Audi S1 a S1 Sportback se představují

ar5, 13. února 2014, 05:20 Google+

Audi představuje nové modely S1 a S1 Sportback, které míří na vrchol kompaktní modelové řady A1. Na scénu se tak vrací legendární jméno spjaté s úspěchy značky se čtyřmi kruhy ve světě automobilových soutěží.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi

Audi | foto: Audi ČR

Sdílejte článek

Motor 2.0 TFSI dosahuje v nových modelech nejvyššího výkonu 170 kW (231 k) a poskytuje maximální točivý moment 370 N.m. Mohutnou hnací sílu efektivně přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. Řidič se může při sportovní jízdě spolehnout také na rozsáhle přepracovaný podvozek. Modely Audi S1 a S1 Sportback stanovují ve své třídě nová měřítka z hlediska jízdní dynamiky.

Audi S1 si v 80. letech 20. století získalo legendární pověst – byl to vůz, s nímž značka se čtyřmi kruhy v tehdejší době dominovala soutěžím mistrovství světa v rallye. Nyní se tento název vrací, tentokrát ovšem s vozy určenými pro běžný silniční provoz. Nové modely Audi S1 a S1 Sportback míří na vrchol kompaktní modelové řady A1 a rozšiřují portfolio modelů Audi S o novou vstupní verzi.

„Audi S1 nabízí veškeré schopnosti sportovního vozu, vynikající výkon, bezprostřední reakce a trvalý pohon všech kol quattro, který bezkonkurenčním způsobem přenáší hnací sílu na vozovku,“ říká Prof. Dr. Hackenberg, člen představenstva Audi zodpovědný za technický vývoj, a dodává: „Pohon quattro má velké množství příznivců a naše nabídka v tomto segmentu jejich řady bezesporu ještě rozšíří.“

Zdrojem hnací síly je turbodmychadlem přeplňovaný vysokovýkonný čtyřválec 2.0 TFSI, který je vyladěn na nejvyšší výkon 170 kW (231 k) a maximální točivý moment 370 N.m. Modely Audi S1 a S1 Sportback zrychlí díky dvoulitrovému motoru z 0 na 100 km/h za 5,8 s, resp. 5,9 s. Jejich nejvyšší rychlost je 250 km/h. Sportovní TFSI se sonorním zvukem spotřebuje v průměru pouhých 7,0 l/100 km, resp. 7,1 l/100 km (emise CO2: 162 g/km, resp. 166 g/km).

Stejně jako všechny modely Audi S jsou i modely S1 a S1 Sportback vybaveny trvalým pohonem všech kol quattro. Jeho srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka uložená před Audi komunikace press@audi.cz www.audi-mediaservices.com

zadním diferenciálem. Speciální software elektronické řídicí jednotky systému quattro se vyznačuje vysloveně dynamickým nastavením. Mezi funkce elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stabilization Control) patří elektronická uzávěrka diferenciálu, která citlivě reguluje točivý moment na jednotlivých kolech. Řidič má možnost dvoustupňové deaktivace stabilizačního systému ESC, který při průjezdu zatáčkou doplňuje činnost vícelamelové spojky dodatečnými jemnými brzdnými zásahy na vnitřních kolech. Spolupráce obou systémů zaručuje extrémně agilní chování vozu doprovázené precizní ovladatelností a mimořádnou stabilitou.

Podvozek obou kompaktních sportovních modelů byl rozsáhle přepracován, včetně řízení s elektromechanickým posilovačem. Upravená naklápěcí ložiska na přední nápravě zvyšují spontánnost reakcí vozu při zatáčení. Zadní náprava s vlečenými rameny, spojenými torzně poddajnou příčkou, používaná u modelů A1, byla nahrazena čtyřprvkovou konstrukcí. Nastavení podvozku je sportovní, s tuhou charakteristikou. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nabízí řadu nastavení, která mění reakci motoru, automatické klimatizace a adaptivních tlumičů, jež jsou rovněž součástí sériové výbavy.

Excelentní hodnoty zpomalení zaručuje větší hlavní brzdový válec společně s rozměrnými brzdovými kotouči – vpředu s průměrem 310 milimetrů. Na přání si mohou zákazníci objednat červené brzdové třmeny s logem S1. Oba sportovní kompaktní modely se dodávají sériově se 17“ koly s pneumatikami 215/40 R 17. Alternativou nabízenou na přání jsou 18“ kola s pneumatikami 225/35 R 18.

Modely Audi S1 a S1 Sportback dávají na první pohled najevo, že stojí na vrcholu modelové řady A1. Jejich xenonové světlomety plus jsou zcela nové, zatímco zadní světlomety LED mají nové horizontálně členěné grafické zpracování. K atraktivnějšímu vzhledu přispívá celá řada detailů – zejména na předním a zadním nárazníku, bočních prazích a výfukové soustavě. Paleta barev karoserie je doplněna o čtyři nové odstíny. Na přání dodávaný vnější stylistický paket quattro dodá vozu ještě sportovnější vzhled, například díky velkému střešnímu spoileru.

Interiér obou kompaktních sportovních modelů je zahalen do tmavých odstínů, jimž dominuje černá, která se nalézá například na rámečcích výdechů ventilační soustavy. Přístroje mají pro modely S specifické tmavě šedé stupnice a kryty pedálů jsou vyrobeny z kartáčované ušlechtilé oceli. Místo sériově dodávaných sportovních sedadel může Audi do interiéru namontovat sportovní sedadla S s integrovanými opěrkami hlavy. Z nabídky výbavy na přání si mohou zákazníci zvolit vnitřní stylistický paket quattro s nápadnými barevnými ozdobnými prvky.

Cena modelů Audi S1 a S1 Sportback, které se objeví u prodejců v Německu během druhého čtvrtletí 2014, byla stanovena na 29 950 EUR, resp. 30 800 EUR. Rozsáhlá sériová výbava může být na přání doplněna high-endovými prvky, jako je komfortní klíček, navigační systém MMI navigation plus s výsuvným barevným displejem nebo audiosystém Bose Surround Sound System. Modul Audi connect včetně autotelefonu poskytuje připojení k internetu a umožňujecestujícím vyřizovat si elektronickou poštu na svých přenosných zařízeních prostřednictvím hotspotu Wi-Fi, zatímco řidič má během jízdy přístup ke službám Audi connect, střiženým na míru jeho potřebám.

Vytisknout

Diskuze: Audi S1 a S1 Sportback se představují

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

TEST: Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line - Rodinné kombi se spoustou síly - anotační foto

TEST: Volkswagen Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line - Rodinné kombi se spoustou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud