Toyota Motor Corporation (TMC)oznámila, že kumulativní celosvětové prodeje plně hybridních modelů tohoto výrobce dosáhly 30. dubna letošního roku dalšího milníku, kterým jsou 4 miliony vozů. Kumulativní prodeje plně hybridních modelů na evropských trzích dosáhly výše 423 000 vozů.
TMC se rozhodla věnovat úsilí obecnému rozšíření vozů s plně hybridním pohonem. Proto si TMC otázku ochrany životního prostředí určila jako jednu z priorit fungování společnosti a vychází z přesvědčení, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít skutečně pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti.
Toyota uvedla v srpnu 1997 na japonský trh svůj první hybridní elektromobil Coaster (autobus), po němž v prosinci 1997 následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Model Prius se v roce 2000 začal prodávat v Evropě, Severní Americe a na dalších trzích. Druhá generace Toyoty Prius se představila v roce 2003, kdy TMC začala rozšiřovat využití své plně hybridní technologie v dalších typech vozů, např. ve velkoprostorových automobilech, vozech kategorie SUV, sedanech s pohonem zadních kol a kompaktních vozech se splývavou zádí. Velmi pozitivního přijetí ze strany zákazníků po celém světě se dočkala zejména třetí generace modelu Prius uvedená v květnu 2009, a tak celkové kumulativní prodeje hybridních vozů TMC dosáhly koncem února 2011 milníku 3 milionů jednotek.
V Evropě se plně hybridní technologie pohonu od Toyoty objevuje v modelech Toyota Prius, Toyota Auris Hybrid a v novém modelu Toyota Yaris Hybrid, přičemž dva poslední jmenované modely sjíždějí z linek výrobních závodů v Evropě. Toyota ještě letos uvede modely Toyota Prius+ a Prius Plug-in Hybrid. TMC se i nadále zasazuje rozšiřovat svoji produktovou řadu a zvyšovat počet zemí a regionů, kde své hybridní vozy nabízí.
TMC v současnosti prodává 18 osobních modelů s plně hybridním pohonem, které nabízí přibližně v 80 zemích a regionech celého světa. Vozy s hybridním pohonem letos představovaly 15 % globálních prodejů TMC, přičemž v Evropě se tento typ pohonu objevuje u 10 % vozů značek Toyota a Lexus prodávaných v tomto regionu.
TMC deklarovala výpočtem, že vozy s plně hybridním pohonem vyrobené TMC od roku 1997 do 30. dubna 2012 dokázaly ušetřit cca 26 mil. tun1 emisí CO2 – plynu, jenž je považován za příčinu globálních klimatických změn – v porovnání s modely srovnatelných rozměrů a výkonu poháněnými zážehovým motorem. Úspora paliva byla vyčíslena hodnotou přibližně 9 miliard litrů, což je příkladně roční spotřeba pohonných látek (benzínu a nafty) v zemi jako je Belgie.
TMC staví technologie hybridního pohonu (včetně technologií komponent nezbytných k vývoji různých vozů šetrných k životnímu prostředí) do role svých klíčových technologií. I nadále plánuje pracovat na opatřeních k dalšímu zvyšování výkonu, snižování nákladů a rozšiřování produktové řady, včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků. Toyota Motor Europe plánuje v roce 2012 zvýšit tržní podíl plně hybridních modelů Toyota a Lexus na 14 %.
V České republice byla v polovině května 2012 plně hybridní technologie podpořena doslova revolučními cenami všech dosud nabízených i nově uvedených hybridních modelů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?