Navzdory teplému počasí řidiči s přezouváním pneumatik stále otálejí. Napověděly to údaje společnosti Neogenia, která zajišťuje rozesílání obchodních SMS zpráv - tedy například i těch, které využívají pneuservisy. Z počtu rozeslaných zpráv vyplynulo, že naprostá většina řidičů čeká až na začátek jara, kdy podle vyhlášky končí povinnost mít zimní pneumatiky při zhoršeném počasí.
Z dat lze proto takřka okamžitě vyčíst, kdy sezona přezouvání pneumatik začíná. Zvýšený objem SMS zpráv totiž napovídá, že si jednotliví zákazníci buď rezervují servisní čas anebo jsou vyzváni k vyzvednutí hotového vozu. Počet esemesek, které servisy a dílny posílají, však od začátku roku nepřestal klesat. Navzdory počasí tak bude přezouvací špička pravděpodobně i letos kopírovat spíše zvyklosti motoristů než povětrnostní podmínky.
Zajímavá je také hodnota, kolik SMS zpráv za poslední měsíc pomocí SMS brány neoGate autoservisy rozeslaly. Zatímco v lednu to bylo asi 590 notifikačních nebo marketingových SMS zpráv na autoservis, v únoru to bylo pouze 360 zpráv. V porovnání s přezouvací sezonou v říjnu či listopadu, kdy je rozesláno kolem 2 100 esemesek na jeden autoservis, je to tedy jen zlomek.
„V dnešní době jsou notifikační SMS zprávy jedním z nejlepších způsobů, jak komunikovat se svými zákazníky,“ domnívá se Ondřej Švrček obchodní ředitel neoGate. „V segmentu autoservisů například jejich počet meziročně vzrostl o 17 % a dá se předpokládat, že bude stoupat i nadále.“
Podle údajů z obchodní SMS brány neoGate se počet marketingových a notifikačních SMS zpráv meziročně zvýšil asi o 32 %. Počet firem, využívajících ke komunikaci se zákazníky hromadné SMS zprávy stoupl zhruba o 11 %. V české republice je asi 8,9 milionů SIM karet, které mají souhlas se zasíláním obchodních sdělení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.