SEAT zažívá výrazný růst a rostoucí poptávku hodlá uspokojit zaměstnáním 150 nových agenturních pracovníků v závodě Martorell. Tito pracovníci posílí společnost SEAT na základě nové smlouvy od 7. ledna a připojí se tak k 200 přechodným zaměstnancům, které SEAT přidal na svou výplatní listinu v říjnu.
SEAT přijal v průběhu letošního roku již více než 800 nových zaměstnanců, z toho 233 tento týden, včetně 45 absolventů nového firemního programu duálního učňovského vzdělávání, kteří získali pracovní smlouvu na plný úvazek v červenci 2014.
Josef Schelchshorn, viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za oblast lidských zdrojů, řekl: „Daří se nám velmi dobře. Díky obrovskému úspěchu modelů vyráběných společností SEAT v Martorellu a úsilí všech našich pracovníků můžeme zvyšovat zaměstnanost“.
Výrobní závod v Martorellu je výjimečný také nadprůměrně vysokým zastoupením žen mezi zaměstnanci. Na montážních linkách pracuje 1600 žen, což odpovídá 22% podílu na celkovém počtu zaměstnanců, zatímco v ostatních závodech na výrobu automobilů činí tento ukazatel v průměru 11 %. SEAT tím boří předsudky, podle nichž je automobilový průmysl především mužskou záležitostí.
Dr. Andreas Tostmann, viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za oblast výroby, zdůraznil, že „závod SEAT v Martorellu přispívá jako největší výrobce osobních vozů ve Španělsku a jeden z nejkonkurenceschopnějších, nejefektivnějších a nejmodernějších závodů v Evropě k ekonomické prosperitě a tvorbě nových pracovních příležitostí“.
Výroba v závodě Martorell, který zajišťuje největší objem výroby vozidel SEAT, se během prvních deseti měsíců letošního roku zvýšila na 374 700 vozů, což je o 13,4 %, resp. 44 400 vozů více než ve stejném období uplynulého roku.
Také prodej značky SEAT roste. SEAT prodal od ledna do října 2014 celkem 326 000 vozů, což je o 10,5 % více než ve stejném období roku 2013. Na tomto růstu se výrazně podílel úspěšný SEAT Leon, jehož prodej meziročně vzrostl o 55 %.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?