Nové modely HR-V a Jazz jsou nejnovějšími přírůstky v modelové řadě značky Honda, které v testech nezávislé bezpečnostní organizace Euro NCAP získaly maximální možné hodnocení.
Podle nových zkušebních pravidel platných od roku 2015 dosáhly oba modely výsledku 5 hvězdiček, což potvrzuje důraz, který značka Honda klade na bezpečnost svých vozidel. V případě modelu Jazz se jedná teprve o druhý automobil v kategorii malých vozidel, který 5hvězdičkové hodnocení v letošním roce získal.
Oba modely Jazz i HR-V jsou ve všech provedeních standardně vybaveny protikolizním systémem Honda (CTBA) fungujícím při rychlostech do 30 km/h. CTBA s pomocí laserových čidel sleduje prostor před vozidlem a v případě hrozící kolize při nižší rychlosti automaticky aktivuje brzdy.
Střední a vyšší úrovně výbavy u obou modelů budou navíc vybaveny pokročilými systémy podpory řízení (ADAS) značky Honda, jež zahrnují balík aktivních bezpečnostních technologií: varování před čelní srážkou, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, a automatické přepínání dálkových světel.
Nové modely Jazz a HR-V tak rozšiřují stávající modelovou řadu vozů Honda s 5hvězdičkovým hodnocením, do které patří i modely Civic a CR-V vyráběné v britském Swindonu.
V systému hodnocení se organizace Euro NCAP zaměřuje na celkové bezpečnostní parametry vozidla a zákazníkům je předkládáno snadno srozumitelné a jednoduché hodnocení. Hodnocení bere v úvahu různé aspekty bezpečnosti vozidla, jako jsou ochrana posádky, ochrana dětí, ochrana chodců, či dostupnost a účinnost systémů na podporu řidiče.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?