Toyota Motor Corporation (TMC)oznámila, že kumulativní celosvětové prodeje plně hybridních modelů tohoto výrobce dosáhly 30. dubna letošního roku dalšího milníku, kterým jsou 4 miliony vozů. Kumulativní prodeje plně hybridních modelů na evropských trzích dosáhly výše 423 000 vozů.
TMC se rozhodla věnovat úsilí obecnému rozšíření vozů s plně hybridním pohonem. Proto si TMC otázku ochrany životního prostředí určila jako jednu z priorit fungování společnosti a vychází z přesvědčení, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít skutečně pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti.
Toyota uvedla v srpnu 1997 na japonský trh svůj první hybridní elektromobil Coaster (autobus), po němž v prosinci 1997 následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Model Prius se v roce 2000 začal prodávat v Evropě, Severní Americe a na dalších trzích. Druhá generace Toyoty Prius se představila v roce 2003, kdy TMC začala rozšiřovat využití své plně hybridní technologie v dalších typech vozů, např. ve velkoprostorových automobilech, vozech kategorie SUV, sedanech s pohonem zadních kol a kompaktních vozech se splývavou zádí. Velmi pozitivního přijetí ze strany zákazníků po celém světě se dočkala zejména třetí generace modelu Prius uvedená v květnu 2009, a tak celkové kumulativní prodeje hybridních vozů TMC dosáhly koncem února 2011 milníku 3 milionů jednotek.
V Evropě se plně hybridní technologie pohonu od Toyoty objevuje v modelech Toyota Prius, Toyota Auris Hybrid a v novém modelu Toyota Yaris Hybrid, přičemž dva poslední jmenované modely sjíždějí z linek výrobních závodů v Evropě. Toyota ještě letos uvede modely Toyota Prius+ a Prius Plug-in Hybrid. TMC se i nadále zasazuje rozšiřovat svoji produktovou řadu a zvyšovat počet zemí a regionů, kde své hybridní vozy nabízí.
TMC v současnosti prodává 18 osobních modelů s plně hybridním pohonem, které nabízí přibližně v 80 zemích a regionech celého světa. Vozy s hybridním pohonem letos představovaly 15 % globálních prodejů TMC, přičemž v Evropě se tento typ pohonu objevuje u 10 % vozů značek Toyota a Lexus prodávaných v tomto regionu.
TMC deklarovala výpočtem, že vozy s plně hybridním pohonem vyrobené TMC od roku 1997 do 30. dubna 2012 dokázaly ušetřit cca 26 mil. tun1 emisí CO2 – plynu, jenž je považován za příčinu globálních klimatických změn – v porovnání s modely srovnatelných rozměrů a výkonu poháněnými zážehovým motorem. Úspora paliva byla vyčíslena hodnotou přibližně 9 miliard litrů, což je příkladně roční spotřeba pohonných látek (benzínu a nafty) v zemi jako je Belgie.
TMC staví technologie hybridního pohonu (včetně technologií komponent nezbytných k vývoji různých vozů šetrných k životnímu prostředí) do role svých klíčových technologií. I nadále plánuje pracovat na opatřeních k dalšímu zvyšování výkonu, snižování nákladů a rozšiřování produktové řady, včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků. Toyota Motor Europe plánuje v roce 2012 zvýšit tržní podíl plně hybridních modelů Toyota a Lexus na 14 %.
V České republice byla v polovině května 2012 plně hybridní technologie podpořena doslova revolučními cenami všech dosud nabízených i nově uvedených hybridních modelů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.