Nejvíce změn se s přechodem na modelový rok 2017 událo v cenících Fabie a Octavie, které jsme rozebrali v samostatných článcích. S výjimkou Citiga ale Škoda věnovala svou péči i dalším třem modelům.
Všechny verze Škody Rapid šly s cenovkou nahoru o tisíc korun, to znamená, že liftback s výbavou Active a přeplňovanou dvanáctistovkou stojí minimálně 314 900 korun, hatchback ve stejné specifikaci přijde na 308 900 korun. Nabídka jednotlivých linií, včetně Fresh, Monte Carlo a ScoutLine, se nezměnila. Zajímavou novinkou je možnost přikoupit si za 12 300 korun čalounění v kombinaci látky a kůže, přičemž tak můžete učinit v kombinaci s výbavou Style nebo ScoutLine. Od druhé výbavy Ambition je možné sáhnout po parkovací kameře s ostřikovačem za 7000 korun, pokud zvolíte tempomat, dostanete spolu s ním i omezovač rychlosti. Kompletní ceník liftbacku s dalšími drobnými změnami naleznete zde, hatchback potom zde.
Vlajková loď okřídleného šípu, Superb, je v obou karosářských variantách dražší o tisícovku, to znamená základní cenu 615 900 korun, respektive 645 900 korun. Už v základu ale dostanete elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka a vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním. Naopak pokud pryč je možnost připlatit si u základní výbavy Active za mlhovky a bi-xenony. Vítanou změnou je osmipalcová obrazovka (dříve 6,5 palce) multimediálních systémů Bolero a Amundsen. První přijde v základu na 7100 korun a od druhého stupně je standardem, Amundsen, včetně navigace, stojí od druhého stupně 9000 korun a v základu ho má až Laurin & Klement. Stejně jako do Octavie proniklo i do Superbu bezdrátové nabíjení, a to za 9100 korun pro základní a 6100 korun pro všechny ostatní výbavové stupně. Kompletní ceník naleznete zde.
Yeti je i nadále k dispozici ve více silničním provedení a naopak více terénním s označením Outdoor. A právě té se týká největší množství změn. Vůbec poprvé je možné Outdoor kombinovat se základní výbavou Active, čímž klesla základní cena na 404 900 korun. Zároveň se rozšířila paleta pohonných jednotek, takže drsnější verzi koupíte s 1.2 TSI (110 koní), 1.4 TSI (125 nebo 150 koní) a 2.0 TDI (110 nebo 150 koní). Všechny tří benzínové motory lze kombinovat s dvouspojkovým automatem DSG, nejsilnější pak má standardně pohon všech kol. Slabší naftový dvoulitr má čtyřkolku za příplatek, silnější ve standardu a za příplatek DSG. Spolu s příchodem základní výbavy klesla také cena některých vyšších linií. „Městský“ Yeti je ve všech verzích, kromě limitované Fresh, dražší o pět tisíc korun (minimálně 384 900 korun). Až na základní Yeti Active mají všechny varianty v základu mlhovky, příplatek za elektricky ovládané sedadlo řidiče už ale není spojen s elektricky sklopitelnými zrcátky. Kompletní ceník naleznete zde.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.