Navzdory teplému počasí řidiči s přezouváním pneumatik stále otálejí. Napověděly to údaje společnosti Neogenia, která zajišťuje rozesílání obchodních SMS zpráv - tedy například i těch, které využívají pneuservisy. Z počtu rozeslaných zpráv vyplynulo, že naprostá většina řidičů čeká až na začátek jara, kdy podle vyhlášky končí povinnost mít zimní pneumatiky při zhoršeném počasí.
Z dat lze proto takřka okamžitě vyčíst, kdy sezona přezouvání pneumatik začíná. Zvýšený objem SMS zpráv totiž napovídá, že si jednotliví zákazníci buď rezervují servisní čas anebo jsou vyzváni k vyzvednutí hotového vozu. Počet esemesek, které servisy a dílny posílají, však od začátku roku nepřestal klesat. Navzdory počasí tak bude přezouvací špička pravděpodobně i letos kopírovat spíše zvyklosti motoristů než povětrnostní podmínky.
Zajímavá je také hodnota, kolik SMS zpráv za poslední měsíc pomocí SMS brány neoGate autoservisy rozeslaly. Zatímco v lednu to bylo asi 590 notifikačních nebo marketingových SMS zpráv na autoservis, v únoru to bylo pouze 360 zpráv. V porovnání s přezouvací sezonou v říjnu či listopadu, kdy je rozesláno kolem 2 100 esemesek na jeden autoservis, je to tedy jen zlomek.
„V dnešní době jsou notifikační SMS zprávy jedním z nejlepších způsobů, jak komunikovat se svými zákazníky,“ domnívá se Ondřej Švrček obchodní ředitel neoGate. „V segmentu autoservisů například jejich počet meziročně vzrostl o 17 % a dá se předpokládat, že bude stoupat i nadále.“
Podle údajů z obchodní SMS brány neoGate se počet marketingových a notifikačních SMS zpráv meziročně zvýšil asi o 32 %. Počet firem, využívajících ke komunikaci se zákazníky hromadné SMS zprávy stoupl zhruba o 11 %. V české republice je asi 8,9 milionů SIM karet, které mají souhlas se zasíláním obchodních sdělení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.