Společnost Infiniti potvrdila, že její nový model M37, první z trojice luxusních výkonných sedanů s motorem V6 a pohonem zadních kol aspirující na nejvyšší příčky evropské hierarchie manažerských vozů, bude k dispozici v pěti různých verzích s cenami od 1 320 000 Kč vč. DPH.
Tento zcela nový model vyvinutý pro evropský trh, jehož design byl inspirován koncepčním vozem Essence z roku 2009, bude na trh uveden v červenci (přesné termíny závisí na zemi) – již nyní jej však můžete vidět v akci na webu www.infiniti.eu. Zájemci o alternativu k důvěrně známým klasickým sedanům se zde mohou seznámit s designem, specifikacemi a výbavou modelu M37 pomocí webového konfigurátoru Infiniti – od prvního tahu štětcem designéra po poslední detail obložení interiéru. Mohou si jej dokonce zobrazit při jízdě různými krajinami inspirovanými prvky ze sci-fi.
Sportovní vzhled modelu M37 s výrazným zaměřením na řidiče a nejlépe vybaveným a nejprostornějším interiérem ze všech modelů Infiniti doplňuje benzinový motor V6 s objemem 3,7 litru a výkonem 235 kW (320 k).
M37 je rovněž technologicky nejvyspělejším vozem Infiniti. Součástí jeho výbavy jsou elektronické asistenční a antikolizní systémy souhrnně označované jako dynamický bezpečnostní štít (Dynamic Safety Shield). U verze Premium, u které se očekává největší zájem, je standardní bezpečnostní štít doplněn systémem sledování slepého úhlu (BSI – Blind Spot Intervention™), který je jako první na světě schopen registrovat vozidla v okolí a pomáhá zajistit, aby jim vůz Infiniti nezkřížil cestu.
Mezi nové technologie dále patří systém aktivního potlačení hluku (ANC – Active Noise Control) a Forest Air™, systém klimatizace, který v interiéru vytváří příjemný vánek a obohacuje vzduch o vůně uvolňující napětí a podporující pozornost řidiče.
Řada M37
Jako všechny vozy Infiniti je i řada M37 překvapivě dobře vybavena a zákazníci se nemusí potýkat s dlouhými seznamy volitelné výbavy. Ceny začínají od 1 320 000 Kč vč. DPH, přičemž základní výbava všech verzí obsahuje například sedmistupňovou automatickou převodovku, bixenonové světlomety, přední sedadla elektricky nastavitelná v 10 směrech, kameru pro couvání, zvukový systém s pevným diskem (HDD) a nový volič jízdního režimu Infiniti Drive, který přizpůsobuje klíčové jízdní parametry podle jednoho ze čtyř režimů (sportovní , normální, ekonomický režim a režim sníh).
Verze M37 GT (od 1 396 500 Kč vč. DPH) klade důraz na luxus. Je vybavena vyhřívanými a klimatizovanými předními sedadly ze semianilínové kůže a dřevěným obložením White Ash s povrchovou úpravou Silver Powder. Verze M37S (od 1 460 300 Kč vč. DPH) představuje sportovnější variantu. V její výbavě najdeme aktivní řízení všech kol (4WAS – 4-Wheel Active Steering), sportovní sedadla (rovněž vyhřívaná a klimatizovaná), řadicí páčky pod volantem a 20" kola z hliníkové slitiny.
Verze Premium v provedení GT (od 1 552 500 Kč vč. DPH) a S (od 1 616 300 Kč vč. DPH) jsou dodávány s veškerou dostupnou výbavou včetně balíčku prvků dynamické bezpečnosti (Dynamic Safety Shield), klimatizace Forest Air, zvukového systému Bose® Sound System se 16 reproduktory a vyhlášeným informačním a zábavním systémem Infiniti Connectiviti+ zahrnujícím navigaci s 30 GB pevným diskem.
Verze Premium jsou dále vybaveny tzv. ekonomickým pedálem (Eco Pedal), který pomáhá k úspornější jízdě. Když řidič jede příliš agresivně, vůz jej upozorní zpětným tlakem plynového pedálu na zbytečně vysokou spotřebu.
Model M37 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 s a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba paliva je 10,2 l/100km a emise CO2 činí 235 g/km.
Model M37 je v prodeji od poloviny července 2010 (pozn.: přesné datum se v jednotlivých zemích liší). Dieselový model M30d bude uveden na trh v říjnu a hybridní model M35 na jaře 2011. I pro ně je charakteristický důraz na vysoký výkon a maximální radost z řízení. Ceny a specifikace těchto verzí budou oznámeny později.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.