Honda CR-V s novou devítistupňovou automatickou převodovkou se dostává do prodeje!

ar5, 17. června 2015, 13:41 Google+

Honda CR-V je v současnosti nejprodávanějším modelem Hondy na našem trhu a nyní se k autorizovaným prodejcům dostává verze s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje předchozí pětistupňovou automatickou převodovku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Nový vznětový motor a devítistupňová automatická převodovka přinášejí nejlepší poměr výkon / emise v porovnání s ostatními současnými motory v prodeji. Motor dosahuje maximální výkon 118 kW (160 koní), což je o 6 % více, než u jeho 2,2-litrového vznětového předchůdce. Točivý moment činí 350 Nm a pohonná jednotka zároveň dosahuje rekordně nízkých emisí 129 g/km CO2 (zlepšení o 11 %) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Řada vylepšení snižuje i energetické ztráty způsobené třením, takže tření motoru i-DTEC je nyní o 37 % nižší, než u jeho předchůdce, a odpovídá tření benzínového motoru. Výsledkem je špičková hodnota průměrné spotřeby 4.9 l/100km.

Vzhledem k prostorově úsporné konstrukci je nová převodovka menší a lehčí (o 35 kg), což umožňuje lepší rozložení hmotnosti vozidla. Společná hmotnost nového motoru a převodovky je o 65 kilogramů nižší, než předchozí kombinace hnacího ústrojí, což se projevuje na jízdě, ovladatelnosti a řízení a také na úspornosti provozu.

V závislosti na jízdních podmínkách – otáčky motoru a používání plynového pedálu,  dokáže nová devítistupňová automatická převodovka řadit dolů přes několik stupňů. Mezi možná uspořádání rychlostních stupňů patří 9-7, 9-5, 7-4 a 6-4.

Model Honda CR-V se již stal jedním z nejrozšířenějších kompaktních SUV prodávaných na světě a od svého uvedení v roce 1997 bylo v Evropě prodáno již více než 750 000 vozů a téměř 50 tisíc kusů jen v roce 2014.

Vytisknout

Diskuze: Honda CR-V s novou devítistupňovou automatickou převodovkou se dostává do prodeje!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový Super Snake je postaven na základu vozu Mustang GT 2015

Shelby předtavuje nový SuperSnake s výkonem 750 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud