Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že firmy Toyota, Changshu Sinogy Venture Capital Co., Primearth EV Energy Co., Ltd. a Toyota Motor (China) Investment Co., Ltd. založily 12. listopadu společný podnik typu joint-venture na výrobu akumulátorů pro vozy s hybridním pohonem.
Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že firmy Toyota, Changshu Sinogy Venture Capital Co., Primearth EV Energy Co., Ltd. a Toyota Motor (China) Investment Co., Ltd. založily 12. listopadu společný podnik typu joint-venture na výrobu akumulátorů pro vozy s hybridním pohonem.
Nový podnik se sídlem v čínském Changshu (provincie Jiangsu) ponese název Sinogy Toyota Automotive Energy System Co., Ltd. (STAES).
Založení nového podniku odráží zasazení automobilky Toyota dále rozvíjet ekologické technologie, jako je např. systém hybridního pohonu, s cílem produkovat stále lepší automobily naplňující potřeby čínských zákazníků. Toyota, v regionu působící především prostřednictvím společnosti Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) Co., Ltd. (TMEC), v současnosti vyvíjí hybridní soustavu pro výrobu v Číně, s cílem použít tento systém u vozidla, které bude přibližně roku 2015 uvedeno na čínský trh. Podle plánů by podnik STAES měl montovat akumulátory, které jsou klíčovou součástí hybridní soustavy aktuálně vyvíjené u TMEC.
STAES vybuduje prostory a instaluje vybavení k výrobě akumulátorů s plánovaným zahájením provozu v roce 2015.
Základní údaje o podniku Sinogy Toyota Automotive Energy System Co., Ltd. (STAES)
Místo: Průmyslová rozvojová zóna pro vývoj nových a vysoce vyspělých technologií v Changshu, provincie Jiangsu, Čína
Předseda představenstva: Cao Fang (Changshu Sinogy Venture Capital Co.)
Prezident společnosti: Sadayuki Yamada (TMC)
Základní kapitál: 9,75 mil. USD
Investice: 24,37 mil. USD
Kapitálové podíly:
Changshu Sinogy Venture Capital Co.: 50 % (4,875 mil. USD)
Toyota Motor (China) Investment Co., Ltd. (TMCI): 5 % (487 500 USD)
Primearth EV Energy Co., Ltd.: 10 % (975 000 USD)
Toyota Motor Corporation: 35 % (3,4125 mil. USD)
Rozloha: cca 16 000 m2
Roční výrobní kapacita: Cca. 110 000 jednotek/rok
Počet zaměstnanců: cca 70 (plán)
Založení: 12. listopadu 2013
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.