Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) s potěšením oznamuje svůj plán vyvinout vůz GT86 R3 pro rallye v rámci programu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky.
Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) s potěšením oznamuje svůj plán vyvinout vůz GT86 R3 pro rallye v rámci programu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky.
Sportovní model s pohonem zadních kol bude upraven v souladu se specifikacemi R3 a nabízen soukromým zájemcům; očekává se, že první dodávky budou připraveny pro sezónu 2015.
Model s označením TMG GT86 CS-R3 bude postaven podle specifikací R3, tj. bude vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou, samosvorným diferenciálem, upraveným motorem, přizpůsobenými brzdami a dalšími modifikacemi.
Konstruktéři TMG budou stavět na svých zkušenostech s vývojem závodního speciálu TMG GT86 CS-V3 pro populární sérii VLN na okruhu Nürburgring a upraví výchozí model na maximální možnou úroveň povolenou předpisy.
Cílovou skupinu modelu TMG GT86 CS-R3 tvoří soukromí zájemci, kteří budou moci tento vůz nasadit ve všech automobilových soutěžích (rallye) schválených asociací FIA, včetně závodů světového rallyového šampionátu WRC. Podrobné specifikace a ceny budou oznámeny v průběhu příštích měsíců.
Dnešní oznámení opět dokládá zasazení TMG podporovat program vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky i automobilové soutěže jako takové, což jsou klíčové pilíře dlouhodobé podnikatelské strategie této společnosti.
TMG již uvedla model Yaris R1A a pokračuje ve vývoji tzv. globálního závodního motoru (GRE – Global Race Engine). Společnost rozšiřuje záběr a prohlubuje své znalosti v oblasti rallye, přičemž čerpá ze své bohaté a úspěšné historie v tomto sportovním odvětví.
Samotná existence TMG je založena na rallye, neboť již roku 1979 vstoupila do života v Kolíně nad Rýnem jako Toyota Team Europe (TTE). Pod vedením Oveho Anderssona společnost postupně získala čtyři tituly mistra světa v kategorii závodních jezdců a tři poháry konstruktérů.
Nico Ehlert, Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „Rallye je krví TMG, a proto jsem nesmírně rád, že můžeme oznámit rozšíření našich aktivit v této oblasti. Model GT86 CS-R3 je příslibem atraktivního účastníka rallyových soutěží. S ohledem na pohon zadních kol se můžeme těšit na dramatické okamžiky, které bezpochyby potěší piloty i fanoušky. Díky našim zkušenostem získaným v poháru TMG GT86 Cup a při vývoji závodního vozu TMG GT86 CS-V3 jsme si v několika posledních letech již vybudovali pevnou infrastrukturu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky. Z toho budeme čerpat, abychom našim zákazníkům nabídli spolehlivý, bezpečný a vysoce výkonný vůz, stejně tak jako veškerou potřebnou technickou podporu. Očekáváme vysokou poptávku, a tak se již těšíme, až budeme od počátku sezóny 2015 vídat v akci celou řadu rallyových speciálů GT86 CS-R3.“
Logo „Racing by TMG“:
Odnož společnosti TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) zaměřenou na soutěžní vozy pro soukromé zájemce poznáme podle loga „racing by TMG“, pod kterým se skrývají soutěžní a rallyové projekty určené výhradně pro soukromé klienty. TMG se do světa soutěžních vozů pro soukromé zákazníky vrátila v roce 2012 uvedením rallyového modelu základní kategorie Yaris R1, přičemž ve stejném roce se představil i závodní speciál TMG Customer Sport V3 (CS-V3). Tento vůz se zapsal do historie jako vítěz kategorie v závodu 24 hodin Nürburgringu a tvoří základnu úspěšného poháru TMG GT86 Cup pořádaného v rámci populární série VLN na okruhu Nürburgring.
O společnosti Toyota Motorsport GmbH:
Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své účasti trvající dvě desetiletí získala celkem čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy TOYOTA ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009) a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2009 předním dodavatelem technicko-inženýrských služeb, s nabídkou nejmodernějších vývojových kapacit a know-how v mnoha různých oborech. Je rovněž průkopníkem na poli vývoje elektromobilů a současným držitelem rekordu na severní smyčce okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů. V roce 2012 se společnost vrátila k aktivitám továrního motorsportu a tvoří zázemí týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, kterého se účastní s hybridním vozem, jenž byl navržen a postaven u TMG. www.toyota-motorsport.com/motorsport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.