Statistiky prodejů zachraňuje Citigo a Rapid, které nemají oproti minulému roku srovnání, jinak by propad činil více jak 15 %. Citigo a Rapid se ale do statistik započítávají, takže skutečný propad je jen o 4,6 %.
Příčiny je třeba hledat na východě EvropyTrochu překvapením jsou prodeje v západní Evropě, především v Itálii a Španělsku. Obě země na tom nejsou ekonomicky zrovna dobře a například ve Španělsku bylo v prvním čtvrtletí bez práce 27,2 % lidí, u mladých nezaměstnanost dosáhla až 57 %. Přesto Škodě meziročně stouply prodeje ve Španělsku o 12,9 % a v Itálii dokonce o 36,2 %. Jinde situace už bohužel tak růžová nebyla.Docela uspokojivých výsledku dosáhla Škoda na svém největším trhu - v Číně, kde prodeje v podstatě stagnovaly (-1,9 %) a v druhé polovině letošního roku očekává automobilka nárůst prodejů.Největší propad však Škoda zaznamenala ve východní Evropě, kde se prodeje snížily oproti dubnu 2012 o 14,3 %. V Rusku to bylo dokonce ještě o 0,6 % méně. I přesto však Rusko zůstává pro Škodu po Číně a Německu třetím největším trhem.Mezi modely nejméně láká SuperbNejvětší podíl (40,3 %) na prodejích automobilky má již tradičně Octavia, která je zároveň i nejprodávanější českou ojetinou. Například v jednom z největších autobazarů v Praze, Auto ESA je v tuto chvíli v nabídce hned 375 kusů Octavie první a druhé generace.Octavie je jak u nás, tak i ve světě následována v prodejích Škodou Fabií. Té se prodalo po světě 18 800 kusů, což představuje meziroční pokles o 14,5 %. I tak je jich ale v bazarech dostatek – přes 200 je jich v Auto ESA, zkušenosti z minulých let ukazují, že by jich mohlo po uvedení nové generace v budoucnu ještě dokonce přibýt.Největší propad byl zaznamenán u Škody Superb. Toto auto patří do střední třídy (Octavie se řadí do nižší střední třídy), a tak automobilka ani neočekává tak vysoké prodeje. Ty tedy činily 7 800 kusů, což je pokles o 19,8 %. Přesto se nedá říci, že by zákazníci spíše upřednostnili ojeté kusy před novými a v bazarech je stále dost ojetých Superbů za poměrně příznivé ceny. V současné době jich najdete 51 v AutoESA, reference na Superby jsou vesměs pozitivní a je to auto s jedním z největším kufrů ve střední třídě.Celkově však český výrobce pohlíží na budoucnost pozitivně. Vzhledem k tomu, že nedávno představil novou generaci Octavie a Octavie Combi, dal se pokles prodejů očekávat. Do budoucna ale předpokládá, že se vše vrátí do starých kolejí a prodávat bude opět více, což by mělo být i v návaznosti na předpokládané oživení ekonomiky, jejíž utlumení mělo na nižších prodejích také značný podíl.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.