Expresní přeprava: T1 Race Taxi

Volkswagen
Volkswagen, foto: Volkswagen
ar3 14. května 2015 12:27
Sdílej:

Specialisté na užitkové vozy z Hannoveru připravili pro mnohé fanoušky GTI, kteří se vydali na cestu do rakouského Reifnitzu, opravdu mimořádný skvost: T1 Race Taxi, který, věren svému názvu, přenáší na vozovku mohutný výkon 390 kW (530 k) a pochází přímo ze závodního okruhu.

Pokud se postavíte před zdánlivě „neškodný“ VW Bus Freda Bernharda, vyučeného karosáře ze Švýcarska, pak se budete při důkladnější prohlídce téměř nevěřícně ptát, jak může někoho něco takového vůbec napadnout. Odpověď na otázku přichází rychle a přesvědčivě: „Byla to pro mě profesionální výzva. Chtěl jsem zjistit, co je realizovatelné.“ Výsledek je pozoruhodný: Bernhard dokázal během šesti let zabudovat do původně prorezavělého vozu VW Bus T1 z roku 1962 vzduchem chlazený hliníkový šestiválec včetně řízení a brzdové soustavy z modelu Porsche 993 Bi-Turbo. Enormní hnací sílu (maximální točivý moment 757 N.m) přenáší šestistupňová mechanická převodovka z modelu 996 GT3 na třídílná závodní kola BBS s pneumatikami rozměru 285/30/18. Transporter pro expresní přepravu, který váží díky velkorysému použití uhlíkových kompozitů pouhých 1500 kg, je díky uvedenému poháněcímu ústrojí a podvozku skutečně připraven pro nasazení na závodním okruhu, což dokazuje i výkonová hmotnost jen 3,8 kg/kW, s níž se vyrovná čistokrevným sportovním vozům.

Další premiérou v expozici značky Volkswagen je červeno-bílý speciální model „Generation SIX“, jehož základem je Multivan Comfortline z nové, nyní již šesté generace modelové řady T. Jeho výbava je rozšířena o tmavě tónovaná skla oken, přední a zadní světlomety LED, mlhové světlomety s funkcí odbočovacích světel a chromovaný paket. Exkluzivní charakter mohou vozu dodat celkem čtyři varianty dvoubarevného lakování, dodávaného na přání, barevně sladěné ozdobné prvky na přístrojové desce a 18“ kola z lehké slitiny v retro designu „Disc“, nabízená ve dvou odlišných barevných verzích. Mimořádně rozsáhlá je výbava elektronickými pomocníky. Příjemnou teplotu zajišťuje vyhřívání sedadel a automatická klimatizace Climatronic. Součástí sériové výbavy jsou také parkovací senzory Parkpilot vpředu a vzadu, asistenční systém Side Assist s elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) a audiosystém Composition Media. Na vnější vzhled navazují v interiéru sedadla se speciálním dvoubarevným čalouněním Alcantarou, kontrastní stehování na multifunkčním volantu i řadicí páce a textilní podlahové rohože s kontrastním lemováním. Díky adaptivní regulaci podvozku DCC a motoru o výkonu až 150 kW (204 k) je tato novinka nejsportovnějším sériově vyráběným modelem Multivan všech dob.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.