Nové Audi TT dokazuje svou inovační sílu také v sektoru hi-fi. Audiosystém Bang & Olufsen Sound System, dodávaný pro kupé, vytváří fascinující zážitky z poslechu díky inovativní technologii Symphoria.
Nové Audi TT má v nejvyšší výbavě audiosystém Bang & Olufsen Sound System s technologií Symphoria. Procesor analyzuje prostřednictvím mikrofonu rušivé zvuky v interiéru, a následně optimalizuje zvukový obraz. V kombinaci s navigačním systémem MMI navigation plus může být zvuk reprodukován také v prostorovém formátu 5.1. Zesilovač s výkonem 680 W napájí dvanáct reproduktorů včetně dvou centrálních reproduktorů a dvou zapouzdřených basových boxů ve dveřích. Vizuálně audiosystém pozvedává ozdobná lišta z eloxovaného hliníku, která lemuje hlubokotónové reproduktory a nese logo dánského specialisty na hi-fi. Z tenkého světlovodu vychází bílé světlo, generované diodami LED.
Audi tak posunuje prémiový zážitek z poslechu na ještě vyšší úroveň. Ingolstadtská automobilka vyvinula společně s Fraunhoferovým institutem pro integrované obvody v Erlangenu technologii Symphoria, což je software pro dodatečnou úpravu a reprodukci zvukových signálů. V prvním kroku odděluje program ze zvukového signálu jednotlivé zvukové komponenty pomocí sémantického analytického procesu. Následně rozdělí oddělené „zvukové objekty“ v interiéru vozidla. Zvukový obraz tím získá na šířce a hloubce a vyvolává zcela nový prostorový dojem. Každý cestující si tak může užívat poslech hudby, vyznačující se nejvyšší kvalitou a extrémní precizností.
Audi již mnoho let posouvá hranice možností v oblasti automobilových audiosystémů. V roce 2005 oslavil v Audi A8 premiéru highendový zvuk aparatury Bang & Olufsen Advanced Sound System. V roce 2012 byl prémiový zvuk dánského specialisty na hi-fi zaveden i do kompaktní třídy v třetí generaci modelové řady Audi A3*. S technologií Symphoria činí nyní značka se čtyřmi kruhy velký krok směrem k trojrozměrnému zvuku. Tuto technologii představila značka Audi poprvé začátkem roku 2013 na veletrhu CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas. U „3D zvuku“ prožívá posluchač také prostorovou výšku jako třetí dimenzi. Je to další vývojový krok na cestě k budoucím hudebním zážitkům.
Tisková zpráva: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.