Korejská Kia pokračuje v modelové ofenzívě. Po úspěšných modelech Ceed a Picanto vstupuje na trh s modelem pro nižší střední třídu - novou generací modelu Rio.
Oficiální zahájení prodeje na našem trhu bude zahájeno 6. září. Není pochyb o tom, že by se nové Rio (psali jsme ZDE) mohlo zdát významným hráčem na českém trhu. Půjde o přímého konkurenta pro Škodu Fabii.
Startovací cena základní verze je importérem stanovena na 229.980 Kč. Základ je tvořen verzí se zážehovou jednotkou 1,25 CVVT o výkonu 63 kW ve výbavě Active. Zákazníky se bude Rio pokoušet získat především bohatou základní výbavou a sedmiletou zárukou. Zmíněná výbava obsáhne v základu rádio s přehrávačem MP3, dálkově ovládané centrální zamykání, airbagy vpředu, na bocích i hlavové, palubní počítač, ABS, systém stabilizace i kotoučové brzdy na všech kolech.
Kompletní nabídka Ria je tvořena dvojicí benzinových motorů (1,25 a 1,4 CVVT), dvěma dieselovými jednotkami (1,1 a 1,4 CRDi). Ty je možno kombinovat s pěticí výbav - Active, Comfort, Edition 1, Edition Pro a Exclusive.
Zajímavou nabídkou pro spořílky by se mohla stát verze s tříválcovým turbodieselem CRDi objemu 1,1 litru o výkonu 75 koní ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Její cena ve výbavě Active je stanovena na 279.980 Kč. Kompletní ceník ke možno najít ZDE.
zdroj: kia.cz
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?