Maska ve tvaru vřetene a LED diody denního svícení, připomínající písmeno L. To jsou hlavní sjednocovací prvky všech nových Lexusů. Nevyhnul se jim ani sedan GS, který se v loňském roce podrobil modernizaci. Nyní se vydává na český trh a nabídne hned tří různé pohonné jednotky.
Vzhledové změny v podobě přepracovaných nárazníků, již zmiňované masky a nové optiky světel vpředu (s technologií Bi-LED) i vzadu vyústily v prodloužení karosérie na 4880 milimetrů. Uvnitř je kromě dekorů (dřevo nebo hliník) a barev čalounění novinkou především 12,3palcový displej multimediálního systému s rozhraním HMI. Důležité provozní informace, včetně dat z balíčku Lexus Safety System+ (obsahuje adaptivní světla, adaptivní tempomat, přednárazový systém, rozpoznávání dopravních značek a asistent pro jízdu v pruzích), se před řidiče promítají na head up displej.
Pod kapotou najdeme jednu zážehovou a hned dvě hybridní pohonné jednotky. Za konvenční motory je tu provedení 200t s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 245 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1650 - 4400 ot./min. Zadní kola v tomto případě pohání osmistupňová převodovka Sport Direct Shift. Slabším ze dvou hybridů je model 300h se systémovým výkonem 223 koní (spalovací motor má 181 koní a 221 Nm, elektromotor má 143 koní), pohonem zadních kol a automatem E-CVT. GS 450h má celkově 345 koní (spalovací motor má 296 koní a 352 Nm, elektromotor má 200 koní), pohon zadních kol a automat E-CVT. V obou „hybridních případech“ se o přísun elektrické energie starají nikl-metal hybridové akumulátory.
Technické údaje
GS 200t GS 300h GS 450h Výkon: 245 k 223 k 345 k Toč. moment: 350 Nm NA Nm NA Nm Převodovka: 8 AT E-CVT E-CVT Zrychlení: 7,3 s 9,0 s 5,9 s Max. rychlost: 230 km/h 190 km/h 250 km/h Spotřeba: 7,9 l/100 km 4,8 l/100 km 6,0 l/100 kmZákladní výbava Comfort obsahuje deset airbagů, včetně kolenních vpředu a bočních vzadu, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní boční sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, DVD přehrávačem a audiosystémem s dvanácti reproduktory, v deseti směrech elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelný kožený volant, bezklíčkové otevírání a startování, volič jízdních režimů, LED mlhovky, LED diody denního svícení, Bi-LED přední světla a 17- či 18palcová litá kola.
Comfort Plus má navíc infotinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací a vyhřívaná přední sedadla. Z něj potom vychází provedení Comfort Plus Leather, disponující dále koženým čalouněním a vyhříváním/odvětráváním předních sedaček, a Comfort Plus Safety, který dostal adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, asistent pro jízdu v pruzích, sledování provozu za vozidlem, automatické přepínání světel a monitorování slepého úhlu. Comfort Plus Safety Leather má oproti modelu Plus Safety kožené čalounění a vyhřívání/odvětrávání předních sedadel.
Ceník - Lexus GS 2016
GS 200t GS 300h GS 450h Comfort 1 188 000 Kč 1 223 000 Kč 1 423 000 Kč Comfort Plus 1 274 000 Kč 1 309 000 Kč 1 509 000 Kč Comfort Plus Leather 1 369 000 Kč 1 404 000 Kč 1 604 000 Kč Comfort Plus Safet 1 317 000 Kč 1 352 000 Kč 1 552 000 Kč Comfort Plus Safety Leather 1 412 000 Kč 1 447 000 Kč 1 647 000 Kč F Sport 1 540 000 Kč 1 590 000 Kč 1 850 000 Kč F Sport Top 1 625 000 Kč 1 675 000 Kč 1 935 000 Kč Luxury 1 582 000 Kč 1 632 000 Kč 1 832 000 Kč Luxury Top 1 652 000 Kč 1 702 000 Kč 1 902 000 KčProvedení F Sport má oproti GS Comfort navíc balíček Lexus Safety System+, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvého úhlu, infoatinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací, elektricky stavitelná přední sedadla v šestnácti směrech pro řidiče a deseti pro spolujezdce s vyhříváním a odvětráváním, upravený volič jízdních režimů, vnější a vnitřní stylistické doplňky F Sport, adaptivní odpružení a 19palcová litá kola. F Sport Top disponuje dále audiosystémem Mark Levinson s prostorovým zvukem a sedmnácti reproduktory, head up displejem, vyhřívaným volantem a kartovým klíčem.
Model Luxury také vychází z výbavy Comfort, oproti níž má navíc balíček Lexus Safety System+, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvého úhlu, infoatinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací, elektricky stavitelná přední sedadla v osmnácti směrech se stavitelnými opěrkami hlav, ramenními a bočními polštáři a vyhříváním a odvětráváním, semi-anilinové kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla, automatickou třízónovou klimatizaci, dřevěné obložení palubní desky i volantu, upravený volič jízdních režimů, sluneční clony, kartový klíč, adaptivní odpružení a 18palcová litá kola. Luxury Top přidává audiosystém Mark Levinson s prostorovým zvukem a sedmnácti reproduktory, head up displej a obložení dveří a palubní desky hodnotnějším dřevem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.