Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) s potěšením oznamuje svůj plán vyvinout vůz GT86 R3 pro rallye v rámci programu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky.
Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) s potěšením oznamuje svůj plán vyvinout vůz GT86 R3 pro rallye v rámci programu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky.
Sportovní model s pohonem zadních kol bude upraven v souladu se specifikacemi R3 a nabízen soukromým zájemcům; očekává se, že první dodávky budou připraveny pro sezónu 2015.
Model s označením TMG GT86 CS-R3 bude postaven podle specifikací R3, tj. bude vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou, samosvorným diferenciálem, upraveným motorem, přizpůsobenými brzdami a dalšími modifikacemi.
Konstruktéři TMG budou stavět na svých zkušenostech s vývojem závodního speciálu TMG GT86 CS-V3 pro populární sérii VLN na okruhu Nürburgring a upraví výchozí model na maximální možnou úroveň povolenou předpisy.
Cílovou skupinu modelu TMG GT86 CS-R3 tvoří soukromí zájemci, kteří budou moci tento vůz nasadit ve všech automobilových soutěžích (rallye) schválených asociací FIA, včetně závodů světového rallyového šampionátu WRC. Podrobné specifikace a ceny budou oznámeny v průběhu příštích měsíců.
Dnešní oznámení opět dokládá zasazení TMG podporovat program vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky i automobilové soutěže jako takové, což jsou klíčové pilíře dlouhodobé podnikatelské strategie této společnosti.
TMG již uvedla model Yaris R1A a pokračuje ve vývoji tzv. globálního závodního motoru (GRE – Global Race Engine). Společnost rozšiřuje záběr a prohlubuje své znalosti v oblasti rallye, přičemž čerpá ze své bohaté a úspěšné historie v tomto sportovním odvětví.
Samotná existence TMG je založena na rallye, neboť již roku 1979 vstoupila do života v Kolíně nad Rýnem jako Toyota Team Europe (TTE). Pod vedením Oveho Anderssona společnost postupně získala čtyři tituly mistra světa v kategorii závodních jezdců a tři poháry konstruktérů.
Nico Ehlert, Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „Rallye je krví TMG, a proto jsem nesmírně rád, že můžeme oznámit rozšíření našich aktivit v této oblasti. Model GT86 CS-R3 je příslibem atraktivního účastníka rallyových soutěží. S ohledem na pohon zadních kol se můžeme těšit na dramatické okamžiky, které bezpochyby potěší piloty i fanoušky. Díky našim zkušenostem získaným v poháru TMG GT86 Cup a při vývoji závodního vozu TMG GT86 CS-V3 jsme si v několika posledních letech již vybudovali pevnou infrastrukturu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky. Z toho budeme čerpat, abychom našim zákazníkům nabídli spolehlivý, bezpečný a vysoce výkonný vůz, stejně tak jako veškerou potřebnou technickou podporu. Očekáváme vysokou poptávku, a tak se již těšíme, až budeme od počátku sezóny 2015 vídat v akci celou řadu rallyových speciálů GT86 CS-R3.“
Logo „Racing by TMG“:
Odnož společnosti TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) zaměřenou na soutěžní vozy pro soukromé zájemce poznáme podle loga „racing by TMG“, pod kterým se skrývají soutěžní a rallyové projekty určené výhradně pro soukromé klienty. TMG se do světa soutěžních vozů pro soukromé zákazníky vrátila v roce 2012 uvedením rallyového modelu základní kategorie Yaris R1, přičemž ve stejném roce se představil i závodní speciál TMG Customer Sport V3 (CS-V3). Tento vůz se zapsal do historie jako vítěz kategorie v závodu 24 hodin Nürburgringu a tvoří základnu úspěšného poháru TMG GT86 Cup pořádaného v rámci populární série VLN na okruhu Nürburgring.
O společnosti Toyota Motorsport GmbH:
Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své účasti trvající dvě desetiletí získala celkem čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy TOYOTA ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009) a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2009 předním dodavatelem technicko-inženýrských služeb, s nabídkou nejmodernějších vývojových kapacit a know-how v mnoha různých oborech. Je rovněž průkopníkem na poli vývoje elektromobilů a současným držitelem rekordu na severní smyčce okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů. V roce 2012 se společnost vrátila k aktivitám továrního motorsportu a tvoří zázemí týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, kterého se účastní s hybridním vozem, jenž byl navržen a postaven u TMG. www.toyota-motorsport.com/motorsport.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).