Volkswagen začíná přijímat objednávky na nový Touran

Touran
Touran, foto: Archiv AutoRoad.cz
ar7 13. srpna 2010 08:59
Sdílej:

Nejúspěšnější německé MPV, jehož se dosud prodalo více než 1,13 milionu kusů, si v jeho novém provedení mohou čeští zájemci již objednat u svých prodejců. Nový Touran, inovovaný ideál rodinného automobilu, který byl představen v dubnu na autosalonu AMI v Lipsku, vstupuje na český trh s cenou od 483 200 Kč.

Nový Touran bude na českém trhu k dispozici ve výbavových liniích Comfortline a Highline, na přání i v 7místném provedení a celkem se šesti motory s výkonem od 77 do 125 kW.

Naprostou novinkou v Touranu je zážehový agregát 1.2 TSI, vznětové motory 1.6 TDI a 2.0 TDI využívají nově technologie přímého vstřikování paliva common rail. Zážehové varianty nového Touranu pohánějí agregáty 1.2 TSI (77 kW / 105 k), 1.4 TSI (103 kW / 140 k) a 1.4 TSI EcoFuel (110 kW / 150 k). Pro motorizaci 1.2 TSI je připraven také balíček úprav snižujících spotřebu BlueMotion Technology, se kterým si nový Touran řekne o pouhých 5,9 litru benzinu na 100 km. Paleta vznětových motorů TDI s přímým vstřikováním paliva technologií common rail zahrnuje motory 1.6 TDI (77 kW / 105 k), 2.0 TDI (103 kW / 140 k) a 2.0 TDI (125 kW / 170 k). Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF. Pro motor 1.6 TDI je také připraven balíček BlueMotion Technology, díky němuž Touran spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 4,6 litru nafty na 100 km.

Ve výbavě Touranu Comfortline nechybí například senzor světla a deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, chromované ozdoby na ovládacích prvcích (spínač světlometů, tlačítka ovládání bočních oken a seřizování vnějších zpětných zrcátek), tónovaná boční okna, komfortní sedadla vpředu, sklopné stolky pro druhou řadu a černé podélné střešní nosiče. Roli špičkového modelu hraje Touran Highline, který má oproti verzi Comfortline navíc mimo jiné čalounění sedadel kombinací Alcantary a látky, přední sportovní sedadla, automatickou klimatizaci, palubní počítač s barevným displejem, kůží obšitý volant s multifunkčními tlačítky, stříbrné podélné střešní nosiče a mlhové světlomety v chromovaných rámečcích.

Novinka se zároveň může pochlubit progresivními elektronickými systémy, které boří hranice mezi segmenty. Mezi ně patří například poprvé v kategorii MPV nabízené adaptivní dálkové světlomety (Dynamic Light Assist) nebo nový parkovací asistent Park Assist 2.0 pro automatické podélné a příčné parkování.

Nově může být Touran vybaven rádiem a navigačním systémem RNS 315 s dotykovým displejem. Kromě toho jsou k dispozici další nové prvky výbavy dodávané na přání, například velké panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, zadní kamera (pouze ve spojení s rádiem a navigačním systémem RNS 510) nebo adaptivní regulace podvozku DCC. Novinkou pro Touran je rovněž funkce Light Assist pro automatické ovládání dálkových světlometů u sériově montovaných světlometů. Vyšším vývojovým stupněm nejmodernější osvětlovací techniky je funkce Dynamic Light Assist určená pro bi-xenonové světlomety.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?