Ještě nedávno se sedmimístné SUV jmenovalo GL. Jelikož je ale nomenklatura Mercedesu neúprosná, i ono dostalo třetí písmenko, značící příbuznost s modely třídy S. Za kolik pořídíte nejluxusnější SUV trojcípé hvězdy? Připravte si pořádný balík…
Ač jsou základní linie karosérie stejné, odlišíte GLS od GL poměrně snadno – přes novou přední masku, upravené nárazníky a jiný tvar i optiku světel vpředu a vzadu. Uvnitř Mercedes žádnou velkou divočinu nepodnikal a vlastně sjednotil tvary nosných prvků s dalšími svými modely. Osmipalcová obrazovka multimediálního systému tak volně stojí na vrcholku přístrojové desky, tříramenný volant má dvanáct tlačítek a pádla řazení. Veškeré plasty jsou samozřejmě měkčené a materiály jak jinak než luxusní. GLS je při délce 5130 mm standardně sedmimístné, do zavazadelníku se vejde až 2300 litrů nákladu.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Mercedes-Benz GLS Bentley Bentayga Range Rover Volvo XC90 Délka: 5130 mm 5141 mm 4999 mm 4950 mm Šířka: 1934 mm 1998 mm 2073 mm 2008 mm Výška: 1850 mm 1742 mm 1835 mm 1775 mm Rozvor: 3075 mm 2992 mm 2922 mm 2893 mm Kufr: 680/2300 l 430 l 909 l 692/1868 lNabídka motorů začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu.
Technické údaje
GLS 400 GLS 500 AMG GLS 63 GLS 350 d Výkon: 333 k 455 k 585 k 258 k Toč. moment: 480 Nm 700 Nm 760 Nm 620 Nm Převodovka: 9 AT 9 AT 7 AT 9 AT Zrychlení: 6,6 s 5,3 s 4,6 s 7,8 s Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 250 km/h 222 km/h Spotřeba: 8,9 l/100 km 10,9 l/100 km 12,3 l/100 km 7,1 l/100 kmAbsolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem, posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Všechny jednotky mají standardně volič jízdních režimů Dynamic Select s módy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+ nebo vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči (AMG samozřejmě ve sportovní úpravě).
Výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, adaptivní brzdový systém, stabilizaci vozidla při silných bočních poryvech větru, přednárazový systém, aktivní kapotu, Pre-Safe, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci (GLS 500 má třízónovou klimatizaci), multimediální systém Audio 20 CD s osmi reproduktory a službami Connect me, palubní počítač, multifunkční volant potažený kůží Nappa, elektrické ovládání předních sedadel, čalounění umělou kůží (GLS 500 má přírodní useň), LED diody denního svícení, full-LED světla vpředu u GLS 500 i vzadu pro všechny varianty, střešní ližiny a 18palcová litá kola (GLS 500 má devatenáctky).
Ceník - Mercedes-Benz GLS
Motorizace Série AMG GLS 400 (333 k) 1 948 100 Kč ---------- GLS 500 (455 k) 2 426 050 Kč ---------- AMG GLS 63 (585 k) ---------- 3 460 600 Kč GLS 350 d (258 k) 1 886 390 Kč ----------Sportovní provedení AMG sice oproti standardním modelům postrádá aktivní kapotu, chlubí se ale třeba atraktivním bodykitem, 21palcovými koly, full-LED předními světly, sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, sportovní brzdovou soustavou se stříbrnými třmeny, anatomickými sedadly v kůži Nappa, sdruženým přístrojem v designu AMG, multifunkčním sportovním volantem v kůži Nappa, specifickými koberečky nebo třízónovou automatickou klimatizací.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?