Nejúspěšnější německé MPV, jehož se dosud prodalo více než 1,13 milionu kusů, si v jeho novém provedení mohou čeští zájemci již objednat u svých prodejců. Nový Touran, inovovaný ideál rodinného automobilu, který byl představen v dubnu na autosalonu AMI v Lipsku, vstupuje na český trh s cenou od 483 200 Kč.
Nový Touran bude na českém trhu k dispozici ve výbavových liniích Comfortline a Highline, na přání i v 7místném provedení a celkem se šesti motory s výkonem od 77 do 125 kW.
Naprostou novinkou v Touranu je zážehový agregát 1.2 TSI, vznětové motory 1.6 TDI a 2.0 TDI využívají nově technologie přímého vstřikování paliva common rail. Zážehové varianty nového Touranu pohánějí agregáty 1.2 TSI (77 kW / 105 k), 1.4 TSI (103 kW / 140 k) a 1.4 TSI EcoFuel (110 kW / 150 k). Pro motorizaci 1.2 TSI je připraven také balíček úprav snižujících spotřebu BlueMotion Technology, se kterým si nový Touran řekne o pouhých 5,9 litru benzinu na 100 km. Paleta vznětových motorů TDI s přímým vstřikováním paliva technologií common rail zahrnuje motory 1.6 TDI (77 kW / 105 k), 2.0 TDI (103 kW / 140 k) a 2.0 TDI (125 kW / 170 k). Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF. Pro motor 1.6 TDI je také připraven balíček BlueMotion Technology, díky němuž Touran spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 4,6 litru nafty na 100 km.
Ve výbavě Touranu Comfortline nechybí například senzor světla a deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, chromované ozdoby na ovládacích prvcích (spínač světlometů, tlačítka ovládání bočních oken a seřizování vnějších zpětných zrcátek), tónovaná boční okna, komfortní sedadla vpředu, sklopné stolky pro druhou řadu a černé podélné střešní nosiče. Roli špičkového modelu hraje Touran Highline, který má oproti verzi Comfortline navíc mimo jiné čalounění sedadel kombinací Alcantary a látky, přední sportovní sedadla, automatickou klimatizaci, palubní počítač s barevným displejem, kůží obšitý volant s multifunkčními tlačítky, stříbrné podélné střešní nosiče a mlhové světlomety v chromovaných rámečcích.
Novinka se zároveň může pochlubit progresivními elektronickými systémy, které boří hranice mezi segmenty. Mezi ně patří například poprvé v kategorii MPV nabízené adaptivní dálkové světlomety (Dynamic Light Assist) nebo nový parkovací asistent Park Assist 2.0 pro automatické podélné a příčné parkování.
Nově může být Touran vybaven rádiem a navigačním systémem RNS 315 s dotykovým displejem. Kromě toho jsou k dispozici další nové prvky výbavy dodávané na přání, například velké panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, zadní kamera (pouze ve spojení s rádiem a navigačním systémem RNS 510) nebo adaptivní regulace podvozku DCC. Novinkou pro Touran je rovněž funkce Light Assist pro automatické ovládání dálkových světlometů u sériově montovaných světlometů. Vyšším vývojovým stupněm nejmodernější osvětlovací techniky je funkce Dynamic Light Assist určená pro bi-xenonové světlomety.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?