Auta s pohonem všech kol každým rokem stoupají na popularitě. Které modely jsou u nás nejprodávanější?
Dlouhodobě rostoucí prodeje aut s pohonem všech kol jasně dokazují, jakou roli hraje na trhu reklama. Velká většina majitelů by se obešla bez pohonu všech kol, přesto jej čím dál více do svých aut chtějí.
Tento rok roste prodej čtyřkolek o několik procent. Na konci roku bude bilance zhruba nárůst o 8 až 10% oproti roku 2014. Které modely vévodí ve statistikách? Zřejmě vás to nepřekvapí, ale nejprodávanější model u nás vůbec je i nejprodávanější čtyřkolkou.
Škoda Octavia s Haldexem páté generace drží největší podíl na trhu s čtyřkolkami. Konkrétně necelých 11%. V patách jí je Dacia Duster, která zaznamenává zhruba 6,4% podíl přičemž každý měsíc prodá v průměru 155 aut s pohonem všech kol (verzí s pohonem předních kol je průměrně kolem 270). Třetím v pořadí je Škoda Yeti, která drží 5,8% podíl.
Těsně za Mladoboleslavským SUV je tamní vlajková loď Superb. Následuje Volkswagen Tiguan, BMW X5, Honda CR-V, Audi A6 a BMW 5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.