Modernizovaná Škoda Fabia a Škoda Roomster dostaly u příležitosti světové výstavní premiéry na 80. mezinárodním automobilovém veletrhu v Ženevě rovněž nové ceny pro domácí trh. Fabia Easy s osvědčeným benzinovým agregátem 1,2 HTP/44 kW startuje již od 199.900,- Kč. Karosářská varianta Fabia Combi je k dostání za příplatek 15.000,- Kč.
Velkých změn bylo docíleno modernizací motorové palety obou modelových řad. Nejvýznamnější z nich je nasazení benzínového čtyřválce o zdvihovém objemu 1,2 litru ve výkonových verzích 63 kW a 77 kW. Ten je exkluzivně vyráběn ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Škoda Fabia v provedení Classic s benzinovým turbomotorem motorem 1.2 TSI/63 kW bude zákazníkům v České republice k dispozici již za 249 900,- Kč. „Fabia i Roomster přicházejí na trh s novou tváří a rovněž nejmodernější paletou motorů, které zákazníkům nabídnou dynamický požitek z jízdy i úsporný provoz, zároveň splňují nejpřísnější emisní normu EU5. Pro naše domácí zákazníky jsme navíc připravili zvýhodněnou zaváděcí nabídku pro benzínový motor 1,2 TSI/63 kW. Zájemci, kteří využijí zaváděcí nabídky TSI Start, získají v České republice u modelů Fabia a Roomster ve všech výbavových stupních cenové zvýhodnění ve výši 10.000,- Kč, nebo mohou využít financování od ŠkoFINu s nízkou úvodní akontací a měsíční splátkou 3.667,- korun“, říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
Omlazená Škoda Fabia bude domácím zákazníkům nabízena ve čtyřech výbavových stupních: Easy, Classic, Ambiente a Elegance. Výbavové verze Classic a Ambiente je možné, na přání zákazníka, rozšířit o pakety Classic Plus a Ambiente Plus s extra výbavou navíc. Nově se objeví balíčky Sport I a Sport II vycházející z výbavového stupně Ambiente, jejichž součástí jsou: sportovní sedadla, tříramenný kožený volant a 15" kola z lehké slitiny Antares, resp. MaxiDOT, autorádio Swing a elektronické systémy ESP a TPM.
Model Roomster získal nejen novou tvář, ale také řadu technických vylepšení, které ještě zvýrazní přednosti tohoto rodinného vozu. V ČR bude nabízen ve třech výbavových stupních: Easy, Style a Atractive. Základní cena modelu Roomster Easy s motorem 1,2 12V HTP/51 kW začíná na částce 269.000,- Kč, což oproti původní (předfacelitové) verzi znamená zákaznickou slevu ve výši 30.000,- Kč. Podobně, jako v případě modelu Fabia, lze za příplatek získat paket Plus (Easy Plus popř. Style Plus) s položkami mimořádné výbavy za zvýhodněné ceny. Stejně tak balíčky Sport I a Sport II, coby další nadstavbu výbavového stupně Style. V nabídce je rovněž užitková verze Praktik, nyní s cenovým zvýhodněním 40 000,- Kč.
S příchodem modernizované Fabie budou mít zákazníci na výběr rovněž další emocionálně laděné deriváty: Sportline, Scout a RS. Fabia Scout přinese v 2. polovině roku 2010 výrazné designové prvky. Rozšiřuje rodinu modelů Scout a po verzích Fabia Combi Scout a Roomster Scout nabízí i zájemcům o provedení hatchback osobitý vzhled a jedinečnou příležitost odlišit se. Sportovně zaměřeným zákazníkům je určena Fabia Sportline. Oproti standardní výbavě Ambiente nabídne Sportline bohatou výbavu, atraktivní cenové zvýhodnění a řadu doplňků podtrhující celkový sportovní vzhled vozu (17" kola, sportovní interiér, atd.)
Nově představené modelové deriváty Fabia RS a Fabia Combi RS jsou vrcholem v nabídce modelové řady Fabia. S motorem 1,4 TSI/132 kW s kombinací turbodmychadla, kompresoru a sedmistupňové dvojspojkové převodovky DSG představují nejdynamičtější sériové Fabie v historii značky. Cena modelů Fabia RS a Fabia Combi RS bude oznámena se zavedením vozů na trh v druhé polovině r. 2010.
Všichni autorizovaní obchodníci Škoda v České republice mají k dispozici prodejní programy a jsou připraveni přijímat objednávky. První modernizované modely Fabia a Roomster dorazí k zákazníkům již začátkem dubna 2010.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.