Nejúspěšnější německé MPV, jehož se dosud prodalo více než 1,13 milionu kusů, si v jeho novém provedení mohou čeští zájemci již objednat u svých prodejců. Nový Touran, inovovaný ideál rodinného automobilu, který byl představen v dubnu na autosalonu AMI v Lipsku, vstupuje na český trh s cenou od 483 200 Kč.
Nový Touran bude na českém trhu k dispozici ve výbavových liniích Comfortline a Highline, na přání i v 7místném provedení a celkem se šesti motory s výkonem od 77 do 125 kW.
Naprostou novinkou v Touranu je zážehový agregát 1.2 TSI, vznětové motory 1.6 TDI a 2.0 TDI využívají nově technologie přímého vstřikování paliva common rail. Zážehové varianty nového Touranu pohánějí agregáty 1.2 TSI (77 kW / 105 k), 1.4 TSI (103 kW / 140 k) a 1.4 TSI EcoFuel (110 kW / 150 k). Pro motorizaci 1.2 TSI je připraven také balíček úprav snižujících spotřebu BlueMotion Technology, se kterým si nový Touran řekne o pouhých 5,9 litru benzinu na 100 km. Paleta vznětových motorů TDI s přímým vstřikováním paliva technologií common rail zahrnuje motory 1.6 TDI (77 kW / 105 k), 2.0 TDI (103 kW / 140 k) a 2.0 TDI (125 kW / 170 k). Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF. Pro motor 1.6 TDI je také připraven balíček BlueMotion Technology, díky němuž Touran spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 4,6 litru nafty na 100 km.
Ve výbavě Touranu Comfortline nechybí například senzor světla a deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, chromované ozdoby na ovládacích prvcích (spínač světlometů, tlačítka ovládání bočních oken a seřizování vnějších zpětných zrcátek), tónovaná boční okna, komfortní sedadla vpředu, sklopné stolky pro druhou řadu a černé podélné střešní nosiče. Roli špičkového modelu hraje Touran Highline, který má oproti verzi Comfortline navíc mimo jiné čalounění sedadel kombinací Alcantary a látky, přední sportovní sedadla, automatickou klimatizaci, palubní počítač s barevným displejem, kůží obšitý volant s multifunkčními tlačítky, stříbrné podélné střešní nosiče a mlhové světlomety v chromovaných rámečcích.
Novinka se zároveň může pochlubit progresivními elektronickými systémy, které boří hranice mezi segmenty. Mezi ně patří například poprvé v kategorii MPV nabízené adaptivní dálkové světlomety (Dynamic Light Assist) nebo nový parkovací asistent Park Assist 2.0 pro automatické podélné a příčné parkování.
Nově může být Touran vybaven rádiem a navigačním systémem RNS 315 s dotykovým displejem. Kromě toho jsou k dispozici další nové prvky výbavy dodávané na přání, například velké panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, zadní kamera (pouze ve spojení s rádiem a navigačním systémem RNS 510) nebo adaptivní regulace podvozku DCC. Novinkou pro Touran je rovněž funkce Light Assist pro automatické ovládání dálkových světlometů u sériově montovaných světlometů. Vyšším vývojovým stupněm nejmodernější osvětlovací techniky je funkce Dynamic Light Assist určená pro bi-xenonové světlomety.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.