Specialisté na užitkové vozy z Hannoveru připravili pro mnohé fanoušky GTI, kteří se vydali na cestu do rakouského Reifnitzu, opravdu mimořádný skvost: T1 Race Taxi, který, věren svému názvu, přenáší na vozovku mohutný výkon 390 kW (530 k) a pochází přímo ze závodního okruhu.
Pokud se postavíte před zdánlivě „neškodný“ VW Bus Freda Bernharda, vyučeného karosáře ze Švýcarska, pak se budete při důkladnější prohlídce téměř nevěřícně ptát, jak může někoho něco takového vůbec napadnout. Odpověď na otázku přichází rychle a přesvědčivě: „Byla to pro mě profesionální výzva. Chtěl jsem zjistit, co je realizovatelné.“ Výsledek je pozoruhodný: Bernhard dokázal během šesti let zabudovat do původně prorezavělého vozu VW Bus T1 z roku 1962 vzduchem chlazený hliníkový šestiválec včetně řízení a brzdové soustavy z modelu Porsche 993 Bi-Turbo. Enormní hnací sílu (maximální točivý moment 757 N.m) přenáší šestistupňová mechanická převodovka z modelu 996 GT3 na třídílná závodní kola BBS s pneumatikami rozměru 285/30/18. Transporter pro expresní přepravu, který váží díky velkorysému použití uhlíkových kompozitů pouhých 1500 kg, je díky uvedenému poháněcímu ústrojí a podvozku skutečně připraven pro nasazení na závodním okruhu, což dokazuje i výkonová hmotnost jen 3,8 kg/kW, s níž se vyrovná čistokrevným sportovním vozům.
Další premiérou v expozici značky Volkswagen je červeno-bílý speciální model „Generation SIX“, jehož základem je Multivan Comfortline z nové, nyní již šesté generace modelové řady T. Jeho výbava je rozšířena o tmavě tónovaná skla oken, přední a zadní světlomety LED, mlhové světlomety s funkcí odbočovacích světel a chromovaný paket. Exkluzivní charakter mohou vozu dodat celkem čtyři varianty dvoubarevného lakování, dodávaného na přání, barevně sladěné ozdobné prvky na přístrojové desce a 18“ kola z lehké slitiny v retro designu „Disc“, nabízená ve dvou odlišných barevných verzích. Mimořádně rozsáhlá je výbava elektronickými pomocníky. Příjemnou teplotu zajišťuje vyhřívání sedadel a automatická klimatizace Climatronic. Součástí sériové výbavy jsou také parkovací senzory Parkpilot vpředu a vzadu, asistenční systém Side Assist s elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) a audiosystém Composition Media. Na vnější vzhled navazují v interiéru sedadla se speciálním dvoubarevným čalouněním Alcantarou, kontrastní stehování na multifunkčním volantu i řadicí páce a textilní podlahové rohože s kontrastním lemováním. Díky adaptivní regulaci podvozku DCC a motoru o výkonu až 150 kW (204 k) je tato novinka nejsportovnějším sériově vyráběným modelem Multivan všech dob.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.