Nejúspěšnější německé MPV, jehož se dosud prodalo více než 1,13 milionu kusů, si v jeho novém provedení mohou čeští zájemci již objednat u svých prodejců. Nový Touran, inovovaný ideál rodinného automobilu, který byl představen v dubnu na autosalonu AMI v Lipsku, vstupuje na český trh s cenou od 483 200 Kč.
Nový Touran bude na českém trhu k dispozici ve výbavových liniích Comfortline a Highline, na přání i v 7místném provedení a celkem se šesti motory s výkonem od 77 do 125 kW.
Naprostou novinkou v Touranu je zážehový agregát 1.2 TSI, vznětové motory 1.6 TDI a 2.0 TDI využívají nově technologie přímého vstřikování paliva common rail. Zážehové varianty nového Touranu pohánějí agregáty 1.2 TSI (77 kW / 105 k), 1.4 TSI (103 kW / 140 k) a 1.4 TSI EcoFuel (110 kW / 150 k). Pro motorizaci 1.2 TSI je připraven také balíček úprav snižujících spotřebu BlueMotion Technology, se kterým si nový Touran řekne o pouhých 5,9 litru benzinu na 100 km. Paleta vznětových motorů TDI s přímým vstřikováním paliva technologií common rail zahrnuje motory 1.6 TDI (77 kW / 105 k), 2.0 TDI (103 kW / 140 k) a 2.0 TDI (125 kW / 170 k). Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF. Pro motor 1.6 TDI je také připraven balíček BlueMotion Technology, díky němuž Touran spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 4,6 litru nafty na 100 km.
Ve výbavě Touranu Comfortline nechybí například senzor světla a deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, chromované ozdoby na ovládacích prvcích (spínač světlometů, tlačítka ovládání bočních oken a seřizování vnějších zpětných zrcátek), tónovaná boční okna, komfortní sedadla vpředu, sklopné stolky pro druhou řadu a černé podélné střešní nosiče. Roli špičkového modelu hraje Touran Highline, který má oproti verzi Comfortline navíc mimo jiné čalounění sedadel kombinací Alcantary a látky, přední sportovní sedadla, automatickou klimatizaci, palubní počítač s barevným displejem, kůží obšitý volant s multifunkčními tlačítky, stříbrné podélné střešní nosiče a mlhové světlomety v chromovaných rámečcích.
Novinka se zároveň může pochlubit progresivními elektronickými systémy, které boří hranice mezi segmenty. Mezi ně patří například poprvé v kategorii MPV nabízené adaptivní dálkové světlomety (Dynamic Light Assist) nebo nový parkovací asistent Park Assist 2.0 pro automatické podélné a příčné parkování.
Nově může být Touran vybaven rádiem a navigačním systémem RNS 315 s dotykovým displejem. Kromě toho jsou k dispozici další nové prvky výbavy dodávané na přání, například velké panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, zadní kamera (pouze ve spojení s rádiem a navigačním systémem RNS 510) nebo adaptivní regulace podvozku DCC. Novinkou pro Touran je rovněž funkce Light Assist pro automatické ovládání dálkových světlometů u sériově montovaných světlometů. Vyšším vývojovým stupněm nejmodernější osvětlovací techniky je funkce Dynamic Light Assist určená pro bi-xenonové světlomety.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.