Věra a Jan Horníčkovi jsou vítěznou posádkou 34. ročníku soutěže Škoda Economy Run.
Ve voze Škoda Citigo dosáhli špičkové hodnoty spotřeby – na 100 km jízdy spotřebovali v průměru pouhé 3 l paliva. Tato hodnota odpovídá emisím 69,9 g CO2/km. Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 52 posádek. Start a cíl 315,4 kilometrů dlouhé trati byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosech, etapovým cílem byl závod společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí.
Soutěže se účastnily výhradně vozy značky Škoda s benzinovými nebo naftovými motory. „Ve společnosti Škoda Auto klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky Škoda emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. Škoda tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti Škoda Auto.
„Ale k ekologické mobilitě nepřispívá pouze technika. Špičkové hodnoty, dosažené při letošním závodě Škoda Economy Run, ukazují, že ke snížení spotřeby a emisí CO2 podstatnou měrou přispívá i styl jízdy,“ dodává Havlásek. Domácí automobilka je partnerem závodu Škoda Economy Run již od samotného počátku. Servisní centrum značky Škoda zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i celý průběh závodu po technické stránce. Závod Škoda Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva.
Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru. Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu. Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.