Omlazený Lexus GS má tři pohonné jednotky, pod milion se nedostane

ar6, 30. ledna 2016, 14:50 Google+

Maska ve tvaru vřetene a LED diody denního svícení, připomínající písmeno L. To jsou hlavní sjednocovací prvky všech nových Lexusů. Nevyhnul se jim ani sedan GS, který se v loňském roce podrobil modernizaci. Nyní se vydává na český trh a nabídne hned tří různé pohonné jednotky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Lexus GS vstupuje na trh v celkem třech variantách.

Omlazený Lexus GS vstupuje na trh v celkem třech variantách. | foto: Lexus

Sdílejte článek

Vzhledové změny v podobě přepracovaných nárazníků, již zmiňované masky a nové optiky světel vpředu (s technologií Bi-LED) i vzadu vyústily v prodloužení karosérie na 4880 milimetrů. Uvnitř je kromě dekorů (dřevo nebo hliník) a barev čalounění novinkou především 12,3palcový displej multimediálního systému s rozhraním HMI. Důležité provozní informace, včetně dat z balíčku Lexus Safety System+ (obsahuje adaptivní světla, adaptivní tempomat, přednárazový systém, rozpoznávání dopravních značek a asistent pro jízdu v pruzích), se před řidiče promítají na head up displej.

Pod kapotou najdeme jednu zážehovou a hned dvě hybridní pohonné jednotky. Za konvenční motory je tu provedení 200t s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 245 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1650 - 4400 ot./min. Zadní kola v tomto případě pohání osmistupňová převodovka Sport Direct Shift. Slabším ze dvou hybridů je model 300h se systémovým výkonem 223 koní (spalovací motor má 181 koní a 221 Nm, elektromotor má 143 koní), pohonem zadních kol a automatem E-CVT. GS 450h má celkově 345 koní (spalovací motor má 296 koní a 352 Nm, elektromotor má 200 koní), pohon zadních kol a automat E-CVT. V obou „hybridních případech“ se o přísun elektrické energie starají nikl-metal hybridové akumulátory.

Technické údaje

  GS 200t GS 300h GS 450h
Výkon: 245 k 223 k 345 k
Toč. moment: 350 Nm NA Nm NA Nm
Převodovka: 8 AT E-CVT E-CVT
Zrychlení: 7,3 s 9,0 s 5,9 s
Max. rychlost: 230 km/h 190 km/h 250 km/h
Spotřeba: 7,9 l/100 km 4,8 l/100 km 6,0 l/100 km

Základní výbava Comfort obsahuje deset airbagů, včetně kolenních vpředu a bočních vzadu, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní boční sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, DVD přehrávačem a audiosystémem s dvanácti reproduktory, v deseti směrech elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelný kožený volant, bezklíčkové otevírání a startování, volič jízdních režimů, LED mlhovky, LED diody denního svícení, Bi-LED přední světla a 17- či 18palcová litá kola.

Comfort Plus má navíc infotinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací a vyhřívaná přední sedadla. Z něj potom vychází provedení Comfort Plus Leather, disponující dále koženým čalouněním a vyhříváním/odvětráváním předních sedaček, a Comfort Plus Safety, který dostal adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, asistent pro jízdu v pruzích, sledování provozu za vozidlem, automatické přepínání světel a monitorování slepého úhlu. Comfort Plus Safety Leather má oproti modelu Plus Safety kožené čalounění a vyhřívání/odvětrávání předních sedadel.

Ceník - Lexus GS 2016

  GS 200t GS 300h GS 450h
Comfort 1 188 000 Kč 1 223 000 Kč 1 423 000 Kč
Comfort Plus 1 274 000 Kč 1 309 000 Kč 1 509 000 Kč
Comfort Plus Leather 1 369 000 Kč 1 404 000 Kč 1 604 000 Kč
Comfort Plus Safet 1 317 000 Kč 1 352 000 Kč 1 552 000 Kč
Comfort Plus Safety Leather 1 412 000 Kč 1 447 000 Kč 1 647 000 Kč
F Sport 1 540 000 Kč 1 590 000 Kč 1 850 000 Kč
F Sport Top 1 625 000 Kč 1 675 000 Kč 1 935 000 Kč
Luxury 1 582 000 Kč 1 632 000 Kč 1 832 000 Kč
Luxury Top 1 652 000 Kč 1 702 000 Kč 1 902 000 Kč

Provedení F Sport má oproti GS Comfort navíc balíček Lexus Safety System+, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvého úhlu, infoatinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací, elektricky stavitelná přední sedadla v šestnácti směrech pro řidiče a deseti pro spolujezdce s vyhříváním a odvětráváním, upravený volič jízdních režimů, vnější a vnitřní stylistické doplňky F Sport, adaptivní odpružení a 19palcová litá kola. F Sport Top disponuje dále audiosystémem Mark Levinson s prostorovým zvukem a sedmnácti reproduktory, head up displejem, vyhřívaným volantem a kartovým klíčem.

Model Luxury také vychází z výbavy Comfort, oproti níž má navíc balíček Lexus Safety System+, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvého úhlu, infoatinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací, elektricky stavitelná přední sedadla v osmnácti směrech se stavitelnými opěrkami hlav, ramenními a bočními polštáři a vyhříváním a odvětráváním, semi-anilinové kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla, automatickou třízónovou klimatizaci, dřevěné obložení palubní desky i volantu, upravený volič jízdních režimů, sluneční clony, kartový klíč, adaptivní odpružení a 18palcová litá kola. Luxury Top přidává audiosystém Mark Levinson s prostorovým zvukem a sedmnácti reproduktory, head up displej a obložení dveří a palubní desky hodnotnějším dřevem.

Vytisknout

Diskuze: Omlazený Lexus GS má tři pohonné jednotky, pod milion se nedostane

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Land Rover vyrobil 29. ledna 2016 poslední Defender.

Land Rover vyrobil poslední Defender, terénní legenda končí po 68 letech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud