Mercedes GLS má český ceník, připravte si skoro dva miliony

ar6, 19. prosince 2015, 06:10 Google+

Ještě nedávno se sedmimístné SUV jmenovalo GL. Jelikož je ale nomenklatura Mercedesu neúprosná, i ono dostalo třetí písmenko, značící příbuznost s modely třídy S. Za kolik pořídíte nejluxusnější SUV trojcípé hvězdy? Připravte si pořádný balík…

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na zimní radovánky se luxusní SUV hodí, Mercedes-Benz GLS 500.

Na zimní radovánky se luxusní SUV hodí, Mercedes-Benz GLS 500. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Ač jsou základní linie karosérie stejné, odlišíte GLS od GL poměrně snadno – přes novou přední masku, upravené nárazníky a jiný tvar i optiku světel vpředu a vzadu. Uvnitř Mercedes žádnou velkou divočinu nepodnikal a vlastně sjednotil tvary nosných prvků s dalšími svými modely. Osmipalcová obrazovka multimediálního systému tak volně stojí na vrcholku přístrojové desky, tříramenný volant má dvanáct tlačítek a pádla řazení. Veškeré plasty jsou samozřejmě měkčené a materiály jak jinak než luxusní. GLS je při délce 5130 mm standardně sedmimístné, do zavazadelníku se vejde až 2300 litrů nákladu.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Mercedes-Benz GLS Bentley Bentayga Range Rover Volvo XC90
Délka: 5130 mm 5141 mm 4999 mm 4950 mm
Šířka: 1934 mm 1998 mm 2073 mm 2008 mm
Výška: 1850 mm 1742 mm 1835 mm 1775 mm
Rozvor: 3075 mm 2992 mm 2922 mm 2893 mm
Kufr: 680/2300 l 430 l 909 l 692/1868 l

Nabídka motorů začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu.

Technické údaje

  GLS 400 GLS 500 AMG GLS 63 GLS 350 d
Výkon: 333 k 455 k 585 k 258 k
Toč. moment: 480 Nm 700 Nm 760 Nm 620 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT 7 AT 9 AT
Zrychlení: 6,6 s 5,3 s 4,6 s 7,8 s
Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 250 km/h 222 km/h
Spotřeba: 8,9 l/100 km 10,9 l/100 km 12,3 l/100 km 7,1 l/100 km

Absolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem, posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Všechny jednotky mají standardně volič jízdních režimů Dynamic Select s módy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+ nebo vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči (AMG samozřejmě ve sportovní úpravě).

Výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, adaptivní brzdový systém, stabilizaci vozidla při silných bočních poryvech větru, přednárazový systém, aktivní kapotu, Pre-Safe, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci (GLS 500 má třízónovou klimatizaci), multimediální systém Audio 20 CD s osmi reproduktory a službami Connect me, palubní počítač, multifunkční volant potažený kůží Nappa, elektrické ovládání předních sedadel, čalounění umělou kůží (GLS 500 má přírodní useň), LED diody denního svícení, full-LED světla vpředu u GLS 500 i vzadu pro všechny varianty, střešní ližiny a 18palcová litá kola (GLS 500 má devatenáctky).

Ceník - Mercedes-Benz GLS

Motorizace Série AMG
GLS 400 (333 k) 1 948 100 Kč ----------
GLS 500 (455 k) 2 426 050 Kč ----------
AMG GLS 63 (585 k) ---------- 3 460 600 Kč
GLS 350 d (258 k) 1 886 390 Kč ----------

Sportovní provedení AMG sice oproti standardním modelům postrádá aktivní kapotu, chlubí se ale třeba atraktivním bodykitem, 21palcovými koly, full-LED předními světly, sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, sportovní brzdovou soustavou se stříbrnými třmeny, anatomickými sedadly v kůži Nappa, sdruženým přístrojem v designu AMG, multifunkčním sportovním volantem v kůži Nappa, specifickými koberečky nebo třízónovou automatickou klimatizací.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes GLS má český ceník, připravte si skoro dva miliony

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Z 0 na 100 km/h to tento pickup zvládne za 4,6 sekundy, Vauxhall VXR8 Maloo.

Jak ponížit majitele 911? Předjeďte je v osmiválcovém pickupu od Vauxhallu!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud