Modernizovaná Škoda Fabia a Škoda Roomster dostaly u příležitosti světové výstavní premiéry na 80. mezinárodním automobilovém veletrhu v Ženevě rovněž nové ceny pro domácí trh. Fabia Easy s osvědčeným benzinovým agregátem 1,2 HTP/44 kW startuje již od 199.900,- Kč. Karosářská varianta Fabia Combi je k dostání za příplatek 15.000,- Kč.
Velkých změn bylo docíleno modernizací motorové palety obou modelových řad. Nejvýznamnější z nich je nasazení benzínového čtyřválce o zdvihovém objemu 1,2 litru ve výkonových verzích 63 kW a 77 kW. Ten je exkluzivně vyráběn ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Škoda Fabia v provedení Classic s benzinovým turbomotorem motorem 1.2 TSI/63 kW bude zákazníkům v České republice k dispozici již za 249 900,- Kč. „Fabia i Roomster přicházejí na trh s novou tváří a rovněž nejmodernější paletou motorů, které zákazníkům nabídnou dynamický požitek z jízdy i úsporný provoz, zároveň splňují nejpřísnější emisní normu EU5. Pro naše domácí zákazníky jsme navíc připravili zvýhodněnou zaváděcí nabídku pro benzínový motor 1,2 TSI/63 kW. Zájemci, kteří využijí zaváděcí nabídky TSI Start, získají v České republice u modelů Fabia a Roomster ve všech výbavových stupních cenové zvýhodnění ve výši 10.000,- Kč, nebo mohou využít financování od ŠkoFINu s nízkou úvodní akontací a měsíční splátkou 3.667,- korun“, říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
Omlazená Škoda Fabia bude domácím zákazníkům nabízena ve čtyřech výbavových stupních: Easy, Classic, Ambiente a Elegance. Výbavové verze Classic a Ambiente je možné, na přání zákazníka, rozšířit o pakety Classic Plus a Ambiente Plus s extra výbavou navíc. Nově se objeví balíčky Sport I a Sport II vycházející z výbavového stupně Ambiente, jejichž součástí jsou: sportovní sedadla, tříramenný kožený volant a 15" kola z lehké slitiny Antares, resp. MaxiDOT, autorádio Swing a elektronické systémy ESP a TPM.
Model Roomster získal nejen novou tvář, ale také řadu technických vylepšení, které ještě zvýrazní přednosti tohoto rodinného vozu. V ČR bude nabízen ve třech výbavových stupních: Easy, Style a Atractive. Základní cena modelu Roomster Easy s motorem 1,2 12V HTP/51 kW začíná na částce 269.000,- Kč, což oproti původní (předfacelitové) verzi znamená zákaznickou slevu ve výši 30.000,- Kč. Podobně, jako v případě modelu Fabia, lze za příplatek získat paket Plus (Easy Plus popř. Style Plus) s položkami mimořádné výbavy za zvýhodněné ceny. Stejně tak balíčky Sport I a Sport II, coby další nadstavbu výbavového stupně Style. V nabídce je rovněž užitková verze Praktik, nyní s cenovým zvýhodněním 40 000,- Kč.
S příchodem modernizované Fabie budou mít zákazníci na výběr rovněž další emocionálně laděné deriváty: Sportline, Scout a RS. Fabia Scout přinese v 2. polovině roku 2010 výrazné designové prvky. Rozšiřuje rodinu modelů Scout a po verzích Fabia Combi Scout a Roomster Scout nabízí i zájemcům o provedení hatchback osobitý vzhled a jedinečnou příležitost odlišit se. Sportovně zaměřeným zákazníkům je určena Fabia Sportline. Oproti standardní výbavě Ambiente nabídne Sportline bohatou výbavu, atraktivní cenové zvýhodnění a řadu doplňků podtrhující celkový sportovní vzhled vozu (17" kola, sportovní interiér, atd.)
Nově představené modelové deriváty Fabia RS a Fabia Combi RS jsou vrcholem v nabídce modelové řady Fabia. S motorem 1,4 TSI/132 kW s kombinací turbodmychadla, kompresoru a sedmistupňové dvojspojkové převodovky DSG představují nejdynamičtější sériové Fabie v historii značky. Cena modelů Fabia RS a Fabia Combi RS bude oznámena se zavedením vozů na trh v druhé polovině r. 2010.
Všichni autorizovaní obchodníci Škoda v České republice mají k dispozici prodejní programy a jsou připraveni přijímat objednávky. První modernizované modely Fabia a Roomster dorazí k zákazníkům již začátkem dubna 2010.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?