Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že firmy Toyota, Changshu Sinogy Venture Capital Co., Primearth EV Energy Co., Ltd. a Toyota Motor (China) Investment Co., Ltd. založily 12. listopadu společný podnik typu joint-venture na výrobu akumulátorů pro vozy s hybridním pohonem.
Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že firmy Toyota, Changshu Sinogy Venture Capital Co., Primearth EV Energy Co., Ltd. a Toyota Motor (China) Investment Co., Ltd. založily 12. listopadu společný podnik typu joint-venture na výrobu akumulátorů pro vozy s hybridním pohonem.
Nový podnik se sídlem v čínském Changshu (provincie Jiangsu) ponese název Sinogy Toyota Automotive Energy System Co., Ltd. (STAES).
Založení nového podniku odráží zasazení automobilky Toyota dále rozvíjet ekologické technologie, jako je např. systém hybridního pohonu, s cílem produkovat stále lepší automobily naplňující potřeby čínských zákazníků. Toyota, v regionu působící především prostřednictvím společnosti Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) Co., Ltd. (TMEC), v současnosti vyvíjí hybridní soustavu pro výrobu v Číně, s cílem použít tento systém u vozidla, které bude přibližně roku 2015 uvedeno na čínský trh. Podle plánů by podnik STAES měl montovat akumulátory, které jsou klíčovou součástí hybridní soustavy aktuálně vyvíjené u TMEC.
STAES vybuduje prostory a instaluje vybavení k výrobě akumulátorů s plánovaným zahájením provozu v roce 2015.
Základní údaje o podniku Sinogy Toyota Automotive Energy System Co., Ltd. (STAES)
Místo: Průmyslová rozvojová zóna pro vývoj nových a vysoce vyspělých technologií v Changshu, provincie Jiangsu, Čína
Předseda představenstva: Cao Fang (Changshu Sinogy Venture Capital Co.)
Prezident společnosti: Sadayuki Yamada (TMC)
Základní kapitál: 9,75 mil. USD
Investice: 24,37 mil. USD
Kapitálové podíly:
Changshu Sinogy Venture Capital Co.: 50 % (4,875 mil. USD)
Toyota Motor (China) Investment Co., Ltd. (TMCI): 5 % (487 500 USD)
Primearth EV Energy Co., Ltd.: 10 % (975 000 USD)
Toyota Motor Corporation: 35 % (3,4125 mil. USD)
Rozloha: cca 16 000 m2
Roční výrobní kapacita: Cca. 110 000 jednotek/rok
Počet zaměstnanců: cca 70 (plán)
Založení: 12. listopadu 2013
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.