Toyota Motor Europe (TME) i nadále drží prvenství ve snižování emisí na evropských trzích, přičemž v roce 2012 vykázala nejnižší flotilové emise CO2 na úrovni pouhých 103,6 g/km.
Toyota Motor Europe (TME) i nadále drží prvenství ve snižování emisí na evropských trzích, přičemž v roce 2012 vykázala nejnižší flotilové emise CO2 na úrovni pouhých 103,6 g/km.
Podle výroční zprávy publikované minulý týden Evropskou komisí a Evropskou agenturou pro životní prostředí (EEA) poklesly průměrné flotilové emise CO2 tohoto výrobce oproti roku 2011 o 5,7 g/km, což představuje meziroční pokles o 5 %. TME podle nedávných výsledků vykazuje emise CO2 o plných 24,3 g/km nižší než činí specifický cíl pro tuto automobilku určený Evropskou komisí na kalendářní rok 2012.
Evropská komise v rámci postupného zavádění programu snižování emisí zatím vypočítává flotilové emise na základě 65 % nejekologičtějších registrovaných vozů daného výrobce. Při výpočtu emisí v příštích dvou letech se bude uvažovat s postupně rostoucím procentním podílem nejekologičtějších automobilů – 75 % v roce 2013 a 80 % v roce 2014 – a následně od roku 2015 se začne zahrnovat 100 % vozů.
Zákazníci na evropských trzích mohou momentálně vybírat z 11 modelů značek Toyota a Lexus s emisemi CO2 pod úrovní 100 g/km – z toho šest produkuje dokonce méně než 90 g/km – jedná se o: Toyota iQ (99 g/km), AYGO (99 g/km), Yaris Hybrid (79 g/km), Auris (99 g/km), Auris Hybrid (84 g/km), Auris Hybrid Touring Sports (85 g/km), Prius (89 g/km), Prius+ (96 g/km), Prius Plug-in Hybrid (49 g/km), Lexus CT 200h (87 g/km) a IS 300h (99 g/km).
Zohledníme-li všechny evropské trhy(1), prodeje hybridních vozů TME za prvních 9 měsíců roku 2013 překročily již prodeje hybridních automobilů Toyota a Lexus ve stejném období v roce 2012 (78 380 vozů) a to o 47%. V letošním roce se zde zatím prodalo 115 032 vozů Toyota a Lexus s hybridním pohonem, přičemž dobrých výsledků dosáhly zejména modely Yaris Hybrid a Auris Hybrid.
Od představení modelu Prius na evropském trhu v roce 2000 zde souhrnné prodeje hybridních vozů dosáhly počtu 620 588 jednotek (hodnota ke konci září 2013).
Podíl prodaných hybridních modelů značek Toyota a Lexus v regionu Evropy a okolních zemí od začátku letošního roku narostl již na téměř 20 % celkových prodejů, a tak rok 2013 bude představovat další úspěšný krok tohoto výrobce ke snižování emisí CO2 na evropském kontinentu.
Tabulka – Průměrné flotilové emise CO2 v roce 2012
Označení výrobce
Průměrné emise CO2(65 %)
Průměrné emise CO2(100 %)
Počet registrovaných vozů
Konkrétní cíl
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA
103,6
121,9
515 028
127,9
RENAULT S.A.S.
105,4
120,8
800 674
126,7
Automobiles Peugeot
107,7
121,5
773 864
130,4
AUTOMOBILES CITROEN
108,7
122,6
654 993
129,7
FIAT GROUP AUTOMOBILES S.P.A.
109,8
117,2
686 449
118,9
KIA MOTORS CORPORATION
114,5
129,5
329 474
127,2
SEAT SA
114,8
127,2
252 173
127,1
FORD-WERKE GMBH
116,5
128,7
917 725
127,8
HYUNDAI MOTOR COMPANY
118,8
132,2
416 987
128,3
VOLKSWAGEN AG
119,3
133,0
1 535 755
131,2
ADAM OPEL AG
119,7
133,0
814 229
133,8
ŠKODA AUTO A.S.
120,0
132,2
460 603
126,7
VOLVO CAR CORPORATION
121,9
142,1
204 539
144,7
NISSAN INTERNATIONAL SA
122,3
137,3
423 818
131,2
AUDI AG
122,4
137,8
657 068
139,5
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG
123,6
137,5
762 027
138,7
DAIMLER AG
123,9
142,8
631 475
139,6
GM KOREA COMPANY
124,3
141,1
161 153
131,4
AUTOMOBILE DACIA SA
125,1
136,9
232 256
126,7
MAZDA MOTOR CORPORATION
128,8
141,8
113 565
129,5
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.