Na akci ve španělském Madridu oznámila Toyota Motor Europe (TME) vítěze Evropské ceny spokojenosti zákazníků „Ichiban“ pro rok 2014.
Za Českou republiku ocenění putuje do pražských Modřan, kde sídlí pobočka autorizovaného prodejce společnosti Toyota Tsusho Praha. První udílení cen TME „Ichiban“ se konalo v roce 2007. Od té doby se partneři podle interního průzkumu spokojenosti evropských zákazníků zlepšili přibližně o 52,4 % v oblasti prodeje a 47,4 % v poprodejních službách.
Na základě výběrových kritérií zaměřených na výjimečné výsledky v oblasti zákaznické spokojenosti prošlo hodnocením v tomto ročníku cen cca 2300 evropských prodejců. „Pracujeme v oboru, jehož středobodem jsou lidé. Musíme našim zákazníkům porozumět, mít k dispozici ty správné systémy a nástroje, avšak nejdůležitější je, abychom měli správně nastavený způsob myšlení, a to v rámci celé organizace,“ vysvětluje Dr. van Zyl, prezident a generální ředitel TME.
Dále doplňuje: „Naši konkurenti mohou okopírovat produkty i procesy, ale nemohou tak snadno okopírovat naši filozofii, kde zákazník stojí na prvním místě.“ Ceny, které uděluje TME, nesou název právě podle výrazu „Ichiban“, který je odvozen od sloganu „Okyakusama Ichiban“, což v japonštině znamená „zákazník na prvním místě“, přičemž „Ichiban“ znamená „první“, nebo „číslo jedna“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.