Dlouhodobě rostoucí prodeje aut s pohonem všech kol jasně dokazují, jakou roli hraje na trhu reklama. Velká většina majitelů by se obešla bez pohonu všech kol, přesto jej čím dál více do svých aut chtějí.
Tento rok roste prodej čtyřkolek o několik procent. Na konci roku bude bilance zhruba nárůst o 8 až 10% oproti roku 2014. Které modely vévodí ve statistikách? Zřejmě vás to nepřekvapí, ale nejprodávanější model u nás vůbec je i nejprodávanější čtyřkolkou.
Škoda Octavia s Haldexem páté generace drží největší podíl na trhu s čtyřkolkami. Konkrétně necelých 11%. V patách jí je Dacia Duster, která zaznamenává zhruba 6,4% podíl přičemž každý měsíc prodá v průměru 155 aut s pohonem všech kol (verzí s pohonem předních kol je průměrně kolem 270). Třetím v pořadí je Škoda Yeti, která drží 5,8% podíl.
Těsně za Mladoboleslavským SUV je tamní vlajková loď Superb. Následuje Volkswagen Tiguan, BMW X5, Honda CR-V, Audi A6 a BMW 5.