Ještě nedávno se sedmimístné SUV jmenovalo GL. Jelikož je ale nomenklatura Mercedesu neúprosná, i ono dostalo třetí písmenko, značící příbuznost s modely třídy S. Za kolik pořídíte nejluxusnější SUV trojcípé hvězdy? Připravte si pořádný balík…
Ač jsou základní linie karosérie stejné, odlišíte GLS od GL poměrně snadno – přes novou přední masku, upravené nárazníky a jiný tvar i optiku světel vpředu a vzadu. Uvnitř Mercedes žádnou velkou divočinu nepodnikal a vlastně sjednotil tvary nosných prvků s dalšími svými modely. Osmipalcová obrazovka multimediálního systému tak volně stojí na vrcholku přístrojové desky, tříramenný volant má dvanáct tlačítek a pádla řazení. Veškeré plasty jsou samozřejmě měkčené a materiály jak jinak než luxusní. GLS je při délce 5130 mm standardně sedmimístné, do zavazadelníku se vejde až 2300 litrů nákladu.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Mercedes-Benz GLS Bentley Bentayga Range Rover Volvo XC90 Délka: 5130 mm 5141 mm 4999 mm 4950 mm Šířka: 1934 mm 1998 mm 2073 mm 2008 mm Výška: 1850 mm 1742 mm 1835 mm 1775 mm Rozvor: 3075 mm 2992 mm 2922 mm 2893 mm Kufr: 680/2300 l 430 l 909 l 692/1868 lNabídka motorů začíná u GLS 350 d 4Matic s výkonem 258 koní a točivým momentem 620 Nm, pokračuje u GLS 400 4Matic s výkonem 333 koní a točivým momentem 480 Nm a končí u GLS 500 4Matic s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm. Standardem je devítistupňový automat 9G-Tronic a uzávěrka středového diferenciálu.
Technické údaje
GLS 400 GLS 500 AMG GLS 63 GLS 350 d Výkon: 333 k 455 k 585 k 258 k Toč. moment: 480 Nm 700 Nm 760 Nm 620 Nm Převodovka: 9 AT 9 AT 7 AT 9 AT Zrychlení: 6,6 s 5,3 s 4,6 s 7,8 s Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 250 km/h 222 km/h Spotřeba: 8,9 l/100 km 10,9 l/100 km 12,3 l/100 km 7,1 l/100 kmAbsolutním vrcholem je Mercedes-AMG GLS 63 s osmiválcovým motorem, posíleným na 585 koní a 760 Nm. V jeho případě přenáší výkon na všechna kola sedmistupňový automat AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Všechny jednotky mají standardně volič jízdních režimů Dynamic Select s módy Comfort, Slippery, Sport, Individual, Off-road a Off-road+ nebo vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči (AMG samozřejmě ve sportovní úpravě).
Výbava obsahuje sedm airbagů, hlídání bdělosti řidiče, adaptivní brzdový systém, stabilizaci vozidla při silných bočních poryvech větru, přednárazový systém, aktivní kapotu, Pre-Safe, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, vyhřívaná a elektricky sklopná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci (GLS 500 má třízónovou klimatizaci), multimediální systém Audio 20 CD s osmi reproduktory a službami Connect me, palubní počítač, multifunkční volant potažený kůží Nappa, elektrické ovládání předních sedadel, čalounění umělou kůží (GLS 500 má přírodní useň), LED diody denního svícení, full-LED světla vpředu u GLS 500 i vzadu pro všechny varianty, střešní ližiny a 18palcová litá kola (GLS 500 má devatenáctky).
Ceník - Mercedes-Benz GLS
Motorizace Série AMG GLS 400 (333 k) 1 948 100 Kč ---------- GLS 500 (455 k) 2 426 050 Kč ---------- AMG GLS 63 (585 k) ---------- 3 460 600 Kč GLS 350 d (258 k) 1 886 390 Kč ----------Sportovní provedení AMG sice oproti standardním modelům postrádá aktivní kapotu, chlubí se ale třeba atraktivním bodykitem, 21palcovými koly, full-LED předními světly, sportovním podvozkem s adaptivními tlumiči, sportovní brzdovou soustavou se stříbrnými třmeny, anatomickými sedadly v kůži Nappa, sdruženým přístrojem v designu AMG, multifunkčním sportovním volantem v kůži Nappa, specifickými koberečky nebo třízónovou automatickou klimatizací.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.