Honda CR-V s novou devítistupňovou automatickou převodovkou se dostává do prodeje!

ar5, 17. června 2015, 13:41 Google+

Honda CR-V je v současnosti nejprodávanějším modelem Hondy na našem trhu a nyní se k autorizovaným prodejcům dostává verze s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje předchozí pětistupňovou automatickou převodovku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Nový vznětový motor a devítistupňová automatická převodovka přinášejí nejlepší poměr výkon / emise v porovnání s ostatními současnými motory v prodeji. Motor dosahuje maximální výkon 118 kW (160 koní), což je o 6 % více, než u jeho 2,2-litrového vznětového předchůdce. Točivý moment činí 350 Nm a pohonná jednotka zároveň dosahuje rekordně nízkých emisí 129 g/km CO2 (zlepšení o 11 %) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Řada vylepšení snižuje i energetické ztráty způsobené třením, takže tření motoru i-DTEC je nyní o 37 % nižší, než u jeho předchůdce, a odpovídá tření benzínového motoru. Výsledkem je špičková hodnota průměrné spotřeby 4.9 l/100km.

Vzhledem k prostorově úsporné konstrukci je nová převodovka menší a lehčí (o 35 kg), což umožňuje lepší rozložení hmotnosti vozidla. Společná hmotnost nového motoru a převodovky je o 65 kilogramů nižší, než předchozí kombinace hnacího ústrojí, což se projevuje na jízdě, ovladatelnosti a řízení a také na úspornosti provozu.

V závislosti na jízdních podmínkách – otáčky motoru a používání plynového pedálu,  dokáže nová devítistupňová automatická převodovka řadit dolů přes několik stupňů. Mezi možná uspořádání rychlostních stupňů patří 9-7, 9-5, 7-4 a 6-4.

Model Honda CR-V se již stal jedním z nejrozšířenějších kompaktních SUV prodávaných na světě a od svého uvedení v roce 1997 bylo v Evropě prodáno již více než 750 000 vozů a téměř 50 tisíc kusů jen v roce 2014.

Vytisknout

Diskuze: Honda CR-V s novou devítistupňovou automatickou převodovkou se dostává do prodeje!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Nový Super Snake je postaven na základu vozu Mustang GT 2015

Shelby předtavuje nový SuperSnake s výkonem 750 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud