PR ČLÁNEK: Srba Servis, autorizovaný dealer Saab, zve všechny příznivce této proslulé švédské značky na statickou prezentaci našeho zcela nového modelu Saab 9-5 Sedan, která se uskuteční v prodejním a servisním centru Srba Servis & Saab na Řeporyjích ve dne 15.4.2010 od 9:00 do 18:00 hodin.
Nový Saab 9-5 Sedan signalizuje počátek nové éry značky Saab. Je uhlazený, sofistikovaný a je to nezaměnitelně Saab, který kombinuje výjimečný vzhled s moderními technologiemi. Čisté a jasně řezané tvary jsou ztělesněním čistoty skandinávského designu, zatímco dramatické vnější křivky skel jasně odkazují na leteckou historii značky Saab. Nový Saab 9-5 Sedan je prvním modelem, který představuje nový, odvážný a expresivní design především díky přední části vozu, která se svou vizáží nechala inspirovat cenami ověnčeným konceptem Aero X. Nepřehlédnutelná je také nízká a sportovní silueta vozu.
Spektrum nabízených moderních technických funkcí zahrnuje: systém promítající informace na přední sklo ve stylu leteckých přístrojů (Pilot HUD), adaptivní osvětlení (Bi-Xenon Smart Beam), adaptivní tempomat, adaptivní podvozek Saab DriveSense se systémem tlumení nerovností v reálném čase, bezklíčové odemykání a startování, klimatizace se třemi samostatně ovládanými zónami, dynamický parkovací asistenční systém a bezkonkurenční systém pohonu všech kol Saab XWD s elektronickým diferenciálem zadní nápravy eLSD.
Pod kapotou nového Saabu 9-5 se objeví výhradně přeplňované motory. Nejmenší nabízený motor o zdvihovém objemu 1,6 litru je potvrzením správné strategie automobilky Saab v oblasti snižování objemu motorů při současném zvyšování jejich výkonu, která se zaměřuje na zodpovědný výkon prostřednictvím vývoje vysoce účinných a relativně malých zážehových přeplňovaných čtyřválců. Volit bude možné mezi třemi typy paliv – benzínem, naftou a ekologickým palivem E85. Nový Saab 9-5 se vznětovým motorem bude produkovat pouze 139 g CO2 na 1 km.
Těšíme se na setkání s Vámi,
Váš Srba Servis & Saab tým
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?