Společnost Infiniti potvrdila, že její nový model M37, první z trojice luxusních výkonných sedanů s motorem V6 a pohonem zadních kol aspirující na nejvyšší příčky evropské hierarchie manažerských vozů, bude k dispozici v pěti různých verzích s cenami od 1 320 000 Kč vč. DPH.
Tento zcela nový model vyvinutý pro evropský trh, jehož design byl inspirován koncepčním vozem Essence z roku 2009, bude na trh uveden v červenci (přesné termíny závisí na zemi) – již nyní jej však můžete vidět v akci na webu www.infiniti.eu. Zájemci o alternativu k důvěrně známým klasickým sedanům se zde mohou seznámit s designem, specifikacemi a výbavou modelu M37 pomocí webového konfigurátoru Infiniti – od prvního tahu štětcem designéra po poslední detail obložení interiéru. Mohou si jej dokonce zobrazit při jízdě různými krajinami inspirovanými prvky ze sci-fi.
Sportovní vzhled modelu M37 s výrazným zaměřením na řidiče a nejlépe vybaveným a nejprostornějším interiérem ze všech modelů Infiniti doplňuje benzinový motor V6 s objemem 3,7 litru a výkonem 235 kW (320 k).
M37 je rovněž technologicky nejvyspělejším vozem Infiniti. Součástí jeho výbavy jsou elektronické asistenční a antikolizní systémy souhrnně označované jako dynamický bezpečnostní štít (Dynamic Safety Shield). U verze Premium, u které se očekává největší zájem, je standardní bezpečnostní štít doplněn systémem sledování slepého úhlu (BSI – Blind Spot Intervention™), který je jako první na světě schopen registrovat vozidla v okolí a pomáhá zajistit, aby jim vůz Infiniti nezkřížil cestu.
Mezi nové technologie dále patří systém aktivního potlačení hluku (ANC – Active Noise Control) a Forest Air™, systém klimatizace, který v interiéru vytváří příjemný vánek a obohacuje vzduch o vůně uvolňující napětí a podporující pozornost řidiče.
Řada M37
Jako všechny vozy Infiniti je i řada M37 překvapivě dobře vybavena a zákazníci se nemusí potýkat s dlouhými seznamy volitelné výbavy. Ceny začínají od 1 320 000 Kč vč. DPH, přičemž základní výbava všech verzí obsahuje například sedmistupňovou automatickou převodovku, bixenonové světlomety, přední sedadla elektricky nastavitelná v 10 směrech, kameru pro couvání, zvukový systém s pevným diskem (HDD) a nový volič jízdního režimu Infiniti Drive, který přizpůsobuje klíčové jízdní parametry podle jednoho ze čtyř režimů (sportovní , normální, ekonomický režim a režim sníh).
Verze M37 GT (od 1 396 500 Kč vč. DPH) klade důraz na luxus. Je vybavena vyhřívanými a klimatizovanými předními sedadly ze semianilínové kůže a dřevěným obložením White Ash s povrchovou úpravou Silver Powder. Verze M37S (od 1 460 300 Kč vč. DPH) představuje sportovnější variantu. V její výbavě najdeme aktivní řízení všech kol (4WAS – 4-Wheel Active Steering), sportovní sedadla (rovněž vyhřívaná a klimatizovaná), řadicí páčky pod volantem a 20" kola z hliníkové slitiny.
Verze Premium v provedení GT (od 1 552 500 Kč vč. DPH) a S (od 1 616 300 Kč vč. DPH) jsou dodávány s veškerou dostupnou výbavou včetně balíčku prvků dynamické bezpečnosti (Dynamic Safety Shield), klimatizace Forest Air, zvukového systému Bose® Sound System se 16 reproduktory a vyhlášeným informačním a zábavním systémem Infiniti Connectiviti+ zahrnujícím navigaci s 30 GB pevným diskem.
Verze Premium jsou dále vybaveny tzv. ekonomickým pedálem (Eco Pedal), který pomáhá k úspornější jízdě. Když řidič jede příliš agresivně, vůz jej upozorní zpětným tlakem plynového pedálu na zbytečně vysokou spotřebu.
Model M37 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,2 s a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba paliva je 10,2 l/100km a emise CO2 činí 235 g/km.
Model M37 je v prodeji od poloviny července 2010 (pozn.: přesné datum se v jednotlivých zemích liší). Dieselový model M30d bude uveden na trh v říjnu a hybridní model M35 na jaře 2011. I pro ně je charakteristický důraz na vysoký výkon a maximální radost z řízení. Ceny a specifikace těchto verzí budou oznámeny později.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.