Nejvíce změn se s přechodem na modelový rok 2017 událo v cenících Fabie a Octavie, které jsme rozebrali v samostatných článcích. S výjimkou Citiga ale Škoda věnovala svou péči i dalším třem modelům.
Všechny verze Škody Rapid šly s cenovkou nahoru o tisíc korun, to znamená, že liftback s výbavou Active a přeplňovanou dvanáctistovkou stojí minimálně 314 900 korun, hatchback ve stejné specifikaci přijde na 308 900 korun. Nabídka jednotlivých linií, včetně Fresh, Monte Carlo a ScoutLine, se nezměnila. Zajímavou novinkou je možnost přikoupit si za 12 300 korun čalounění v kombinaci látky a kůže, přičemž tak můžete učinit v kombinaci s výbavou Style nebo ScoutLine. Od druhé výbavy Ambition je možné sáhnout po parkovací kameře s ostřikovačem za 7000 korun, pokud zvolíte tempomat, dostanete spolu s ním i omezovač rychlosti. Kompletní ceník liftbacku s dalšími drobnými změnami naleznete zde, hatchback potom zde.
Vlajková loď okřídleného šípu, Superb, je v obou karosářských variantách dražší o tisícovku, to znamená základní cenu 615 900 korun, respektive 645 900 korun. Už v základu ale dostanete elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka a vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním. Naopak pokud pryč je možnost připlatit si u základní výbavy Active za mlhovky a bi-xenony. Vítanou změnou je osmipalcová obrazovka (dříve 6,5 palce) multimediálních systémů Bolero a Amundsen. První přijde v základu na 7100 korun a od druhého stupně je standardem, Amundsen, včetně navigace, stojí od druhého stupně 9000 korun a v základu ho má až Laurin & Klement. Stejně jako do Octavie proniklo i do Superbu bezdrátové nabíjení, a to za 9100 korun pro základní a 6100 korun pro všechny ostatní výbavové stupně. Kompletní ceník naleznete zde.
Yeti je i nadále k dispozici ve více silničním provedení a naopak více terénním s označením Outdoor. A právě té se týká největší množství změn. Vůbec poprvé je možné Outdoor kombinovat se základní výbavou Active, čímž klesla základní cena na 404 900 korun. Zároveň se rozšířila paleta pohonných jednotek, takže drsnější verzi koupíte s 1.2 TSI (110 koní), 1.4 TSI (125 nebo 150 koní) a 2.0 TDI (110 nebo 150 koní). Všechny tří benzínové motory lze kombinovat s dvouspojkovým automatem DSG, nejsilnější pak má standardně pohon všech kol. Slabší naftový dvoulitr má čtyřkolku za příplatek, silnější ve standardu a za příplatek DSG. Spolu s příchodem základní výbavy klesla také cena některých vyšších linií. „Městský“ Yeti je ve všech verzích, kromě limitované Fresh, dražší o pět tisíc korun (minimálně 384 900 korun). Až na základní Yeti Active mají všechny varianty v základu mlhovky, příplatek za elektricky ovládané sedadlo řidiče už ale není spojen s elektricky sklopitelnými zrcátky. Kompletní ceník naleznete zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.