Audi představuje nové modely S1 a S1 Sportback, které míří na vrchol kompaktní modelové řady A1. Na scénu se tak vrací legendární jméno spjaté s úspěchy značky se čtyřmi kruhy ve světě automobilových soutěží.
Motor 2.0 TFSI dosahuje v nových modelech nejvyššího výkonu 170 kW (231 k) a poskytuje maximální točivý moment 370 N.m. Mohutnou hnací sílu efektivně přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. Řidič se může při sportovní jízdě spolehnout také na rozsáhle přepracovaný podvozek. Modely Audi S1 a S1 Sportback stanovují ve své třídě nová měřítka z hlediska jízdní dynamiky.
Audi S1 si v 80. letech 20. století získalo legendární pověst – byl to vůz, s nímž značka se čtyřmi kruhy v tehdejší době dominovala soutěžím mistrovství světa v rallye. Nyní se tento název vrací, tentokrát ovšem s vozy určenými pro běžný silniční provoz. Nové modely Audi S1 a S1 Sportback míří na vrchol kompaktní modelové řady A1 a rozšiřují portfolio modelů Audi S o novou vstupní verzi.
„Audi S1 nabízí veškeré schopnosti sportovního vozu, vynikající výkon, bezprostřední reakce a trvalý pohon všech kol quattro, který bezkonkurenčním způsobem přenáší hnací sílu na vozovku,“ říká Prof. Dr. Hackenberg, člen představenstva Audi zodpovědný za technický vývoj, a dodává: „Pohon quattro má velké množství příznivců a naše nabídka v tomto segmentu jejich řady bezesporu ještě rozšíří.“
Zdrojem hnací síly je turbodmychadlem přeplňovaný vysokovýkonný čtyřválec 2.0 TFSI, který je vyladěn na nejvyšší výkon 170 kW (231 k) a maximální točivý moment 370 N.m. Modely Audi S1 a S1 Sportback zrychlí díky dvoulitrovému motoru z 0 na 100 km/h za 5,8 s, resp. 5,9 s. Jejich nejvyšší rychlost je 250 km/h. Sportovní TFSI se sonorním zvukem spotřebuje v průměru pouhých 7,0 l/100 km, resp. 7,1 l/100 km (emise CO2: 162 g/km, resp. 166 g/km).
Stejně jako všechny modely Audi S jsou i modely S1 a S1 Sportback vybaveny trvalým pohonem všech kol quattro. Jeho srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka uložená před Audi komunikace press@audi.cz www.audi-mediaservices.com
zadním diferenciálem. Speciální software elektronické řídicí jednotky systému quattro se vyznačuje vysloveně dynamickým nastavením. Mezi funkce elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stabilization Control) patří elektronická uzávěrka diferenciálu, která citlivě reguluje točivý moment na jednotlivých kolech. Řidič má možnost dvoustupňové deaktivace stabilizačního systému ESC, který při průjezdu zatáčkou doplňuje činnost vícelamelové spojky dodatečnými jemnými brzdnými zásahy na vnitřních kolech. Spolupráce obou systémů zaručuje extrémně agilní chování vozu doprovázené precizní ovladatelností a mimořádnou stabilitou.
Podvozek obou kompaktních sportovních modelů byl rozsáhle přepracován, včetně řízení s elektromechanickým posilovačem. Upravená naklápěcí ložiska na přední nápravě zvyšují spontánnost reakcí vozu při zatáčení. Zadní náprava s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou, používaná u modelů A1, byla nahrazena čtyřprvkovou konstrukcí. Nastavení podvozku je sportovní, s tuhou charakteristikou. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nabízí řadu nastavení, která mění reakci motoru, automatické klimatizace a adaptivních tlumičů, jež jsou rovněž součástí sériové výbavy.
Excelentní hodnoty zpomalení zaručuje větší hlavní brzdový válec společně s rozměrnými brzdovými kotouči – vpředu s průměrem 310 milimetrů. Na přání si mohou zákazníci objednat červené brzdové třmeny s logem S1. Oba sportovní kompaktní modely se dodávají sériově se 17“ koly s pneumatikami 215/40 R 17. Alternativou nabízenou na přání jsou 18“ kola s pneumatikami 225/35 R 18.
Modely Audi S1 a S1 Sportback dávají na první pohled najevo, že stojí na vrcholu modelové řady A1. Jejich xenonové světlomety plus jsou zcela nové, zatímco zadní světlomety LED mají nové horizontálně členěné grafické zpracování. K atraktivnějšímu vzhledu přispívá celá řada detailů – zejména na předním a zadním nárazníku, bočních prazích a výfukové soustavě. Paleta barev karoserie je doplněna o čtyři nové odstíny. Na přání dodávaný vnější stylistický paket quattro dodá vozu ještě sportovnější vzhled, například díky velkému střešnímu spoileru.
Interiér obou kompaktních sportovních modelů je zahalen do tmavých odstínů, jimž dominuje černá, která se nalézá například na rámečcích výdechů ventilační soustavy. Přístroje mají pro modely S specifické tmavě šedé stupnice a kryty pedálů jsou vyrobeny z kartáčované ušlechtilé oceli. Místo sériově dodávaných sportovních sedadel může Audi do interiéru namontovat sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy. Z nabídky výbavy na přání si mohou zákazníci zvolit vnitřní stylistický paket quattro s nápadnými barevnými ozdobnými prvky.
Cena modelů Audi S1 a S1 Sportback, které se objeví u prodejců v Německu během druhého čtvrtletí 2014, byla stanovena na 29 950 EUR, resp. 30 800 EUR. Rozsáhlá sériová výbava může být na přání doplněna high-endovými prvky, jako je komfortní klíček, navigační systém MMI navigation plus s výsuvným barevným displejem nebo audiosystém Bose Surround Sound System. Modul Audi connect včetně autotelefonu poskytuje připojení k internetu a umožňujecestujícím vyřizovat si elektronickou poštu na svých přenosných zařízeních prostřednictvím hotspotu Wi-Fi, zatímco řidič má během jízdy přístup ke službám Audi connect, střiženým na míru jeho potřebám.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.