Dacia přichází s robotizovaným manuálem, připlatíte si za něj jen 15 tisíc korun

Dacia uvádí na trh pětistupňový robotizovaný manuál Easy-R.
Dacia uvádí na trh pětistupňový robotizovaný manuál Easy-R., foto: Dacia
ar6 25. ledna 2016 18:08
Sdílej:

Ač se může spojení Dacie s automatickou převodovkou zdát na první pohled poněkud rozporuplné, poptávka po tomto „luxusním“ prvku je i v případě levných rumunských modelů, zdá se, dostatečná. Proto se už v září odhalily Sandero a Logan s pětistupňovým robotizovaným manuálem Easy-R, přičemž v těchto dnech vstupuje toto řešení na český trh.

V Sanderu, Sanderu Stepway, Loganu i Loganu MCV spolupracuje převodovka výhradně s přeplňovaným tříválcem 0.9 TCe o výkonu 90 koní při 5000 ot./min s točivým momentem 140 Nm při 2250 ot./min. Vedle běžného automatického režimu s polohami Drive, Neutral a Reverse nabídne „robot“ Easy-R také manuální režim řazení, v němž může řidič sekvenčně volit pět přednastavených stupňů.

Technické údaje

  Sandero Stepway Logan Logan MCV Výkon: 90 k 90 k 90 k 90 k Toč. moment: 140 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm Zrychlení: 11,0 s 11,0 s 11,0 s 11,0 s Max. rychlost: 175 km/h 168 km/h 175 km/h 175 km/h Spotřeba: 4,9 l/100 km 5,1 l/100 km 4,9 l/100 km 4,9 l/100 km

Pokud se bojíte o spolehlivost, případně i kvalitu řazení, odkazuje Dacia na 130 tisíc hodin strávených ve vývojovém centru a 120 tisíc testovacích kilometrů na běžných komunikacích. Sandero, Logan i Logan MCV s převodovkou Easy-R dostanete ve výbavové linii Arctica, obsahující třeba čtyři airbagy, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, elektrická přední okna nebo mlhovky. Dostupné bude i pseudoterénní Sandero Stepway s podobnou výbavou a vyšší světlou výškou.

Ve všech čtyřech případech znamená robotizovaná převodovka příplatek 15 tisíc korun oproti manuálu. Sandero tak startuje na 252 900 korunách, Sandero Stepway na 276 900 korunách, Logan na 245 900 korunách a Logan MCV na 272 900 korunách.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?