Toyota drží prvenství mezi automobilkami ve snižování emisí CO2 v Evropě

ar5, 6. listopadu 2013, 07:30 Google+

Toyota Motor Europe (TME) i nadále drží prvenství ve snižování emisí na evropských trzích, přičemž v roce 2012 vykázala nejnižší flotilové emise CO2 na úrovni pouhých 103,6 g/km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota Motor Europe (TME) i nadále drží prvenství ve snižování emisí na evropských trzích, přičemž v roce 2012 vykázala nejnižší flotilové emise CO2 na úrovni pouhých 103,6 g/km. 

Podle výroční zprávy publikované minulý týden Evropskou komisí a Evropskou agenturou pro životní prostředí (EEA) poklesly průměrné flotilové emise CO2 tohoto výrobce oproti roku 2011 o 5,7 g/km, což představuje meziroční pokles o 5 %. TME podle nedávných výsledků vykazuje emise CO2 o plných 24,3 g/km nižší než činí specifický cíl pro tuto automobilku určený Evropskou komisí na kalendářní rok 2012. 

 

Evropská komise v rámci postupného zavádění programu snižování emisí zatím vypočítává flotilové emise na základě 65 % nejekologičtějších registrovaných vozů daného výrobce. Při výpočtu emisí v příštích dvou letech se bude uvažovat s postupně rostoucím procentním podílem nejekologičtějších automobilů – 75 % v roce 2013 a 80 % v roce 2014 – a následně od roku 2015 se začne zahrnovat 100 % vozů.  

 

Zákazníci na evropských trzích mohou momentálně vybírat z 11 modelů značek Toyota a Lexus s emisemi CO2 pod úrovní 100 g/km – z toho šest produkuje dokonce méně než 90 g/km – jedná se o: Toyota iQ (99 g/km), AYGO (99 g/km), Yaris Hybrid (79 g/km), Auris (99 g/km), Auris Hybrid (84 g/km), Auris Hybrid Touring Sports (85 g/km), Prius (89 g/km), Prius+ (96 g/km), Prius Plug-in Hybrid (49 g/km), Lexus CT 200h (87 g/km) a IS 300h (99 g/km). 

 

Zohledníme-li všechny evropské trhy(1), prodeje hybridních vozů TME za prvních 9 měsíců roku 2013 překročily již prodeje hybridních automobilů Toyota a Lexus ve stejném období v roce 2012 (78 380 vozů) a to o 47%. V letošním roce se zde zatím prodalo 115 032 vozů Toyota a Lexus s hybridním pohonem, přičemž dobrých výsledků dosáhly zejména modely Yaris Hybrid a Auris Hybrid. 

 

Od představení modelu Prius na evropském trhu v roce 2000 zde souhrnné prodeje hybridních vozů dosáhly počtu 620 588 jednotek (hodnota ke konci září 2013). 

 

Podíl prodaných hybridních modelů značek Toyota a Lexus v regionu Evropy a okolních zemí od začátku letošního roku narostl již na téměř 20 % celkových prodejů, a tak rok 2013 bude představovat další úspěšný krok tohoto výrobce ke snižování emisí CO2 na evropském kontinentu.

 

Tabulka – Průměrné flotilové emise CO2 v roce 2012

Označení výrobce

Průměrné emise CO2(65 %) 

Průměrné emise CO2(100 %) 

Počet registrovaných  vozů 

Konkrétní cíl 

TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

103,6

121,9

515 028

127,9

RENAULT S.A.S.

105,4

120,8

800 674

126,7

Automobiles Peugeot

107,7

121,5

773 864

130,4

AUTOMOBILES CITROEN

108,7

122,6

654 993

129,7

FIAT GROUP AUTOMOBILES S.P.A.

109,8

117,2

686 449

118,9

KIA MOTORS CORPORATION

114,5

129,5

329 474

127,2

SEAT SA

114,8

127,2

252 173

127,1

FORD-WERKE GMBH

116,5

128,7

917 725

127,8

HYUNDAI MOTOR COMPANY

118,8

132,2

416 987

128,3

VOLKSWAGEN AG

119,3

133,0

1 535 755

131,2

ADAM OPEL AG

119,7

133,0

814 229

133,8

ŠKODA AUTO A.S.

120,0

132,2

460 603

126,7

VOLVO CAR CORPORATION

121,9

142,1

204 539

144,7

NISSAN INTERNATIONAL SA

122,3

137,3

423 818

131,2

AUDI AG

122,4

137,8

657 068

139,5

BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

123,6

137,5

762 027

138,7

DAIMLER AG

123,9

142,8

631 475

139,6

GM KOREA COMPANY

124,3

141,1

161 153

131,4

AUTOMOBILE DACIA SA

125,1

136,9

232 256

126,7

MAZDA MOTOR CORPORATION

128,8

141,8

113 565

129,5


Vytisknout

Diskuze: Toyota drží prvenství mezi automobilkami ve snižování emisí CO2 v Evropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jeep Grand Wagoneer - legenda se možná brzy vrátí - anotační foto

Jeep Grand Wagoneer - legenda se možná brzy vrátí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud