V kategorii těch nejmenších vozidel Suzuki tradičně boduje se Swiftem, o něco menšího úspěchu se pak dočkala dvojice Alto a Splash, prodávaná ještě do měsíců nedávno minulých. Tuto dvojici nahradil začátkem minulého roku v Indii vyráběný pětidveřový hatchback Celerio, který se aktuálně dostává také na náš trh.
Pokud se například Splash dal označit za designově minimálně zajímavé auto, o 3600 mm dlouhém, 1600 mm širokém a 1540 mm vysokém Celeriu se to úplně říci nedá. Je na něm zkrátka vidět snaha globálně se zalíbit vícero kulturám, což většinou nedělá dobrotu. Své o tom ví třeba Ford.
Velice strohá a jednoduchá je palubní deska, její ergonomie je ale v rámci třídy výrazně nadprůměrná. Na středové konzoli nečekejte žádný moderní displej multimediálního systému, tady se jede pěkně postaru s rádiem. Také přístrojový štít je přehledně jednoduchý. Jeho dominantou je rychloměr, po stranách najdeme otáčkoměr a displej palubního počítače. Kde však Suzuki výrazně zaostává za konkurencí, to je provedení výplní dveří. Použité materiály působí lacině a ani samotný zvuk zavírání není kdovíjaký.
Na opačné straně spektra spokojenosti bude prostor pro zadní cestující nebo zavazadla. Díky vyšší stavbě karosérie i rozvoru 2425 mm je v zadní části, na městské přibližovadlo, místa opravdu dostatek. Kufr pojme v základním uspořádání 254 litrů, po sklopení sedadel sice vznikne nepraktický schod, ale maximálních 1053 litrů tento nedostatek rychle vyváží.
Pod kapotou je jedinou volbou zážehový litrový tříválec s manuální pětistupňovou převodovkou o výkonu 68 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 90 Nm při 3500 ot./min. Akcelerace z 0 na 100 km/h za 13,5 sekundy ani maximální rychlost 155 km/h nejspíše neoslní, normovaná spotřeba 4,3 l/100 km ale i tento nedostatek dokáže vynahradit.
V jediné dostupné výbavě GL/AC najdeme šest airbagů, Isofix, brzdový asistent, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, rádio se dvěma reproduktory, CD a MP3, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, metalický lak nebo 14palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Za toto všechno si český importér naúčtuje 238 900 korun. V porovnání s konkurencí jde o určitě zajímavý poměr ceny a výbavy, avšak neexistující možnost příplatků malé Suzuki poněkud degraduje. Záruka je standardně na tři roky nebo sto tisíc ujetých kilometrů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!