Společnost Kia Motors v Evropě vyrobila již miliontý model s označením cee'd, čímž dosáhla významného milníku ve výrobě vozu, jenž se zde vyrábí od roku 2006. Model cee'd od svého uvedení na evropské trhy před devíti lety sehrál významnou roli v růstu značky Kia i jejím úspěchu v tomto regionu.
Z výrobní linky evropského montážního závodu sjela miliontá Kia cee'd v nejvýkonnějším provedení GT s pěti dveřmi a v barvě ‘bílá Deluxe. Vůz i pohonná jednotka 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection) o výkonu 201k se vyrábí na Slovensku; tento konkrétní kus je pak určen zákazníkovi z Nizozemí.
Model cee'd, vyráběný výhradně pro evropské trhy v nejmodernějším závodu Kia ve slovenské Žilině, nyní reprezentuje více než 21 procent celkových evropských prodejů této značky. V roce 2014 se zde prodalo přes 75 960 vozů s tímto označením, čímž se Kia cee'd stala druhým nejlépe prodávaným modelem Kia v Evropě, hned za velmi oceňovaným kompaktním SUV Sportage, které se rovněž vyrábí v Žilině.
V České republice pak Kia v roce 2014 prodala 2 997 vozů cee'd, přičemž na tomto trhu byl nejprodávanějším modelem značky, před oblíbeným SUV modelem Sportage vyráběným ve stejném závodu.
Komentuje Artur Martins, viceprezident pro marketing ze společnosti Kia Motors Europe: „Model cee'd pomohl značce Kia etablovat se v Evropě coby výrobce vysoce kvalitních a dobře koncipovaných vozů, a stal se tak důležitou hybnou silou našeho stabilního růstu a úspěchu v tomto regionu. Rád bych tímto poblahopřál všem kolegům ze společnosti Kia Motors Slovakia k dosažení nejnovějšího milníku a zároveň poděkoval milionu našich zákazníků, díky kterým se Kia cee'd stala tak oblíbeným modelem.“
Artur Martins doplnil: „Modelová řada cee'd od zahájení výroby v roce 2006 ušla dlouhou cestu, včetně rozšíření této řady o kombi Sportswagon a třídveřovou variantu pro_cee'd, a umožnila nám tak vstup do nových segmentů trhu. Naše výkonné modely GT, představené v roce 2013, nám zase otevřely cestu k zákazníkům, kteří se rozhodují více na základě emocí a hledají skvělý design i příjemný požitek z jízdy. Co se týče našich dalších plánů, budeme se nadále věnovat vývoji modelu cee'd, jenž vytvořil základy, na nichž jsme postavili úspěch značky Kia v Evropě.“
Kia ještě letos rozšíří modelovou řadu cee'd o edici GT Line, která spojuje styl a sportovní naturel modelů cee'd GT a pro_cee'd GT se všestranností ostatních zástupců této modelové řady. Nová edice GT Line bude v nabídce pro všechny tři členy modelové řady Kia (pěti- a třídveřový hatchback i kombi Sportswagon).
Nová edice cee'd GT Line kromě toho přiváží do Evropy i zcela nový maloobjemový motor Kia 1,0 T-GDI (přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva) a novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT v kombinaci se vznětovým motorem. Cílem vývoje nové pohonné jednotky a převodovky bylo snížení spotřeby paliva a emisí, avšak při zachování atraktivních výkonových parametrů a okamžité odezvy na pokyny od řidiče.
Kia vloni vyrobila na Slovensku přes 323 tis. vozů a 493 tis. motorů, což v rámci společnosti představuje rekordní objem roční výroby. Společnost Kia Motors Slovakia na své moderní výrobní lince zaměstnává přes 3 800 pracovníků ve třech směnách.
Modelová řada cee'd od zahájení sériové výroby tvoří polovinu celkové výroby závodu (zbytek náleží modelům Sportage a Venga). Modely Kia z tohoto závodu se vyvážejí na 76 trhů po celém světě, přičemž většina vozů míří ke kupujícím v Evropě a Rusku. Více než pětina z celkového počtu prodaných vozů cee'd od roku 2006 putovala do Ruska (207 597 vozů), nicméně vůz si velmi oblíbili i zákazníci ve Velké Británii (102 858 vozů) a Německu (99 080).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?