Značka Audi představila na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show), který probíhá v Las Vegas (USA), fascinující technickou studii Audi Sport quattro laserlight concept.
V expozici Audi měl světovou premiéru také interiér nového kompaktního sportovního vozu Audi TT, který bude uveden na trh v průběhu letošního roku. Audi prezentovalo rovněž návrhy na řešení dopravních problémů, spojených s dojížděním do měst za prací.
Nové Audi Sport quattro laserlight concept ukazuje technický náskok značky se čtyřmi kruhy v mnoha úrovních. Pohon, založený na technologii e-tron, poskytuje nejvyšší výkon 515 kW (700 k) při spotřebě paliva pouhých 2,5 l/100 km. Další pozoruhodnou inovací jsou laserové světlomety, které svým výkonem zastíní veškerou dosavadní automobilovou osvětlovací techniku. V oblasti elektronické výbavy udávají směr vývoje nové zobrazovací a ovládací systémy.
Atraktivní kupé je evolucí loňské studie Audi Sport quattro concept a spojuje sílu historického modelu Sport quattro s emocionální elegancí. Převisy červeně lakované karoserie jsou krátké a proporce harmonicky sportovní. Velmi široké a mimořádně nízké dvoudveřové kupé má při rozvoru 2784 milimetrů vnější rozměry 4602 x 1964 x 1386 milimetrů.
Pro quattro typické dvojité světlomety kombinují systém Matrix LED s laserovými světly. Uvnitř světlometů lze rozeznat dvě nízká lichoběžníková tělesa – vnější vytváří tlumené světlo prostřednictvím soustavy diod Matrix LED a clon, zatímco ve vnitřní části jsou laserová dálková světla.
Výkonné laserové diody jsou s průměrem jen několik mikrometrů podstatně menší než diody LED. Dosah téměř 500 metrů je dvakrát větší než u dálkových světlometů LED, intenzita světla je dokonce trojnásobná. Audi touto budoucí technologií, která se uplatní v roce 2014 i na závodních okruzích ve vozech R18 e-tron quattro, opět potvrzuje svou vedoucí roli v oblasti automobilové osvětlovací techniky.
V průběhu letošního roku přijde na trh třetí generace kompaktního sportovního vozu Audi TT, jehož interiér mohli již nyní obdivovat návštěvníci veletrhu CES v Las Vegas. Poprvé se v sériově vyráběném vozu značky Audi objeví Audi virtual cockpit, plně digitální sdružený přístroj, který zobrazuje veškeré informace v brilantním grafickém zpracování na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3“ přímo před řidičem. Řidič má na výběr dva režimy – klasické kruhové přístroje nebo režim „Infotainment“, v němž do popředí vystoupí informace ostatních funkcí, například navigačního systému. Centrální monitor MMI je tak zbytečný. Díky tomu mohli designéři navrhnout přístrojovou desku, jejíž štíhlé tvary vizuálně vyjadřují filozofii lehké konstrukce značky Audi.
Vystavený model interiéru nového Audi TT přiblížil také inovativní koncept ovládání. Nový multifunkční volant má dole zploštělý věnec a prostřednictvím ovládacích prvků na jeho ramenech lze ovládat téměř veškeré funkce. Struktura nabídky menu napodobuje chytré telefony a k dispozici je i funkce textového vyhledávání MMI. Zcela nový je také terminál MMI na konzole středového tunelu, doplněný druhou ovládací jednotkou vedle volantu. Pomocí MMI touch může řidič procházet seznamy nebo měnit měřítko map. Otočné tlačítko obklopují pouze dvě místo dosavadních čtyř tlačítek.
V rámci iniciativy Audi Urban Future vypracovalo Audi interaktivní model, který simuluje řešení mobility pro tři druhy dojíždějících pracovníků – jen v Bostonu, kde výzkum probíhal, jezdí do centra města do práce každý den více než 330 000 lidí, což představuje obrovskou zátěž pro dopravní systémy. Využití nejmodernějších technologií a jejich vzájemné propojení s městskou infrastrukturou umožní v budoucnosti časově a nákladově efektivní a zároveň maximálně pohodlnou dopravu z místa A do místa B i v razantně rostoucích světových metropolích.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?