Toyota Motor Europe (TME) i nadále drží prvenství ve snižování emisí na evropských trzích, přičemž v roce 2012 vykázala nejnižší flotilové emise CO2 na úrovni pouhých 103,6 g/km.
Toyota Motor Europe (TME) i nadále drží prvenství ve snižování emisí na evropských trzích, přičemž v roce 2012 vykázala nejnižší flotilové emise CO2 na úrovni pouhých 103,6 g/km.
Podle výroční zprávy publikované minulý týden Evropskou komisí a Evropskou agenturou pro životní prostředí (EEA) poklesly průměrné flotilové emise CO2 tohoto výrobce oproti roku 2011 o 5,7 g/km, což představuje meziroční pokles o 5 %. TME podle nedávných výsledků vykazuje emise CO2 o plných 24,3 g/km nižší než činí specifický cíl pro tuto automobilku určený Evropskou komisí na kalendářní rok 2012.
Evropská komise v rámci postupného zavádění programu snižování emisí zatím vypočítává flotilové emise na základě 65 % nejekologičtějších registrovaných vozů daného výrobce. Při výpočtu emisí v příštích dvou letech se bude uvažovat s postupně rostoucím procentním podílem nejekologičtějších automobilů – 75 % v roce 2013 a 80 % v roce 2014 – a následně od roku 2015 se začne zahrnovat 100 % vozů.
Zákazníci na evropských trzích mohou momentálně vybírat z 11 modelů značek Toyota a Lexus s emisemi CO2 pod úrovní 100 g/km – z toho šest produkuje dokonce méně než 90 g/km – jedná se o: Toyota iQ (99 g/km), AYGO (99 g/km), Yaris Hybrid (79 g/km), Auris (99 g/km), Auris Hybrid (84 g/km), Auris Hybrid Touring Sports (85 g/km), Prius (89 g/km), Prius+ (96 g/km), Prius Plug-in Hybrid (49 g/km), Lexus CT 200h (87 g/km) a IS 300h (99 g/km).
Zohledníme-li všechny evropské trhy(1), prodeje hybridních vozů TME za prvních 9 měsíců roku 2013 překročily již prodeje hybridních automobilů Toyota a Lexus ve stejném období v roce 2012 (78 380 vozů) a to o 47%. V letošním roce se zde zatím prodalo 115 032 vozů Toyota a Lexus s hybridním pohonem, přičemž dobrých výsledků dosáhly zejména modely Yaris Hybrid a Auris Hybrid.
Od představení modelu Prius na evropském trhu v roce 2000 zde souhrnné prodeje hybridních vozů dosáhly počtu 620 588 jednotek (hodnota ke konci září 2013).
Podíl prodaných hybridních modelů značek Toyota a Lexus v regionu Evropy a okolních zemí od začátku letošního roku narostl již na téměř 20 % celkových prodejů, a tak rok 2013 bude představovat další úspěšný krok tohoto výrobce ke snižování emisí CO2 na evropském kontinentu.
Tabulka – Průměrné flotilové emise CO2 v roce 2012
Označení výrobce
Průměrné emise CO2(65 %)
Průměrné emise CO2(100 %)
Počet registrovaných vozů
Konkrétní cíl
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA
103,6
121,9
515 028
127,9
RENAULT S.A.S.
105,4
120,8
800 674
126,7
Automobiles Peugeot
107,7
121,5
773 864
130,4
AUTOMOBILES CITROEN
108,7
122,6
654 993
129,7
FIAT GROUP AUTOMOBILES S.P.A.
109,8
117,2
686 449
118,9
KIA MOTORS CORPORATION
114,5
129,5
329 474
127,2
SEAT SA
114,8
127,2
252 173
127,1
FORD-WERKE GMBH
116,5
128,7
917 725
127,8
HYUNDAI MOTOR COMPANY
118,8
132,2
416 987
128,3
VOLKSWAGEN AG
119,3
133,0
1 535 755
131,2
ADAM OPEL AG
119,7
133,0
814 229
133,8
ŠKODA AUTO A.S.
120,0
132,2
460 603
126,7
VOLVO CAR CORPORATION
121,9
142,1
204 539
144,7
NISSAN INTERNATIONAL SA
122,3
137,3
423 818
131,2
AUDI AG
122,4
137,8
657 068
139,5
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG
123,6
137,5
762 027
138,7
DAIMLER AG
123,9
142,8
631 475
139,6
GM KOREA COMPANY
124,3
141,1
161 153
131,4
AUTOMOBILE DACIA SA
125,1
136,9
232 256
126,7
MAZDA MOTOR CORPORATION
128,8
141,8
113 565
129,5
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).