Minulý týden proběhlo v dealerství AC BOOM ve Dvoře Králové předání prvního vozu Citroën C-Zéro do rukou soukromého zákazníka, pana Oldřicha Hromádka.
Ten převzal svůj elektromobil přímo od majtele dealerství, pana Nasika Kiriakovského. Pan Hromádko se stává prvním českým soukromým vlastníkem Citroënu C-Zero, automobilu se 100 % elektrickým pohonem.
Jak se vůbec soukromá osoba dostane k nápadu pořídit si elektromobil? “A čím jiným bych měl jezdit? Mám vodní elektrárnu u Hostinného a každý den se musím dopravovat z Vrchlabí, kde bydlím, do práce. Elektromobil byl pro mne jasnou volbou”, říká spokojený nadšenec pan Hromádko. “Jsem zastáncem zodpovědného přístupu k ekologii, navíc velký fanda elektromobilů. Věřím, že elektrovozy jsou reálná budoucnost, tak do deseti let je budeme běžně vídat na silnicích. Jenom škoda, že u nás neexistuje žádná podpora státu. V Evropské unii jsou dotace na pořízení elektromobilu I 65%, u nás jen možnost odečíst si silniční daň.”, dodává Hromádko. Oldřich Hromádko se také chystá s přáteli podnikajícími ve stejném oboru k vybudování dobíjecích zásuvek pro elektroauta na každé vodní elektrárně.
AC BOOM se snaží elektromobily nabídnout např. i do slavné ZOO Dvůr Králové, jejž ředitelka, paní Dana Holečková, si vůz také vyzkoušela a ocenila jeho kvality. Do současné doby společnost Citroën prodala elektromobily Citroën C-Zero již několika významným českým firmám, jako např. PRE, LeasPlan, RWE, Siemens, ABB, a další.
Citroën C-Zéro, který je na trhu od září 2010, splňuje potřeby mnoha podniků, které se snaží aktivně přistupovat k otázce trvale udržitelného rozvoje a hledají mobilní řešení šetrná k životnímu prostředí. Vůz Citroën C-Zéro tyto požadavky v mnoha směrech splňuje! Jde o vůz se 100 % elektrickým pohonem, který byl zkoncipován tak, aby usnadnil pohyb po městě. Nabízí čtyři místa a výbavu na úrovni standardu svého segmentu, rychle se nabíjí a jeho dojezd 150 km stačí na pokrytí každodenních cest.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.