SEAT zažívá výrazný růst a rostoucí poptávku hodlá uspokojit zaměstnáním 150 nových agenturních pracovníků v závodě Martorell. Tito pracovníci posílí společnost SEAT na základě nové smlouvy od 7. ledna a připojí se tak k 200 přechodným zaměstnancům, které SEAT přidal na svou výplatní listinu v říjnu.
SEAT přijal v průběhu letošního roku již více než 800 nových zaměstnanců, z toho 233 tento týden, včetně 45 absolventů nového firemního programu duálního učňovského vzdělávání, kteří získali pracovní smlouvu na plný úvazek v červenci 2014.
Josef Schelchshorn, viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za oblast lidských zdrojů, řekl: „Daří se nám velmi dobře. Díky obrovskému úspěchu modelů vyráběných společností SEAT v Martorellu a úsilí všech našich pracovníků můžeme zvyšovat zaměstnanost“.
Výrobní závod v Martorellu je výjimečný také nadprůměrně vysokým zastoupením žen mezi zaměstnanci. Na montážních linkách pracuje 1600 žen, což odpovídá 22% podílu na celkovém počtu zaměstnanců, zatímco v ostatních závodech na výrobu automobilů činí tento ukazatel v průměru 11 %. SEAT tím boří předsudky, podle nichž je automobilový průmysl především mužskou záležitostí.
Dr. Andreas Tostmann, viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za oblast výroby, zdůraznil, že „závod SEAT v Martorellu přispívá jako největší výrobce osobních vozů ve Španělsku a jeden z nejkonkurenceschopnějších, nejefektivnějších a nejmodernějších závodů v Evropě k ekonomické prosperitě a tvorbě nových pracovních příležitostí“.
Výroba v závodě Martorell, který zajišťuje největší objem výroby vozidel SEAT, se během prvních deseti měsíců letošního roku zvýšila na 374 700 vozů, což je o 13,4 %, resp. 44 400 vozů více než ve stejném období uplynulého roku.
Také prodej značky SEAT roste. SEAT prodal od ledna do října 2014 celkem 326 000 vozů, což je o 10,5 % více než ve stejném období roku 2013. Na tomto růstu se výrazně podílel úspěšný SEAT Leon, jehož prodej meziročně vzrostl o 55 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.