Toyota Motorsport GmbH oznamuje zahájení vývoje vozu TMG GT86 CS-R3 pro rallye

ar5, 12. listopadu 2013, 08:25 Google+

Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) s potěšením oznamuje svůj plán vyvinout vůz GT86 R3 pro rallye v rámci programu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) s potěšením oznamuje svůj plán vyvinout vůz GT86 R3 pro rallye v rámci programu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky.

Sportovní model s pohonem zadních kol bude upraven v souladu se specifikacemi R3 a nabízen soukromým zájemcům; očekává se, že první dodávky budou připraveny pro sezónu 2015.

Model s označením TMG GT86 CS-R3 bude postaven podle specifikací R3, tj. bude vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou, samosvorným diferenciálem, upraveným motorem, přizpůsobenými brzdami a dalšími modifikacemi.

Konstruktéři TMG budou stavět na svých zkušenostech s vývojem závodního speciálu TMG GT86 CS-V3 pro populární sérii VLN na okruhu Nürburgring a upraví výchozí model na maximální možnou úroveň povolenou předpisy.

Cílovou skupinu modelu TMG GT86 CS-R3 tvoří soukromí zájemci, kteří budou moci tento vůz nasadit ve všech automobilových soutěžích (rallye) schválených asociací FIA, včetně závodů světového rallyového šampionátu WRC. Podrobné specifikace a ceny budou oznámeny v průběhu příštích měsíců.

Dnešní oznámení opět dokládá zasazení TMG podporovat program vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky i automobilové soutěže jako takové, což jsou klíčové pilíře dlouhodobé podnikatelské strategie této společnosti.

TMG již uvedla model Yaris R1A a pokračuje ve vývoji tzv. globálního závodního motoru (GRE – Global Race Engine). Společnost rozšiřuje záběr a prohlubuje své znalosti v oblasti rallye, přičemž čerpá ze své bohaté a úspěšné historie v tomto sportovním odvětví.

Samotná existence TMG je založena na rallye, neboť již roku 1979 vstoupila do života v Kolíně nad Rýnem jako Toyota Team Europe (TTE). Pod vedením Oveho Anderssona společnost postupně získala čtyři tituly mistra světa v kategorii závodních jezdců a tři poháry konstruktérů.

Nico Ehlert, Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „Rallye je krví TMG, a proto jsem nesmírně rád, že můžeme oznámit rozšíření našich aktivit v této oblasti. Model GT86 CS-R3 je příslibem atraktivního účastníka rallyových soutěží. S ohledem na pohon zadních kol se můžeme těšit na dramatické okamžiky, které bezpochyby potěší piloty i fanoušky. Díky našim zkušenostem získaným v poháru TMG GT86 Cup a při vývoji závodního vozu TMG GT86 CS-V3 jsme si v několika posledních letech již vybudovali pevnou infrastrukturu vývoje soutěžních vozů pro soukromé zákazníky. Z toho budeme čerpat, abychom našim zákazníkům nabídli spolehlivý, bezpečný a vysoce výkonný vůz, stejně tak jako veškerou potřebnou technickou podporu. Očekáváme vysokou poptávku, a tak se již těšíme, až budeme od počátku sezóny 2015 vídat v akci celou řadu rallyových speciálů GT86 CS-R3.“

Logo „Racing by TMG“:

Odnož společnosti TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) zaměřenou na soutěžní vozy pro soukromé zájemce poznáme podle loga „racing by TMG“, pod kterým se skrývají soutěžní a rallyové projekty určené výhradně pro soukromé klienty. TMG se do světa soutěžních vozů pro soukromé zákazníky vrátila v roce 2012 uvedením rallyového modelu základní kategorie Yaris R1, přičemž ve stejném roce se představil i závodní speciál TMG Customer Sport V3 (CS-V3). Tento vůz se zapsal do historie jako vítěz kategorie v závodu 24 hodin Nürburgringu a tvoří základnu úspěšného poháru TMG GT86 Cup pořádaného v rámci populární série VLN na okruhu Nürburgring.

O společnosti Toyota Motorsport GmbH:

Toyota Motorsport GmbH (TMG) sídlí v německém Kolíně nad Rýnem již od roku 1979; pověst si vydobyla v soutěžích WRC (World Rally Championship), kde v rámci své účasti trvající dvě desetiletí získala celkem čtyři tituly pro závodní jezdce a tři tituly v poháru konstruktérů. TMG rovněž zajišťovala zázemí pro tovární týmy TOYOTA ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans (1998-1999) a Formule 1 (2002-2009) a dále pobočky pro tuning a sportovní přestavby (založené v roce 1994). TMG je od roku 2009 předním dodavatelem technicko-inženýrských služeb, s nabídkou nejmodernějších vývojových kapacit a know-how v mnoha různých oborech. Je rovněž průkopníkem na poli vývoje elektromobilů a současným držitelem rekordu na severní smyčce okruhu Nürburgring v kategorii elektromobilů. V roce 2012 se společnost vrátila k aktivitám továrního motorsportu a tvoří zázemí týmu TOYOTA Racing ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, kterého se účastní s hybridním vozem, jenž byl navržen a postaven u TMG. www.toyota-motorsport.com/motorsport.

 

Vytisknout

Diskuze: Toyota Motorsport GmbH oznamuje zahájení vývoje vozu TMG GT86 CS-R3 pro rallye

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Prodeje vozů Citroën rostou, prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů klesá! - anotační foto

Prodeje vozů Citroën rostou, prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud