V červnu dosáhla Škoda s 94 500 celosvětově dodanými vozy (červen 2013: 87 400) nového rekordního výsledku za tento měsíc. Nová Škoda Octavia dále získává nové skupiny zákazníků, dodávky zákazníkům v západní Evropě za první pololetí vzrostly o 47,4 procenta.„ Škoda byla v první polovině roku silnější než kdykoli předtím,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Poprvé v historii podniku jsme v prvním pololetí dodali našim zákazníkům více než půl milionu vozů. Za tímto výsledkem stojí atraktivní modelová paleta a fantastický výkon celého týmu. Dobrý výsledek za prvních šest měsíců nás naplňuje optimismem pro druhé pololetí,“ dodává Eichhorn.
Modelová ofenzíva značky Škoda pokračuje. Před několika týdny oslavila svůj debut nová Škoda Octavia G-TEC, první Octavia, poháněná zemním plynem. Nyní na startovní čáru přijíždí nová Škoda Octavia Scout, která bude na trh uvedena v srpnu. Na podzim značka poprvé představí novou generaci modelu Škoda Fabia. Škoda v prvním pololetí roku 2014 rostla na všech západoevropských trzích. Vynikajících prodejních výsledků dosáhla Škoda v západní Evropě. V červnu dodala značkazákazníkům 39 100 vozů, což představuje nárůst o 9,4 procenta (červen 2013: 35 700). V prvním pololetí dosáhla Škoda v západní Evropě nárůstu o 17 procent na celkem 217 900 dodávek (leden až červen 2013: 186 200).
V Německu si automobilka v červnu polepšila o 4,9 procenta, za první pololetí dokonce o 12,2 procenta, a posílila tak svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Ve Velké Británii vzrostly prodeje vozů značky Škoda v červnu o 13,1 procenta a za první pololetí o 24,7 procenta na celkových 40.900 vozů.
Vedle Německa a Velké Británie rostla značka v prvním pololetí i na dalších trzích dvouciferným tempem: ve Francii (10 800 vozů; plus 11,3 procenta), ve Španělsku(9 800 vozů; plus 39,0 procenta), ve Švýcarsku (9 100 vozů; plus 10,9 procenta), v Nizozemsku (8 500 vozů; plus 68,9 procenta), v Itálii (7 800 vozů; plus 13,4 procenta), ve Švédsku (6 600 vozů; plus 10,1 procenta), ve Finsku (5 600 vozů; plus 34,2 procenta), v Irsku (4 400 vozů; plus 24,1 procenta), v Norsku (3 600 vozů; plus 25,8 procenta) nebo v Portugalsku (1 400 vozů; plus 43,7 procenta). Ve východní Evropě, včetně Ruska, dodala Škoda v červnu svým zákazníkům 11 100 vozů (červen 2013: 12 500; minus 10,9 procenta). Prodeje vozů značky Škoda v prvním pololetí dosáhly s počtem 58 700 vozů téměř úrovně minulého roku (leden až červen 2013: 59 100). Tržní podíl ve východní Evropě vzrostl na konci června na téměř 4,8 procenta.
V Rusku dosáhla automobilka v červnu 7 900 dodávek (červen 2013: 9 100) a v prvních šesti měsících 42 000 dodávek (první pololetí 2013: 42 800). Podstatných přírůstků dosáhla Škoda v prvním pololetí v Rumunsku (3 300 vozů; plus 29 procent),Srbsku (2 800 vozů; plus 53,9 procenta) a v Pobaltí (2 600 vozů; plus 34,5 procenta).Skvěle si Škoda vedla ve střední Evropě. V prvním pololetí měl každý pátý zde prodaný vůz značku Škoda. V červnu vzrostl počet dodávek o 15,6 procenta na 13 300 vozů (červen 2013: 11 500). V prvních šesti měsících si značka polepšila o 27,6 procenta na 78 600 vozů (první pololetí 2013: 61 600).
Na domácím trhu v České republice dosáhla Škoda v prvním pololetí nárůstu o 22,9 procenta na 34 800 dodávek. V dobré formě byla Škoda v Polsku, s nárůstem prodejů v prvních šesti měsících o 36 procent na 26 200 vozů (první pololetí 2013: 19 300). V Chorvatsku se značce podařilo s 2 500 prodanými vozy navýšit prodeje na více než trojnásobek, ve Slovinsku dosáhla značka Škoda nárůstu o 40,9 procenta na 2 600 vozů. Nejsilnějším trhem značky Škoda je Čína. V červnu dodala Škoda svým zákazníkům 23 600 vozů, což představuje nárůst o 11,3 procenta oproti červnu 2013 (21 200). V prvním pololetí zvýšila značka své prodeje v Říši středu o 8,7 procenta na 130 700 vozů (leden až červen 2013: 120 200).
Také na dalších mimoevropských trzích Škoda v prvním pololetí rostla, například v Izraeli (8 200 vozů; plus 11,3 procenta), v Alžírsku (6 200 vozů; plus 16,6 procenta), v Turecku (5 500 vozů; plus 1,6 procenta), v Egyptě (2 600 vozů; plus 26,5 procenta) nebo v Austrálii (1 800 vozů; plus 2,8 procenta). V Indii dodala Škoda červnu svým zákazníkům téměř 1 000 vozů (červen 2013: 1 900) a v prvním pololetí 7 700 vozů.
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v červnu 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
Škoda Octavia (34 300; +3,4 %)
Škoda Fabia (14 900; -24,3 %)
Škoda Superb (8 100; -1,2 %)
Škoda Yeti (9 800; +14,2 %)
Škoda Roomster (2 500; -32,7 %)
Škoda Rapid (21 000; +124,2 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 000; -15,9 %)
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním pololetí 2014 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému období minulého roku):
ŠkodaOctavia (194 800; +7,5 %)
Škoda Fabia (87 900; -20,2 %)
Škoda Superb (46 400; -9,0 %)
Škoda Yeti (52 900; +26,5 %)
Škoda Roomster (15 500; -10,2 %)
Škoda Rapid (102 400; +166,7 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 22 700; -9,0 %