Nejvíce změn se s přechodem na modelový rok 2017 událo v cenících Fabie a Octavie, které jsme rozebrali v samostatných článcích. S výjimkou Citiga ale Škoda věnovala svou péči i dalším třem modelům.
Všechny verze Škody Rapid šly s cenovkou nahoru o tisíc korun, to znamená, že liftback s výbavou Active a přeplňovanou dvanáctistovkou stojí minimálně 314 900 korun, hatchback ve stejné specifikaci přijde na 308 900 korun. Nabídka jednotlivých linií, včetně Fresh, Monte Carlo a ScoutLine, se nezměnila. Zajímavou novinkou je možnost přikoupit si za 12 300 korun čalounění v kombinaci látky a kůže, přičemž tak můžete učinit v kombinaci s výbavou Style nebo ScoutLine. Od druhé výbavy Ambition je možné sáhnout po parkovací kameře s ostřikovačem za 7000 korun, pokud zvolíte tempomat, dostanete spolu s ním i omezovač rychlosti. Kompletní ceník liftbacku s dalšími drobnými změnami naleznete zde, hatchback potom zde.
Vlajková loď okřídleného šípu, Superb, je v obou karosářských variantách dražší o tisícovku, to znamená základní cenu 615 900 korun, respektive 645 900 korun. Už v základu ale dostanete elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka a vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním. Naopak pokud pryč je možnost připlatit si u základní výbavy Active za mlhovky a bi-xenony. Vítanou změnou je osmipalcová obrazovka (dříve 6,5 palce) multimediálních systémů Bolero a Amundsen. První přijde v základu na 7100 korun a od druhého stupně je standardem, Amundsen, včetně navigace, stojí od druhého stupně 9000 korun a v základu ho má až Laurin & Klement. Stejně jako do Octavie proniklo i do Superbu bezdrátové nabíjení, a to za 9100 korun pro základní a 6100 korun pro všechny ostatní výbavové stupně. Kompletní ceník naleznete zde.
Yeti je i nadále k dispozici ve více silničním provedení a naopak více terénním s označením Outdoor. A právě té se týká největší množství změn. Vůbec poprvé je možné Outdoor kombinovat se základní výbavou Active, čímž klesla základní cena na 404 900 korun. Zároveň se rozšířila paleta pohonných jednotek, takže drsnější verzi koupíte s 1.2 TSI (110 koní), 1.4 TSI (125 nebo 150 koní) a 2.0 TDI (110 nebo 150 koní). Všechny tří benzínové motory lze kombinovat s dvouspojkovým automatem DSG, nejsilnější pak má standardně pohon všech kol. Slabší naftový dvoulitr má čtyřkolku za příplatek, silnější ve standardu a za příplatek DSG. Spolu s příchodem základní výbavy klesla také cena některých vyšších linií. „Městský“ Yeti je ve všech verzích, kromě limitované Fresh, dražší o pět tisíc korun (minimálně 384 900 korun). Až na základní Yeti Active mají všechny varianty v základu mlhovky, příplatek za elektricky ovládané sedadlo řidiče už ale není spojen s elektricky sklopitelnými zrcátky. Kompletní ceník naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?