Nové modely vozů společnosti Škoda Auto Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II budou v prodejní síti od letošního června. Informovala o tom v úterý společnost Škoda Auto.
Základní cena modelu Fabia Combi GreenLine II s přeplňovaným naftovým motorem 1,2 TDI CR DPF/55 kW a pětistupňovou manuální převodovkou je 366 900 korun. Model Roomster GreenLine druhé generace s totožným agregátem bude v Česku začínat na částce 390 900 korun.
Modely GreenLine druhé generace přináší kromě upraveného vzhledu i technické změny, které vedou ke snížení spotřeby a emisí škodlivin.
Vozy jsou vybaveny systémem Start/Stop, jehož přínos se nejvíce projevuje při jízdě hustým městským provozem. Systém se zapíná automaticky po nastartování motoru. Pokud řidič po určité době jízdy vozidlo zastaví, zařadí neutrál a uvolní spojkový pedál, motor se sám vypne. Jakmile řidič sešlápne spojku, motor znovu okamžitě naskočí. Tímto způsobem lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km v městském provozu 0,3 až 0,9 l paliva na 100 kilometrů.
Rekuperace brzdné energie je dalším prvkem moderní techniky, kterou jsou modely Fabia Combi GreenLine II a Roomster GreenLine II vybaveny. Využití pohybové energie vozu k dobíjení akumulátoru tvoří jednoduchý systém, který pomáhá šetřit palivo průběžně, po malých dávkách. Nasazení systému rekuperace umožnilo dosáhnout snížení emisí CO2 o dva až čtyři g/km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?