Ač se může spojení Dacie s automatickou převodovkou zdát na první pohled poněkud rozporuplné, poptávka po tomto „luxusním“ prvku je i v případě levných rumunských modelů, zdá se, dostatečná. Proto se už v září odhalily Sandero a Logan s pětistupňovým robotizovaným manuálem Easy-R, přičemž v těchto dnech vstupuje toto řešení na český trh.
V Sanderu, Sanderu Stepway, Loganu i Loganu MCV spolupracuje převodovka výhradně s přeplňovaným tříválcem 0.9 TCe o výkonu 90 koní při 5000 ot./min s točivým momentem 140 Nm při 2250 ot./min. Vedle běžného automatického režimu s polohami Drive, Neutral a Reverse nabídne „robot“ Easy-R také manuální režim řazení, v němž může řidič sekvenčně volit pět přednastavených stupňů.
Technické údaje
Sandero Stepway Logan Logan MCV Výkon: 90 k 90 k 90 k 90 k Toč. moment: 140 Nm 140 Nm 140 Nm 140 Nm Zrychlení: 11,0 s 11,0 s 11,0 s 11,0 s Max. rychlost: 175 km/h 168 km/h 175 km/h 175 km/h Spotřeba: 4,9 l/100 km 5,1 l/100 km 4,9 l/100 km 4,9 l/100 kmPokud se bojíte o spolehlivost, případně i kvalitu řazení, odkazuje Dacia na 130 tisíc hodin strávených ve vývojovém centru a 120 tisíc testovacích kilometrů na běžných komunikacích. Sandero, Logan i Logan MCV s převodovkou Easy-R dostanete ve výbavové linii Arctica, obsahující třeba čtyři airbagy, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, elektrická přední okna nebo mlhovky. Dostupné bude i pseudoterénní Sandero Stepway s podobnou výbavou a vyšší světlou výškou.
Ve všech čtyřech případech znamená robotizovaná převodovka příplatek 15 tisíc korun oproti manuálu. Sandero tak startuje na 252 900 korunách, Sandero Stepway na 276 900 korunách, Logan na 245 900 korunách a Logan MCV na 272 900 korunách.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?