Nejen v Česku patří Forester k jednoznačně nejpopulárnějším modelům japonského Subaru. Aktuálně je na trhu čtvrtá generace, která kroutí svou čtvrtou sezonu. A to je nejvyšší čas na omlazovací kůru. V jejím rámci prodělalo SUV především plastiku zevnějšku, kabina totiž prošla úspěšnou modernizací již loni.
Vozidel Subaru méně znalý člověk by při pohledu na omlazený Forester mohl říct, že se toho moc nezměnilo. A skutečně, všechno vypadá povědomě. Při bližším ohledání si ale jistě všimnete nové masky chladiče a upravených světel, od druhé výbavy s adaptivní biLED technologií. Přední nárazník dostal chromované dekorační plochy, ve výbavě Sport má navíc agresivnější tvarování. Vzadu se měnila optika skupinových svítilen a mírně také tvar nárazníku.
Kabina prošla výraznějším omlazením už loni, takže si pouze připomeneme přítomnost upraveného přístrojového panelu, nového infotainmentu Starlink s 6,2- nebo 7palcovou obrazovkou a kvalitnějších materiálů. To platí nejen o čalounění, ale i dekoračních plochách palubní desky. Přepracovaná konstrukce bočních oken poskytuje lepší odhlučnění, „větší hluk“ má naopak na starosti audiosystém Harman Kardon u stupně Sport.
Jelikož bezpečnostní systém Eye Sight zatím v Evropě nedostanete, můžeme se přesunout pod kapotu. Tam je nejslabší dvoulitrový naftový Boxer o výkonu 147 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min. Benzínový dvoulitr má 150 koní při 6200 ot./min a 198 Nm při 4200 ot./min, přeplňovaný dvoulitrový Boxer dostal 240 koní při 5600 ot./min a 350 Nm mezi 2400 - 3600 ot./min. Všechny motory mají pohon všech kol a bezestupňový automatem Lineartronic, který je u dieselu a slabšího benzínu za příplatek.
Technické údaje
2.0i 2.0i 2.0XT 2.0D 2.0D Výkon: 150 k 150 k 240 k 147 k 147 k Toč. mom.: 198 Nm 198 Nm 350 Nm 350 Nm 350 Nm Převodovka: 6 MT CVT CVT 6 MT CVT Zrychlení: 10,6 s 11,8 s 7,5 s 10,2 s 9,9 s Max. rychl.: 190 km/h 192 km/h 221 km/h 190 km/h 188 km/h Spotřeba: 6,9 l/100 km 6,5 l/100 km 8,5 l/100 km 5,7 l/100 km 6,1 l/100 kmZákladní výbava Active obsahuje sedm airbagů, Isofix pro zadní sedadla, kontrolu trakce, asistent jízdy s přívěsem, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání a vyhřívání zrcátek, elektrická okna, automatickou klimatizaci, infotainment s 6,2palcovou obrazovkou, CD přehrávačem a čtyřmi reproduktory, USB port, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mlhovky s denním svícením nebo 17palcová litá kola.
Stupeň Comfort přidává tempomat, dešťový a světelný senzor, asistent sjíždění z kopce, volič jízdních režimů X-Mode u verzí s převodovkou Lineartronic, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, CD přehrávačem, šesti reproduktory a parkovací kamerou, palubní počítač s ovládáním na volantu, kožený volant, elektrické střešní okno, adaptivní biLED světlomety s diodami denního svícení, LED blikače v zrcátkách nebo stříbrné střešní ližiny.
Ceník - Subaru Forester 2016
Active Comfort Executive Sport 2.0i (150 k) 699 000 Kč 779 000 Kč --------- --------- 2.0i AT (150 k) 749 000 Kč 829 000 Kč 949 000 Kč --------- 2.0XT (240 k) ---------- 939 000 Kč --------- 1 059 000 Kč 2.0D (147 k) 789 000 Kč 869 000 Kč --------- --------- 2.0D AT (147 k) 839 000 Kč 919 000 Kč --------- 1 059 000 KčLinie Executive dostala navigaci, elektricky stavitelné sedadlo řidiče v osmi směrech, kožené čalounění v černé nebo hnědé, elektrické páté dveře, bezklíčkový přístup do vozu s možností ovládání pomocí PINu a 18palcová litá kola. Provedení Sport má navíc sportovní doplňky karosérie, hliníkové pedály a audio Harman Kardon s osmi reproduktory.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?