Ač se může spojení Dacie s automatickou převodovkou zdát na první pohled poněkud rozporuplné, poptávka po tomto „luxusním“ prvku je i v případě levných rumunských modelů, zdá se, dostatečná. Proto se už v září odhalily Sandero a Logan s pětistupňovým robotizovaným manuálem Easy-R, přičemž v těchto dnech vstupuje toto řešení na český trh.
V Sanderu, Sanderu Stepway, Loganu i Loganu MCV spolupracuje převodovka výhradně s přeplňovaným tříválcem 0.9 TCe o výkonu 90 koní při 5000 ot./min s točivým momentem 140 Nm při 2250 ot./min. Vedle běžného automatického režimu s polohami Drive, Neutral a Reverse nabídne „robot“ Easy-R také manuální režim řazení, v němž může řidič sekvenčně volit pět přednastavených stupňů.
Technické údaje
Sandero Stepway Logan Logan MCV Výkon: 90 k 90 k 90 k 90 k Toč. moment: 140 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm Zrychlení: 11,0 s 11,0 s 11,0 s 11,0 s Max. rychlost: 175 km/h 168 km/h 175 km/h 175 km/h Spotřeba: 4,9 l/100 km 5,1 l/100 km 4,9 l/100 km 4,9 l/100 kmPokud se bojíte o spolehlivost, případně i kvalitu řazení, odkazuje Dacia na 130 tisíc hodin strávených ve vývojovém centru a 120 tisíc testovacích kilometrů na běžných komunikacích. Sandero, Logan i Logan MCV s převodovkou Easy-R dostanete ve výbavové linii Arctica, obsahující třeba čtyři airbagy, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, elektrická přední okna nebo mlhovky. Dostupné bude i pseudoterénní Sandero Stepway s podobnou výbavou a vyšší světlou výškou.
Ve všech čtyřech případech znamená robotizovaná převodovka příplatek 15 tisíc korun oproti manuálu. Sandero tak startuje na 252 900 korunách, Sandero Stepway na 276 900 korunách, Logan na 245 900 korunách a Logan MCV na 272 900 korunách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.