Minulý týden proběhlo v dealerství AC BOOM ve Dvoře Králové předání prvního vozu Citroën C-Zéro do rukou soukromého zákazníka, pana Oldřicha Hromádka.
Ten převzal svůj elektromobil přímo od majtele dealerství, pana Nasika Kiriakovského. Pan Hromádko se stává prvním českým soukromým vlastníkem Citroënu C-Zero, automobilu se 100 % elektrickým pohonem.
Jak se vůbec soukromá osoba dostane k nápadu pořídit si elektromobil? “A čím jiným bych měl jezdit? Mám vodní elektrárnu u Hostinného a každý den se musím dopravovat z Vrchlabí, kde bydlím, do práce. Elektromobil byl pro mne jasnou volbou”, říká spokojený nadšenec pan Hromádko. “Jsem zastáncem zodpovědného přístupu k ekologii, navíc velký fanda elektromobilů. Věřím, že elektrovozy jsou reálná budoucnost, tak do deseti let je budeme běžně vídat na silnicích. Jenom škoda, že u nás neexistuje žádná podpora státu. V Evropské unii jsou dotace na pořízení elektromobilu I 65%, u nás jen možnost odečíst si silniční daň.”, dodává Hromádko. Oldřich Hromádko se také chystá s přáteli podnikajícími ve stejném oboru k vybudování dobíjecích zásuvek pro elektroauta na každé vodní elektrárně.
AC BOOM se snaží elektromobily nabídnout např. i do slavné ZOO Dvůr Králové, jejž ředitelka, paní Dana Holečková, si vůz také vyzkoušela a ocenila jeho kvality. Do současné doby společnost Citroën prodala elektromobily Citroën C-Zero již několika významným českým firmám, jako např. PRE, LeasPlan, RWE, Siemens, ABB, a další.
Citroën C-Zéro, který je na trhu od září 2010, splňuje potřeby mnoha podniků, které se snaží aktivně přistupovat k otázce trvale udržitelného rozvoje a hledají mobilní řešení šetrná k životnímu prostředí. Vůz Citroën C-Zéro tyto požadavky v mnoha směrech splňuje! Jde o vůz se 100 % elektrickým pohonem, který byl zkoncipován tak, aby usnadnil pohyb po městě. Nabízí čtyři místa a výbavu na úrovni standardu svého segmentu, rychle se nabíjí a jeho dojezd 150 km stačí na pokrytí každodenních cest.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.