Hyundai odhalil svůj první elektromobil „BlueOn“

Braňo Porubčan, 10. září 2010, 18:20 Google+

Společnost Hyundai Motor Co. představila první korejský elektromobil pro jízdu podstatně vyšší, než dosud obvyklou, rychlostí s názvem „BlueOn“, čímž otvírá novou éru ekologicky ohleduplné automobilové techniky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BlueOn

BlueOn | foto: Hyundai

Sdílejte článek

„Jsme hrdí, že můžeme světu představit BlueOn, který byl vyvinut kompletně v Koreji a předvádí nejnovější technické novinky z vývoje značky Hyundai,“ prohlásil Dr. Hyun-Soon Lee, viceprezident výzkumného a vývojového střediska společnosti Hyundai. „Zájem a poptávka zákazníků týkající se ekologických vozů roste každým dnem a vývoj tak pokrokové techniky je pro dosažení vedoucí pozice v automobilovém průmyslu nepostradatelný. Hyundai se maximálně snaží snižovat zatížení životního prostředí emisemi oxidu uhličitého a uspokojovat potřeby trhu.“

Hyundai představil nový elektromobil v „Modrém Domě“, oficiální rezidenci jihokorejského prezidenta Lee Myung-Baka, který se zúčastnil slavnostního odhalení za přítomnosti ministrů pro oblast ekonomiku a životní prostředí a přibližně 50 dalších významných představitelů vládních institucí a průmyslových podniků zabývajících se vývojem a výrobou elektromobilů. Prezident viceprezident společnosti Hyundai poté společně absolvovali testovací jízdu v jednom z nových vozidel v areálu rezidence „Modrý Dům“.

Testovací flotily

Společnost Hyundai investovala celkem přibližně 40 miliard wonů (cca 665 milionů korun) během jednoho roku do vývoje vozu BlueOn, který vychází z malého hatchbacku Hyundai i10. Elektrická verze modelu i10 byla poprvé představena na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009.

Po oficiálním představení plánuje Hyundai do října poskytnout 30 vozidel BlueOn v testovacích flotilách různým vládním organizacím v Koreji. Tato vozidla budou sloužit především k vývoji a testování infrastruktury dobíjecích stanic po dobu přibližně dvou let do srpna 2012. Elektromobily budou dále používány k propagačním účelům, například v rámci nadcházejícího summitu G20, s cílem podporovat pověst Jižní Koreje jako státu, pro který je ochrana životního prostředí hlavní prioritou.

Název „BlueOn“ je odvozen od strategie společnosti Hyundai Blue Drive, která je zaměřena na vývoj a výrobu ekologických produktů. Slovo „On“ symbolizuje „switch on“ (zapnout).

Inovativní lithium-polymerové akumulátory a virtuální zvuk

BlueOn má kompaktní karoserii s celkovou délkou 3585 mm, celkovou šířkou 1595 mm a celkovou výškou 1540 mm. Vůz je vybaven vysoce účinným elektromotorem napájeným inovativními lithium-polymerovými akumulátory o kapacitě 16,4 kWh, které mají celou řadu předností v porovnání s ostatními typy akumulátorů. BlueOn se může pochlubit nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 210 N.m.

Vzhledem k tomu, že vozidla s čistě elektrickým pohonem používají ke svému pohonu pouze akumulátor a elektromotor, jsou jejich užitné a provozní vlastnosti určeny životností a kapacitou akumulátorů. Hyundai zvolil lithium-polymerové akumulátory, protože v porovnání s dosavadními akumulátory NiMH poskytují stejný výkon při hmotnosti, která je o 30 procent nižší, a objemu, který je o 40 procent menší. Zvýšená účinnost umožňuje zvětšit vnitřní prostor pro cestující.

Vůz je navíc navržen tak, aby bylo vyloučeno přebití akumulátoru a zaručena nejvyšší možná bezpečnost v případě nehody. Elektromobil Hyundai absolvoval také náročné zkoušky odpovídající stovkám tisíc ujetých kilometrů, aby byla zaručena maximální bezpečnost. BlueOn dosahuje nejvyšší rychlosti 130 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 13,1 s, což je lepší hodnota, než jaké v této třídě dosahují některé modely poháněné zážehovým motorem.

BlueOn je také vybaven systémem VESS (Virtual Engine Sound System), který vytváří umělý zvuk napodobující motor, aby byla zajištěna bezpečnost chodců, neboť elektromobily jsou v malých rychlostech téměř neslyšitelné.

Dobíjení

BlueOn dokáže na jedno nabití ujet až 140 km, přičemž nabízí dvě metody dobíjení. První používá domácí elektrickou zásuvku na 220 V, rychlodobíjení probíhá ze sítě 380 V. Z domácí sítě se akumulátory plně dobijí během šesti hodin. Metodou rychlodobíjení lze akumulátory nabít na cca 80 % maximální kapacity během 25 minut. Hyundai bude budovat dobíjecí stanice ve spolupráci se soulským magistrátem a dalšími vládními organizacemi.

BlueOn se od verzí poháněných spalovacím motorem liší také elektrickým pohonem posilovače řízení a vodního čerpadla a brzdovým systémem s rekuperací kinetické energie. Komfort řidiče navíc zvyšuje vyspělý telematický systém, který ukazuje stav nabití akumulátoru a polohu dobíjecích stanic. Hlasové navádění k cíli je doplněno zobrazováním map na displeji LCD TFT 4,2“, který je součástí přístrojové desky Supervision.

Hyundai plánuje v příštím roce rozšíření kapacity pro výrobu vozů BlueOn, zahájit zkušební výrobu a do konce roku 2012 dodat na trh přibližně 2500 vozů.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai odhalil svůj první elektromobil „BlueOn“

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda Auto predviedla netradičný crash-test

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud