Ještě nedávno se sedmimístné SUV jmenovalo GL. Jelikož je ale nomenklatura Mercedesu neúprosná, i ono dostalo třetí písmenko, značící příbuznost s modely třídy S. Za kolik pořídíte nejluxusnější SUV trojcípé hvězdy? Připravte si pořádný balík…
Ač jsou základní linie karosérie stejné, odlišíte GLS od GL poměrně snadno – přes novou přední masku, upravené nárazníky a jiný tvar i optiku světel vpředu a vzadu. Uvnitř Mercedes žádnou velkou divočinu nepodnikal a vlastně sjednotil tvary nosných prvků s dalšími svými modely. Osmipalcová obrazovka multimediálního systému tak volně stojí na vrcholku přístrojové desky, tříramenný volant má dvanáct tlačítek a pádla řazení. Veškeré plasty jsou samozřejmě měkčené a materiály jak jinak než luxusní. GLS je při délce 5130 mm standardně sedmimístné, do zavazadelníku se vejde až 2300 litrů nákladu.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Mercedes-Benz GLS Bentley Bentayga Range Rover Volvo XC90 Délka: 5130 mm 5141 mm 4999 mm 4950 mm Šířka: 1934 mm 1998 mm 2073 mm 2008 mm Výška: 1850 mm 1742 mm 1835 mm 1775 mm Rozvor: 3075 mm 2992 mm 2922 mm 2893 mm Kufr: 680/2300 l 430 l 909 l 692/1868 lNabídka motorů začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu.
Technické údaje
GLS 400 GLS 500 AMG GLS 63 GLS 350 d Výkon: 333 k 455 k 585 k 258 k Toč. moment: 480 Nm 700 Nm 760 Nm 620 Nm Převodovka: 9 AT 9 AT 7 AT 9 AT Zrychlení: 6,6 s 5,3 s 4,6 s 7,8 s Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 250 km/h 222 km/h Spotřeba: 8,9 l/100 km 10,9 l/100 km 12,3 l/100 km 7,1 l/100 kmAbsolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem, posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Všechny jednotky mají standardně volič jízdních režimů Dynamic Select s módy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+ nebo vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči (AMG samozřejmě ve sportovní úpravě).
Výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, adaptivní brzdový systém, stabilizaci vozidla při silných bočních poryvech větru, přednárazový systém, aktivní kapotu, Pre-Safe, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci (GLS 500 má třízónovou klimatizaci), multimediální systém Audio 20 CD s osmi reproduktory a službami Connect me, palubní počítač, multifunkční volant potažený kůží Nappa, elektrické ovládání předních sedadel, čalounění umělou kůží (GLS 500 má přírodní useň), LED diody denního svícení, full-LED světla vpředu u GLS 500 i vzadu pro všechny varianty, střešní ližiny a 18palcová litá kola (GLS 500 má devatenáctky).
Ceník - Mercedes-Benz GLS
Motorizace Série AMG GLS 400 (333 k) 1 948 100 Kč ---------- GLS 500 (455 k) 2 426 050 Kč ---------- AMG GLS 63 (585 k) ---------- 3 460 600 Kč GLS 350 d (258 k) 1 886 390 Kč ----------Sportovní provedení AMG sice oproti standardním modelům postrádá aktivní kapotu, chlubí se ale třeba atraktivním bodykitem, 21palcovými koly, full-LED předními světly, sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, sportovní brzdovou soustavou se stříbrnými třmeny, anatomickými sedadly v kůži Nappa, sdruženým přístrojem v designu AMG, multifunkčním sportovním volantem v kůži Nappa, specifickými koberečky nebo třízónovou automatickou klimatizací.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.