Ač se může spojení Dacie s automatickou převodovkou zdát na první pohled poněkud rozporuplné, poptávka po tomto „luxusním“ prvku je i v případě levných rumunských modelů, zdá se, dostatečná. Proto se už v září odhalily Sandero a Logan s pětistupňovým robotizovaným manuálem Easy-R, přičemž v těchto dnech vstupuje toto řešení na český trh.
V Sanderu, Sanderu Stepway, Loganu i Loganu MCV spolupracuje převodovka výhradně s přeplňovaným tříválcem 0.9 TCe o výkonu 90 koní při 5000 ot./min s točivým momentem 140 Nm při 2250 ot./min. Vedle běžného automatického režimu s polohami Drive, Neutral a Reverse nabídne „robot“ Easy-R také manuální režim řazení, v němž může řidič sekvenčně volit pět přednastavených stupňů.
Technické údaje
Sandero Stepway Logan Logan MCV Výkon: 90 k 90 k 90 k 90 k Toč. moment: 140 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm Zrychlení: 11,0 s 11,0 s 11,0 s 11,0 s Max. rychlost: 175 km/h 168 km/h 175 km/h 175 km/h Spotřeba: 4,9 l/100 km 5,1 l/100 km 4,9 l/100 km 4,9 l/100 kmPokud se bojíte o spolehlivost, případně i kvalitu řazení, odkazuje Dacia na 130 tisíc hodin strávených ve vývojovém centru a 120 tisíc testovacích kilometrů na běžných komunikacích. Sandero, Logan i Logan MCV s převodovkou Easy-R dostanete ve výbavové linii Arctica, obsahující třeba čtyři airbagy, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, elektrická přední okna nebo mlhovky. Dostupné bude i pseudoterénní Sandero Stepway s podobnou výbavou a vyšší světlou výškou.
Ve všech čtyřech případech znamená robotizovaná převodovka příplatek 15 tisíc korun oproti manuálu. Sandero tak startuje na 252 900 korunách, Sandero Stepway na 276 900 korunách, Logan na 245 900 korunách a Logan MCV na 272 900 korunách.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?