V kategorii těch nejmenších vozidel Suzuki tradičně boduje se Swiftem, o něco menšího úspěchu se pak dočkala dvojice Alto a Splash, prodávaná ještě do měsíců nedávno minulých. Tuto dvojici nahradil začátkem minulého roku v Indii vyráběný pětidveřový hatchback Celerio, který se aktuálně dostává také na náš trh.
Pokud se například Splash dal označit za designově minimálně zajímavé auto, o 3600 mm dlouhém, 1600 mm širokém a 1540 mm vysokém Celeriu se to úplně říci nedá. Je na něm zkrátka vidět snaha globálně se zalíbit vícero kulturám, což většinou nedělá dobrotu. Své o tom ví třeba Ford.
Velice strohá a jednoduchá je palubní deska, její ergonomie je ale v rámci třídy výrazně nadprůměrná. Na středové konzoli nečekejte žádný moderní displej multimediálního systému, tady se jede pěkně postaru s rádiem. Také přístrojový štít je přehledně jednoduchý. Jeho dominantou je rychloměr, po stranách najdeme otáčkoměr a displej palubního počítače. Kde však Suzuki výrazně zaostává za konkurencí, to je provedení výplní dveří. Použité materiály působí lacině a ani samotný zvuk zavírání není kdovíjaký.
Na opačné straně spektra spokojenosti bude prostor pro zadní cestující nebo zavazadla. Díky vyšší stavbě karosérie i rozvoru 2425 mm je v zadní části, na městské přibližovadlo, místa opravdu dostatek. Kufr pojme v základním uspořádání 254 litrů, po sklopení sedadel sice vznikne nepraktický schod, ale maximálních 1053 litrů tento nedostatek rychle vyváží.
Pod kapotou je jedinou volbou zážehový litrový tříválec s manuální pětistupňovou převodovkou o výkonu 68 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 90 Nm při 3500 ot./min. Akcelerace z 0 na 100 km/h za 13,5 sekundy ani maximální rychlost 155 km/h nejspíše neoslní, normovaná spotřeba 4,3 l/100 km ale i tento nedostatek dokáže vynahradit.
V jediné dostupné výbavě GL/AC najdeme šest airbagů, Isofix, brzdový asistent, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, rádio se dvěma reproduktory, CD a MP3, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, metalický lak nebo 14palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Za toto všechno si český importér naúčtuje 238 900 korun. V porovnání s konkurencí jde o určitě zajímavý poměr ceny a výbavy, avšak neexistující možnost příplatků malé Suzuki poněkud degraduje. Záruka je standardně na tři roky nebo sto tisíc ujetých kilometrů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.