Značka Audi představila na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show), který probíhá v Las Vegas (USA), fascinující technickou studii Audi Sport quattro laserlight concept.
V expozici Audi měl světovou premiéru také interiér nového kompaktního sportovního vozu Audi TT, který bude uveden na trh v průběhu letošního roku. Audi prezentovalo rovněž návrhy na řešení dopravních problémů, spojených s dojížděním do měst za prací.
Nové Audi Sport quattro laserlight concept ukazuje technický náskok značky se čtyřmi kruhy v mnoha úrovních. Pohon, založený na technologii e-tron, poskytuje nejvyšší výkon 515 kW (700 k) při spotřebě paliva pouhých 2,5 l/100 km. Další pozoruhodnou inovací jsou laserové světlomety, které svým výkonem zastíní veškerou dosavadní automobilovou osvětlovací techniku. V oblasti elektronické výbavy udávají směr vývoje nové zobrazovací a ovládací systémy.
Atraktivní kupé je evolucí loňské studie Audi Sport quattro concept a spojuje sílu historického modelu Sport quattro s emocionální elegancí. Převisy červeně lakované karoserie jsou krátké a proporce harmonicky sportovní. Velmi široké a mimořádně nízké dvoudveřové kupé má při rozvoru 2784 milimetrů vnější rozměry 4602 x 1964 x 1386 milimetrů.
Pro quattro typické dvojité světlomety kombinují systém Matrix LED s laserovými světly. Uvnitř světlometů lze rozeznat dvě nízká lichoběžníková tělesa – vnější vytváří tlumené světlo prostřednictvím soustavy diod Matrix LED a clon, zatímco ve vnitřní části jsou laserová dálková světla.
Výkonné laserové diody jsou s průměrem jen několik mikrometrů podstatně menší než diody LED. Dosah téměř 500 metrů je dvakrát větší než u dálkových světlometů LED, intenzita světla je dokonce trojnásobná. Audi touto budoucí technologií, která se uplatní v roce 2014 i na závodních okruzích ve vozech R18 e-tron quattro, opět potvrzuje svou vedoucí roli v oblasti automobilové osvětlovací techniky.
V průběhu letošního roku přijde na trh třetí generace kompaktního sportovního vozu Audi TT, jehož interiér mohli již nyní obdivovat návštěvníci veletrhu CES v Las Vegas. Poprvé se v sériově vyráběném vozu značky Audi objeví Audi virtual cockpit, plně digitální sdružený přístroj, který zobrazuje veškeré informace v brilantním grafickém zpracování na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3“ přímo před řidičem. Řidič má na výběr dva režimy – klasické kruhové přístroje nebo režim „Infotainment“, v němž do popředí vystoupí informace ostatních funkcí, například navigačního systému. Centrální monitor MMI je tak zbytečný. Díky tomu mohli designéři navrhnout přístrojovou desku, jejíž štíhlé tvary vizuálně vyjadřují filozofii lehké konstrukce značky Audi.
Vystavený model interiéru nového Audi TT přiblížil také inovativní koncept ovládání. Nový multifunkční volant má dole zploštělý věnec a prostřednictvím ovládacích prvků na jeho ramenech lze ovládat téměř veškeré funkce. Struktura nabídky menu napodobuje chytré telefony a k dispozici je i funkce textového vyhledávání MMI. Zcela nový je také terminál MMI na konzole středového tunelu, doplněný druhou ovládací jednotkou vedle volantu. Pomocí MMI touch může řidič procházet seznamy nebo měnit měřítko map. Otočné tlačítko obklopují pouze dvě místo dosavadních čtyř tlačítek.
V rámci iniciativy Audi Urban Future vypracovalo Audi interaktivní model, který simuluje řešení mobility pro tři druhy dojíždějících pracovníků – jen v Bostonu, kde výzkum probíhal, jezdí do centra města do práce každý den více než 330 000 lidí, což představuje obrovskou zátěž pro dopravní systémy. Využití nejmodernějších technologií a jejich vzájemné propojení s městskou infrastrukturou umožní v budoucnosti časově a nákladově efektivní a zároveň maximálně pohodlnou dopravu z místa A do místa B i v razantně rostoucích světových metropolích.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.