Statistiky prodejů zachraňuje Citigo a Rapid, které nemají oproti minulému roku srovnání, jinak by propad činil více jak 15 %. Citigo a Rapid se ale do statistik započítávají, takže skutečný propad je jen o 4,6 %.
Příčiny je třeba hledat na východě EvropyTrochu překvapením jsou prodeje v západní Evropě, především v Itálii a Španělsku. Obě země na tom nejsou ekonomicky zrovna dobře a například ve Španělsku bylo v prvním čtvrtletí bez práce 27,2 % lidí, u mladých nezaměstnanost dosáhla až 57 %. Přesto Škodě meziročně stouply prodeje ve Španělsku o 12,9 % a v Itálii dokonce o 36,2 %. Jinde situace už bohužel tak růžová nebyla.Docela uspokojivých výsledku dosáhla Škoda na svém největším trhu - v Číně, kde prodeje v podstatě stagnovaly (-1,9 %) a v druhé polovině letošního roku očekává automobilka nárůst prodejů.Největší propad však Škoda zaznamenala ve východní Evropě, kde se prodeje snížily oproti dubnu 2012 o 14,3 %. V Rusku to bylo dokonce ještě o 0,6 % méně. I přesto však Rusko zůstává pro Škodu po Číně a Německu třetím největším trhem.Mezi modely nejméně láká SuperbNejvětší podíl (40,3 %) na prodejích automobilky má již tradičně Octavia, která je zároveň i nejprodávanější českou ojetinou. Například v jednom z největších autobazarů v Praze, Auto ESA je v tuto chvíli v nabídce hned 375 kusů Octavie první a druhé generace.Octavie je jak u nás, tak i ve světě následována v prodejích Škodou Fabií. Té se prodalo po světě 18 800 kusů, což představuje meziroční pokles o 14,5 %. I tak je jich ale v bazarech dostatek – přes 200 je jich v Auto ESA, zkušenosti z minulých let ukazují, že by jich mohlo po uvedení nové generace v budoucnu ještě dokonce přibýt.Největší propad byl zaznamenán u Škody Superb. Toto auto patří do střední třídy (Octavie se řadí do nižší střední třídy), a tak automobilka ani neočekává tak vysoké prodeje. Ty tedy činily 7 800 kusů, což je pokles o 19,8 %. Přesto se nedá říci, že by zákazníci spíše upřednostnili ojeté kusy před novými a v bazarech je stále dost ojetých Superbů za poměrně příznivé ceny. V současné době jich najdete 51 v AutoESA, reference na Superby jsou vesměs pozitivní a je to auto s jedním z největším kufrů ve střední třídě.Celkově však český výrobce pohlíží na budoucnost pozitivně. Vzhledem k tomu, že nedávno představil novou generaci Octavie a Octavie Combi, dal se pokles prodejů očekávat. Do budoucna ale předpokládá, že se vše vrátí do starých kolejí a prodávat bude opět více, což by mělo být i v návaznosti na předpokládané oživení ekonomiky, jejíž utlumení mělo na nižších prodejích také značný podíl.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.