Po necelém roce od uvedení modelu Peugeot 208 GTi na trh byl v továrně v Poissy vyroben 10 000. vůz s označením „Origine France Garantie“.
V roce, kdy Peugeot oslavuje 30. narozeniny modelu 205 GTi, znamená tento 10 000. exemplář 208 GTi potvrzení úspěchu reinterpretace legendárního modelu a strategie přesunu značky Peugeot v segmentu B směrem k luxusnějším kategoriím vozů.
Peugeot 208 GTi, který byl ve světové premiéře představen na pařížském autosalonu v roce 2012, korunuje společně s vozem Peugeot 208 XY modelovou řadu 208. Elegantní sportovní vůz segmentu B se pro všechny světové trhy exkluzivní vyrábí v továrně v Poissy. Vzhledem k tomu, že se 76 % jeho komponentů vyrábí ve Francii, získal Peugeot 208 GTi v říjnu 2013 označení „Origine France Garantie“.
Peugeot 208 GTi, který byl na trh uveden na konci března 2013, překonal za pouhých 8 měsíců roční cíl prodeje. Rychle si získal zákazníky na evropských trzích, především ve Francii, Velké Británii a Německu, dobrých obchodních výsledků dosahuje i v Japonsku, Argentině a v Mexiku.
Peugeot 208 GTi, který v roce 2013 představuje 3 % všech světových prodejů řady 208, je sportovním vyjádřením přesunu značky Peugeot směrem k luxusnějším kategoriím vozů v prémiovém segmentu B, v Evropě obsadil 2. místo ve sportovním segmentu. V České republice se dosud registrovalo 29 vozů 208 GTi, což představuje 2,2 % prodaných vozů řady 208.
Peugeot zanechal v historii motoristického sportu svou stopu a tyto jeho geny v sobě nese i Peugeot 208 GTi. Motor 1.6 THP o výkonu 200 k / 275 Nm spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů, dokonale využívá potenciál podvozku.
Peugeot 208 GTi nabízí zcela prvotřídní akcelerační pružnost. Zrychlení z 0 na 100 km/hod dosáhne za méně než 7 vteřin. Vynikající jsou i výsledky z hlediska emisí CO2, které činí pouhých 139 g/km.
Jde o hravý, sportovní, elegantní a technologický vůz, který je moderní interpretací legendárního modelu GTi. Chromované lišty kolem oken hrdě doplňuje leskle chromované logo s červeným zvýrazněním, které je odkazem slavného vozu Peugeot 205 GTi.
Hold svému předchůdci vzdává Peugeot 208 GTi i svým úspěchem. 30. narozeniny modelu 205 GTi se budou v roce 2014 slavit řadou dalších akcí … Pokračování příště.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.