Audi představuje nové modely S1 a S1 Sportback, které míří na vrchol kompaktní modelové řady A1. Na scénu se tak vrací legendární jméno spjaté s úspěchy značky se čtyřmi kruhy ve světě automobilových soutěží.
Motor 2.0 TFSI dosahuje v nových modelech nejvyššího výkonu 170 kW (231 k) a poskytuje maximální točivý moment 370 N.m. Mohutnou hnací sílu efektivně přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. Řidič se může při sportovní jízdě spolehnout také na rozsáhle přepracovaný podvozek. Modely Audi S1 a S1 Sportback stanovují ve své třídě nová měřítka z hlediska jízdní dynamiky.
Audi S1 si v 80. letech 20. století získalo legendární pověst – byl to vůz, s nímž značka se čtyřmi kruhy v tehdejší době dominovala soutěžím mistrovství světa v rallye. Nyní se tento název vrací, tentokrát ovšem s vozy určenými pro běžný silniční provoz. Nové modely Audi S1 a S1 Sportback míří na vrchol kompaktní modelové řady A1 a rozšiřují portfolio modelů Audi S o novou vstupní verzi.
„Audi S1 nabízí veškeré schopnosti sportovního vozu, vynikající výkon, bezprostřední reakce a trvalý pohon všech kol quattro, který bezkonkurenčním způsobem přenáší hnací sílu na vozovku,“ říká Prof. Dr. Hackenberg, člen představenstva Audi zodpovědný za technický vývoj, a dodává: „Pohon quattro má velké množství příznivců a naše nabídka v tomto segmentu jejich řady bezesporu ještě rozšíří.“
Zdrojem hnací síly je turbodmychadlem přeplňovaný vysokovýkonný čtyřválec 2.0 TFSI, který je vyladěn na nejvyšší výkon 170 kW (231 k) a maximální točivý moment 370 N.m. Modely Audi S1 a S1 Sportback zrychlí díky dvoulitrovému motoru z 0 na 100 km/h za 5,8 s, resp. 5,9 s. Jejich nejvyšší rychlost je 250 km/h. Sportovní TFSI se sonorním zvukem spotřebuje v průměru pouhých 7,0 l/100 km, resp. 7,1 l/100 km (emise CO2: 162 g/km, resp. 166 g/km).
Stejně jako všechny modely Audi S jsou i modely S1 a S1 Sportback vybaveny trvalým pohonem všech kol quattro. Jeho srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka uložená před Audi komunikace press@audi.cz www.audi-mediaservices.com
zadním diferenciálem. Speciální software elektronické řídicí jednotky systému quattro se vyznačuje vysloveně dynamickým nastavením. Mezi funkce elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stabilization Control) patří elektronická uzávěrka diferenciálu, která citlivě reguluje točivý moment na jednotlivých kolech. Řidič má možnost dvoustupňové deaktivace stabilizačního systému ESC, který při průjezdu zatáčkou doplňuje činnost vícelamelové spojky dodatečnými jemnými brzdnými zásahy na vnitřních kolech. Spolupráce obou systémů zaručuje extrémně agilní chování vozu doprovázené precizní ovladatelností a mimořádnou stabilitou.
Podvozek obou kompaktních sportovních modelů byl rozsáhle přepracován, včetně řízení s elektromechanickým posilovačem. Upravená naklápěcí ložiska na přední nápravě zvyšují spontánnost reakcí vozu při zatáčení. Zadní náprava s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou, používaná u modelů A1, byla nahrazena čtyřprvkovou konstrukcí. Nastavení podvozku je sportovní, s tuhou charakteristikou. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nabízí řadu nastavení, která mění reakci motoru, automatické klimatizace a adaptivních tlumičů, jež jsou rovněž součástí sériové výbavy.
Excelentní hodnoty zpomalení zaručuje větší hlavní brzdový válec společně s rozměrnými brzdovými kotouči – vpředu s průměrem 310 milimetrů. Na přání si mohou zákazníci objednat červené brzdové třmeny s logem S1. Oba sportovní kompaktní modely se dodávají sériově se 17“ koly s pneumatikami 215/40 R 17. Alternativou nabízenou na přání jsou 18“ kola s pneumatikami 225/35 R 18.
Modely Audi S1 a S1 Sportback dávají na první pohled najevo, že stojí na vrcholu modelové řady A1. Jejich xenonové světlomety plus jsou zcela nové, zatímco zadní světlomety LED mají nové horizontálně členěné grafické zpracování. K atraktivnějšímu vzhledu přispívá celá řada detailů – zejména na předním a zadním nárazníku, bočních prazích a výfukové soustavě. Paleta barev karoserie je doplněna o čtyři nové odstíny. Na přání dodávaný vnější stylistický paket quattro dodá vozu ještě sportovnější vzhled, například díky velkému střešnímu spoileru.
Interiér obou kompaktních sportovních modelů je zahalen do tmavých odstínů, jimž dominuje černá, která se nalézá například na rámečcích výdechů ventilační soustavy. Přístroje mají pro modely S specifické tmavě šedé stupnice a kryty pedálů jsou vyrobeny z kartáčované ušlechtilé oceli. Místo sériově dodávaných sportovních sedadel může Audi do interiéru namontovat sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy. Z nabídky výbavy na přání si mohou zákazníci zvolit vnitřní stylistický paket quattro s nápadnými barevnými ozdobnými prvky.
Cena modelů Audi S1 a S1 Sportback, které se objeví u prodejců v Německu během druhého čtvrtletí 2014, byla stanovena na 29 950 EUR, resp. 30 800 EUR. Rozsáhlá sériová výbava může být na přání doplněna high-endovými prvky, jako je komfortní klíček, navigační systém MMI navigation plus s výsuvným barevným displejem nebo audiosystém Bose Surround Sound System. Modul Audi connect včetně autotelefonu poskytuje připojení k internetu a umožňujecestujícím vyřizovat si elektronickou poštu na svých přenosných zařízeních prostřednictvím hotspotu Wi-Fi, zatímco řidič má během jízdy přístup ke službám Audi connect, střiženým na míru jeho potřebám.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.