezovač rychlosti. Kompletní ceník liftbacku s dalšími drobnými změnami naleznete zde, hatchback potom zde.
Vlajková loď okřídleného šípu, Superb, je v obou karosářských variantách dražší o tisícovku, to znamená základní cenu 615 900 korun, respektive 645 900 korun. Už v základu ale dostanete elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka a vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním. Naopak pokud pryč je možnost připlatit si u základní výbavy Active za mlhovky a bi-xenony. Vítanou změnou je osmipalcová obrazovka (dříve 6,5 palce) multimediálních systémů Bolero a Amundsen. První přijde v základu na 7100 korun a od druhého stupně je standardem, Amundsen, včetně navigace, stojí od druhého stupně 9000 korun a v základu ho má až Laurin & Klement. Stejně jako do Octavie proniklo i do Superbu bezdrátové nabíjení, a to za 9100 korun pro základní a 6100 korun pro všechny ostatní výbavové stupně. Kompletní ceník naleznete zde.
Yeti je i nadále k dispozici ve více silničním provedení a naopak více terénním s označením Outdoor. A právě té se týká největší množství změn. Vůbec poprvé je možné Outdoor kombinovat se základní výbavou Active, čímž klesla základní cena na 404 900 korun. Zároveň se rozšířila paleta pohonných jednotek, takže drsnější verzi koupíte s 1.2 TSI (110 koní), 1.4 TSI (125 nebo 150 koní) a 2.0 TDI (110 nebo 150 koní). Všechny tří benzínové motory lze kombinovat s dvouspojkovým automatem DSG, nejsilnější pak má standardně pohon všech kol. Slabší naftový dvoulitr má čtyřkolku za příplatek, silnější ve standardu a za příplatek DSG. Spolu s příchodem základní výbavy klesla také cena některých vyšších linií. „Městský“ Yeti je ve všech verzích, kromě limitované Fresh, dražší o pět tisíc korun (minimálně 384 900 korun). Až na základní Yeti Active mají všechny varianty v základu mlhovky, příplatek za elektricky ovládané sedadlo řidiče už ale není spojen s elektricky sklopitelnými zrcátky. Kompletní ceník naleznete zde.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?