Specialisté na užitkové vozy z Hannoveru připravili pro mnohé fanoušky GTI, kteří se vydali na cestu do rakouského Reifnitzu, opravdu mimořádný skvost: T1 Race Taxi, který, věren svému názvu, přenáší na vozovku mohutný výkon 390 kW (530 k) a pochází přímo ze závodního okruhu.
Pokud se postavíte před zdánlivě „neškodný“ VW Bus Freda Bernharda, vyučeného karosáře ze Švýcarska, pak se budete při důkladnější prohlídce téměř nevěřícně ptát, jak může někoho něco takového vůbec napadnout. Odpověď na otázku přichází rychle a přesvědčivě: „Byla to pro mě profesionální výzva. Chtěl jsem zjistit, co je realizovatelné.“ Výsledek je pozoruhodný: Bernhard dokázal během šesti let zabudovat do původně prorezavělého vozu VW Bus T1 z roku 1962 vzduchem chlazený hliníkový šestiválec včetně řízení a brzdové soustavy z modelu Porsche 993 Bi-Turbo. Enormní hnací sílu (maximální točivý moment 757 N.m) přenáší šestistupňová mechanická převodovka z modelu 996 GT3 na třídílná závodní kola BBS s pneumatikami rozměru 285/30/18. Transporter pro expresní přepravu, který váží díky velkorysému použití uhlíkových kompozitů pouhých 1500 kg, je díky uvedenému poháněcímu ústrojí a podvozku skutečně připraven pro nasazení na závodním okruhu, což dokazuje i výkonová hmotnost jen 3,8 kg/kW, s níž se vyrovná čistokrevným sportovním vozům.
Další premiérou v expozici značky Volkswagen je červeno-bílý speciální model „Generation SIX“, jehož základem je Multivan Comfortline z nové, nyní již šesté generace modelové řady T. Jeho výbava je rozšířena o tmavě tónovaná skla oken, přední a zadní světlomety LED, mlhové světlomety s funkcí odbočovacích světel a chromovaný paket. Exkluzivní charakter mohou vozu dodat celkem čtyři varianty dvoubarevného lakování, dodávaného na přání, barevně sladěné ozdobné prvky na přístrojové desce a 18“ kola z lehké slitiny v retro designu „Disc“, nabízená ve dvou odlišných barevných verzích. Mimořádně rozsáhlá je výbava elektronickými pomocníky. Příjemnou teplotu zajišťuje vyhřívání sedadel a automatická klimatizace Climatronic. Součástí sériové výbavy jsou také parkovací senzory Parkpilot vpředu a vzadu, asistenční systém Side Assist s elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) a audiosystém Composition Media. Na vnější vzhled navazují v interiéru sedadla se speciálním dvoubarevným čalouněním Alcantarou, kontrastní stehování na multifunkčním volantu i řadicí páce a textilní podlahové rohože s kontrastním lemováním. Díky adaptivní regulaci podvozku DCC a motoru o výkonu až 150 kW (204 k) je tato novinka nejsportovnějším sériově vyráběným modelem Multivan všech dob.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.