Nový vznětový motor a devítistupňová automatická převodovka přinášejí nejlepší poměr výkon / emise v porovnání s ostatními současnými motory v prodeji. Motor dosahuje maximální výkon 118 kW (160 koní), což je o 6 % více, než u jeho 2,2-litrového vznětového předchůdce. Točivý moment činí 350 Nm a pohonná jednotka zároveň dosahuje rekordně nízkých emisí 129 g/km CO2 (zlepšení o 11 %) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Řada vylepšení snižuje i energetické ztráty způsobené třením, takže tření motoru i-DTEC je nyní o 37 % nižší, než u jeho předchůdce, a odpovídá tření benzínového motoru. Výsledkem je špičková hodnota průměrné spotřeby 4.9 l/100km.
Vzhledem k prostorově úsporné konstrukci je nová převodovka menší a lehčí (o 35 kg), což umožňuje lepší rozložení hmotnosti vozidla. Společná hmotnost nového motoru a převodovky je o 65 kilogramů nižší, než předchozí kombinace hnacího ústrojí, což se projevuje na jízdě, ovladatelnosti a řízení a také na úspornosti provozu.
V závislosti na jízdních podmínkách – otáčky motoru a používání plynového pedálu, dokáže nová devítistupňová automatická převodovka řadit dolů přes několik stupňů. Mezi možná uspořádání rychlostních stupňů patří 9-7, 9-5, 7-4 a 6-4.
Model Honda CR-V se již stal jedním z nejrozšířenějších kompaktních SUV prodávaných na světě a od svého uvedení v roce 1997 bylo v Evropě prodáno již více než 750 000 vozů a téměř 50 tisíc kusů jen v roce 2014.