Značka Audi představila na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show), který probíhá v Las Vegas (USA), fascinující technickou studii Audi Sport quattro laserlight concept.
V expozici Audi měl světovou premiéru také interiér nového kompaktního sportovního vozu Audi TT, který bude uveden na trh v průběhu letošního roku. Audi prezentovalo rovněž návrhy na řešení dopravních problémů, spojených s dojížděním do měst za prací.
Nové Audi Sport quattro laserlight concept ukazuje technický náskok značky se čtyřmi kruhy v mnoha úrovních. Pohon, založený na technologii e-tron, poskytuje nejvyšší výkon 515 kW (700 k) při spotřebě paliva pouhých 2,5 l/100 km. Další pozoruhodnou inovací jsou laserové světlomety, které svým výkonem zastíní veškerou dosavadní automobilovou osvětlovací techniku. V oblasti elektronické výbavy udávají směr vývoje nové zobrazovací a ovládací systémy.
Atraktivní kupé je evolucí loňské studie Audi Sport quattro concept a spojuje sílu historického modelu Sport quattro s emocionální elegancí. Převisy červeně lakované karoserie jsou krátké a proporce harmonicky sportovní. Velmi široké a mimořádně nízké dvoudveřové kupé má při rozvoru 2784 milimetrů vnější rozměry 4602 x 1964 x 1386 milimetrů.
Pro quattro typické dvojité světlomety kombinují systém Matrix LED s laserovými světly. Uvnitř světlometů lze rozeznat dvě nízká lichoběžníková tělesa – vnější vytváří tlumené světlo prostřednictvím soustavy diod Matrix LED a clon, zatímco ve vnitřní části jsou laserová dálková světla.
Výkonné laserové diody jsou s průměrem jen několik mikrometrů podstatně menší než diody LED. Dosah téměř 500 metrů je dvakrát větší než u dálkových světlometů LED, intenzita světla je dokonce trojnásobná. Audi touto budoucí technologií, která se uplatní v roce 2014 i na závodních okruzích ve vozech R18 e-tron quattro, opět potvrzuje svou vedoucí roli v oblasti automobilové osvětlovací techniky.
V průběhu letošního roku přijde na trh třetí generace kompaktního sportovního vozu Audi TT, jehož interiér mohli již nyní obdivovat návštěvníci veletrhu CES v Las Vegas. Poprvé se v sériově vyráběném vozu značky Audi objeví Audi virtual cockpit, plně digitální sdružený přístroj, který zobrazuje veškeré informace v brilantním grafickém zpracování na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3“ přímo před řidičem. Řidič má na výběr dva režimy – klasické kruhové přístroje nebo režim „Infotainment“, v němž do popředí vystoupí informace ostatních funkcí, například navigačního systému. Centrální monitor MMI je tak zbytečný. Díky tomu mohli designéři navrhnout přístrojovou desku, jejíž štíhlé tvary vizuálně vyjadřují filozofii lehké konstrukce značky Audi.
Vystavený model interiéru nového Audi TT přiblížil také inovativní koncept ovládání. Nový multifunkční volant má dole zploštělý věnec a prostřednictvím ovládacích prvků na jeho ramenech lze ovládat téměř veškeré funkce. Struktura nabídky menu napodobuje chytré telefony a k dispozici je i funkce textového vyhledávání MMI. Zcela nový je také terminál MMI na konzole středového tunelu, doplněný druhou ovládací jednotkou vedle volantu. Pomocí MMI touch může řidič procházet seznamy nebo měnit měřítko map. Otočné tlačítko obklopují pouze dvě místo dosavadních čtyř tlačítek.
V rámci iniciativy Audi Urban Future vypracovalo Audi interaktivní model, který simuluje řešení mobility pro tři druhy dojíždějících pracovníků – jen v Bostonu, kde výzkum probíhal, jezdí do centra města do práce každý den více než 330 000 lidí, což představuje obrovskou zátěž pro dopravní systémy. Využití nejmodernějších technologií a jejich vzájemné propojení s městskou infrastrukturou umožní v budoucnosti časově a nákladově efektivní a zároveň maximálně pohodlnou dopravu z místa A do místa B i v razantně rostoucích světových metropolích.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.