Minulý týden proběhlo v dealerství AC BOOM ve Dvoře Králové předání prvního vozu Citroën C-Zéro do rukou soukromého zákazníka, pana Oldřicha Hromádka.
Ten převzal svůj elektromobil přímo od majtele dealerství, pana Nasika Kiriakovského. Pan Hromádko se stává prvním českým soukromým vlastníkem Citroënu C-Zero, automobilu se 100 % elektrickým pohonem.
Jak se vůbec soukromá osoba dostane k nápadu pořídit si elektromobil? “A čím jiným bych měl jezdit? Mám vodní elektrárnu u Hostinného a každý den se musím dopravovat z Vrchlabí, kde bydlím, do práce. Elektromobil byl pro mne jasnou volbou”, říká spokojený nadšenec pan Hromádko. “Jsem zastáncem zodpovědného přístupu k ekologii, navíc velký fanda elektromobilů. Věřím, že elektrovozy jsou reálná budoucnost, tak do deseti let je budeme běžně vídat na silnicích. Jenom škoda, že u nás neexistuje žádná podpora státu. V Evropské unii jsou dotace na pořízení elektromobilu I 65%, u nás jen možnost odečíst si silniční daň.”, dodává Hromádko. Oldřich Hromádko se také chystá s přáteli podnikajícími ve stejném oboru k vybudování dobíjecích zásuvek pro elektroauta na každé vodní elektrárně.
AC BOOM se snaží elektromobily nabídnout např. i do slavné ZOO Dvůr Králové, jejž ředitelka, paní Dana Holečková, si vůz také vyzkoušela a ocenila jeho kvality. Do současné doby společnost Citroën prodala elektromobily Citroën C-Zero již několika významným českým firmám, jako např. PRE, LeasPlan, RWE, Siemens, ABB, a další.
Citroën C-Zéro, který je na trhu od září 2010, splňuje potřeby mnoha podniků, které se snaží aktivně přistupovat k otázce trvale udržitelného rozvoje a hledají mobilní řešení šetrná k životnímu prostředí. Vůz Citroën C-Zéro tyto požadavky v mnoha směrech splňuje! Jde o vůz se 100 % elektrickým pohonem, který byl zkoncipován tak, aby usnadnil pohyb po městě. Nabízí čtyři místa a výbavu na úrovni standardu svého segmentu, rychle se nabíjí a jeho dojezd 150 km stačí na pokrytí každodenních cest.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?