Mercedes GLS má český ceník, připravte si skoro dva miliony

ar6, 19. prosince 2015, 06:10 Google+

Ještě nedávno se sedmimístné SUV jmenovalo GL. Jelikož je ale nomenklatura Mercedesu neúprosná, i ono dostalo třetí písmenko, značící příbuznost s modely třídy S. Za kolik pořídíte nejluxusnější SUV trojcípé hvězdy? Připravte si pořádný balík…

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na zimní radovánky se luxusní SUV hodí, Mercedes-Benz GLS 500.

Na zimní radovánky se luxusní SUV hodí, Mercedes-Benz GLS 500. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Ač jsou základní linie karosérie stejné, odlišíte GLS od GL poměrně snadno – přes novou přední masku, upravené nárazníky a jiný tvar i optiku světel vpředu a vzadu. Uvnitř Mercedes žádnou velkou divočinu nepodnikal a vlastně sjednotil tvary nosných prvků s dalšími svými modely. Osmipalcová obrazovka multimediálního systému tak volně stojí na vrcholku přístrojové desky, tříramenný volant má dvanáct tlačítek a pádla řazení. Veškeré plasty jsou samozřejmě měkčené a materiály jak jinak než luxusní. GLS je při délce 5130 mm standardně sedmimístné, do zavazadelníku se vejde až 2300 litrů nákladu.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Mercedes-Benz GLS Bentley Bentayga Range Rover Volvo XC90
Délka: 5130 mm 5141 mm 4999 mm 4950 mm
Šířka: 1934 mm 1998 mm 2073 mm 2008 mm
Výška: 1850 mm 1742 mm 1835 mm 1775 mm
Rozvor: 3075 mm 2992 mm 2922 mm 2893 mm
Kufr: 680/2300 l 430 l 909 l 692/1868 l

Nabídka motorů začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu.

Technické údaje

  GLS 400 GLS 500 AMG GLS 63 GLS 350 d
Výkon: 333 k 455 k 585 k 258 k
Toč. moment: 480 Nm 700 Nm 760 Nm 620 Nm
Převodovka: 9 AT 9 AT 7 AT 9 AT
Zrychlení: 6,6 s 5,3 s 4,6 s 7,8 s
Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 250 km/h 222 km/h
Spotřeba: 8,9 l/100 km 10,9 l/100 km 12,3 l/100 km 7,1 l/100 km

Absolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem, posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Všechny jednotky mají standardně volič jízdních režimů Dynamic Select s módy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+ nebo vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči (AMG samozřejmě ve sportovní úpravě).

Výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, adaptivní brzdový systém, stabilizaci vozidla při silných bočních poryvech větru, přednárazový systém, aktivní kapotu, Pre-Safe, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci (GLS 500 má třízónovou klimatizaci), multimediální systém Audio 20 CD s osmi reproduktory a službami Connect me, palubní počítač, multifunkční volant potažený kůží Nappa, elektrické ovládání předních sedadel, čalounění umělou kůží (GLS 500 má přírodní useň), LED diody denního svícení, full-LED světla vpředu u GLS 500 i vzadu pro všechny varianty, střešní ližiny a 18palcová litá kola (GLS 500 má devatenáctky).

Ceník - Mercedes-Benz GLS

Motorizace Série AMG
GLS 400 (333 k) 1 948 100 Kč ----------
GLS 500 (455 k) 2 426 050 Kč ----------
AMG GLS 63 (585 k) ---------- 3 460 600 Kč
GLS 350 d (258 k) 1 886 390 Kč ----------

Sportovní provedení AMG sice oproti standardním modelům postrádá aktivní kapotu, chlubí se ale třeba atraktivním bodykitem, 21palcovými koly, full-LED předními světly, sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, sportovní brzdovou soustavou se stříbrnými třmeny, anatomickými sedadly v kůži Nappa, sdruženým přístrojem v designu AMG, multifunkčním sportovním volantem v kůži Nappa, specifickými koberečky nebo třízónovou automatickou klimatizací.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes GLS má český ceník, připravte si skoro dva miliony

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Z 0 na 100 km/h to tento pickup zvládne za 4,6 sekundy, Vauxhall VXR8 Maloo.

Jak ponížit majitele 911? Předjeďte je v osmiválcovém pickupu od Vauxhallu!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud