Omlazený Lexus GS má tři pohonné jednotky, pod milion se nedostane

Lexus GS 200t F Sport
Lexus GS 200t F Sport, foto: Lexus
ar6 30. ledna 2016 14:50
Sdílej:

Maska ve tvaru vřetene a LED diody denního svícení, připomínající písmeno L. To jsou hlavní sjednocovací prvky všech nových Lexusů. Nevyhnul se jim ani sedan GS, který se v loňském roce podrobil modernizaci. Nyní se vydává na český trh a nabídne hned tří různé pohonné jednotky.

Vzhledové změny v podobě přepracovaných nárazníků, již zmiňované masky a nové optiky světel vpředu (s technologií Bi-LED) i vzadu vyústily v prodloužení karosérie na 4880 milimetrů. Uvnitř je kromě dekorů (dřevo nebo hliník) a barev čalounění novinkou především 12,3palcový displej multimediálního systému s rozhraním HMI. Důležité provozní informace, včetně dat z balíčku Lexus Safety System+ (obsahuje adaptivní světla, adaptivní tempomat, přednárazový systém, rozpoznávání dopravních značek a asistent pro jízdu v pruzích), se před řidiče promítají na head up displej.

Pod kapotou najdeme jednu zážehovou a hned dvě hybridní pohonné jednotky. Za konvenční motory je tu provedení 200t s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 245 koní při 5800 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1650 - 4400 ot./min. Zadní kola v tomto případě pohání osmistupňová převodovka Sport Direct Shift. Slabším ze dvou hybridů je model 300h se systémovým výkonem 223 koní (spalovací motor má 181 koní a 221 Nm, elektromotor má 143 koní), pohonem zadních kol a automatem E-CVT. GS 450h má celkově 345 koní (spalovací motor má 296 koní a 352 Nm, elektromotor má 200 koní), pohon zadních kol a automat E-CVT. V obou „hybridních případech“ se o přísun elektrické energie starají nikl-metal hybridové akumulátory.

Technické údaje

  GS 200t GS 300h GS 450h Výkon: 245 k 223 k 345 k Toč. moment: 350 Nm NA Nm NA Nm Převodovka: 8 AT E-CVT E-CVT Zrychlení: 7,3 s 9,0 s 5,9 s Max. rychlost: 230 km/h 190 km/h 250 km/h Spotřeba: 7,9 l/100 km 4,8 l/100 km 6,0 l/100 km

Základní výbava Comfort obsahuje deset airbagů, včetně kolenních vpředu a bočních vzadu, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro zadní boční sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, DVD přehrávačem a audiosystémem s dvanácti reproduktory, v deseti směrech elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelný kožený volant, bezklíčkové otevírání a startování, volič jízdních režimů, LED mlhovky, LED diody denního svícení, Bi-LED přední světla a 17- či 18palcová litá kola.

Comfort Plus má navíc infotinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací a vyhřívaná přední sedadla. Z něj potom vychází provedení Comfort Plus Leather, disponující dále koženým čalouněním a vyhříváním/odvětráváním předních sedaček, a Comfort Plus Safety, který dostal adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, přednárazový systém, asistent pro jízdu v pruzích, sledování provozu za vozidlem, automatické přepínání světel a monitorování slepého úhlu. Comfort Plus Safety Leather má oproti modelu Plus Safety kožené čalounění a vyhřívání/odvětrávání předních sedadel.

Ceník - Lexus GS 2016

  GS 200t GS 300h GS 450h Comfort 1 188 000 Kč 1 223 000 Kč 1 423 000 Kč Comfort Plus 1 274 000 Kč 1 309 000 Kč 1 509 000 Kč Comfort Plus Leather 1 369 000 Kč 1 404 000 Kč 1 604 000 Kč Comfort Plus Safet 1 317 000 Kč 1 352 000 Kč 1 552 000 Kč Comfort Plus Safety Leather 1 412 000 Kč 1 447 000 Kč 1 647 000 Kč F Sport 1 540 000 Kč 1 590 000 Kč 1 850 000 Kč F Sport Top 1 625 000 Kč 1 675 000 Kč 1 935 000 Kč Luxury 1 582 000 Kč 1 632 000 Kč 1 832 000 Kč Luxury Top 1 652 000 Kč 1 702 000 Kč 1 902 000 Kč

Provedení F Sport má oproti GS Comfort navíc balíček Lexus Safety System+, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvého úhlu, infoatinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací, elektricky stavitelná přední sedadla v šestnácti směrech pro řidiče a deseti pro spolujezdce s vyhříváním a odvětráváním, upravený volič jízdních režimů, vnější a vnitřní stylistické doplňky F Sport, adaptivní odpružení a 19palcová litá kola. F Sport Top disponuje dále audiosystémem Mark Levinson s prostorovým zvukem a sedmnácti reproduktory, head up displejem, vyhřívaným volantem a kartovým klíčem.

Model Luxury také vychází z výbavy Comfort, oproti níž má navíc balíček Lexus Safety System+, sledování provozu za vozidlem, monitorování mrtvého úhlu, infoatinment s 12,3palcovou obrazovkou a navigací, elektricky stavitelná přední sedadla v osmnácti směrech se stavitelnými opěrkami hlav, ramenními a bočními polštáři a vyhříváním a odvětráváním, semi-anilinové kožené čalounění, vyhřívaná zadní sedadla, automatickou třízónovou klimatizaci, dřevěné obložení palubní desky i volantu, upravený volič jízdních režimů, sluneční clony, kartový klíč, adaptivní odpružení a 18palcová litá kola. Luxury Top přidává audiosystém Mark Levinson s prostorovým zvukem a sedmnácti reproduktory, head up displej a obložení dveří a palubní desky hodnotnějším dřevem.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.