Nové modely HR-V a Jazz jsou nejnovějšími přírůstky v modelové řadě značky Honda, které v testech nezávislé bezpečnostní organizace Euro NCAP získaly maximální možné hodnocení.
Podle nových zkušebních pravidel platných od roku 2015 dosáhly oba modely výsledku 5 hvězdiček, což potvrzuje důraz, který značka Honda klade na bezpečnost svých vozidel. V případě modelu Jazz se jedná teprve o druhý automobil v kategorii malých vozidel, který 5hvězdičkové hodnocení v letošním roce získal.
Oba modely Jazz i HR-V jsou ve všech provedeních standardně vybaveny protikolizním systémem Honda (CTBA) fungujícím při rychlostech do 30 km/h. CTBA s pomocí laserových čidel sleduje prostor před vozidlem a v případě hrozící kolize při nižší rychlosti automaticky aktivuje brzdy.
Střední a vyšší úrovně výbavy u obou modelů budou navíc vybaveny pokročilými systémy podpory řízení (ADAS) značky Honda, jež zahrnují balík aktivních bezpečnostních technologií: varování před čelní srážkou, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, a automatické přepínání dálkových světel.
Nové modely Jazz a HR-V tak rozšiřují stávající modelovou řadu vozů Honda s 5hvězdičkovým hodnocením, do které patří i modely Civic a CR-V vyráběné v britském Swindonu.
V systému hodnocení se organizace Euro NCAP zaměřuje na celkové bezpečnostní parametry vozidla a zákazníkům je předkládáno snadno srozumitelné a jednoduché hodnocení. Hodnocení bere v úvahu různé aspekty bezpečnosti vozidla, jako jsou ochrana posádky, ochrana dětí, ochrana chodců, či dostupnost a účinnost systémů na podporu řidiče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.