Modernizovaná Škoda Fabia a Škoda Roomster dostaly u příležitosti světové výstavní premiéry na 80. mezinárodním automobilovém veletrhu v Ženevě rovněž nové ceny pro domácí trh. Fabia Easy s osvědčeným benzinovým agregátem 1,2 HTP/44 kW startuje již od 199.900,- Kč. Karosářská varianta Fabia Combi je k dostání za příplatek 15.000,- Kč.
Velkých změn bylo docíleno modernizací motorové palety obou modelových řad. Nejvýznamnější z nich je nasazení benzínového čtyřválce o zdvihovém objemu 1,2 litru ve výkonových verzích 63 kW a 77 kW. Ten je exkluzivně vyráběn ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Škoda Fabia v provedení Classic s benzinovým turbomotorem motorem 1.2 TSI/63 kW bude zákazníkům v České republice k dispozici již za 249 900,- Kč. „Fabia i Roomster přicházejí na trh s novou tváří a rovněž nejmodernější paletou motorů, které zákazníkům nabídnou dynamický požitek z jízdy i úsporný provoz, zároveň splňují nejpřísnější emisní normu EU5. Pro naše domácí zákazníky jsme navíc připravili zvýhodněnou zaváděcí nabídku pro benzínový motor 1,2 TSI/63 kW. Zájemci, kteří využijí zaváděcí nabídky TSI Start, získají v České republice u modelů Fabia a Roomster ve všech výbavových stupních cenové zvýhodnění ve výši 10.000,- Kč, nebo mohou využít financování od ŠkoFINu s nízkou úvodní akontací a měsíční splátkou 3.667,- korun“, říká Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
Omlazená Škoda Fabia bude domácím zákazníkům nabízena ve čtyřech výbavových stupních: Easy, Classic, Ambiente a Elegance. Výbavové verze Classic a Ambiente je možné, na přání zákazníka, rozšířit o pakety Classic Plus a Ambiente Plus s extra výbavou navíc. Nově se objeví balíčky Sport I a Sport II vycházející z výbavového stupně Ambiente, jejichž součástí jsou: sportovní sedadla, tříramenný kožený volant a 15" kola z lehké slitiny Antares, resp. MaxiDOT, autorádio Swing a elektronické systémy ESP a TPM.
Model Roomster získal nejen novou tvář, ale také řadu technických vylepšení, které ještě zvýrazní přednosti tohoto rodinného vozu. V ČR bude nabízen ve třech výbavových stupních: Easy, Style a Atractive. Základní cena modelu Roomster Easy s motorem 1,2 12V HTP/51 kW začíná na částce 269.000,- Kč, což oproti původní (předfacelitové) verzi znamená zákaznickou slevu ve výši 30.000,- Kč. Podobně, jako v případě modelu Fabia, lze za příplatek získat paket Plus (Easy Plus popř. Style Plus) s položkami mimořádné výbavy za zvýhodněné ceny. Stejně tak balíčky Sport I a Sport II, coby další nadstavbu výbavového stupně Style. V nabídce je rovněž užitková verze Praktik, nyní s cenovým zvýhodněním 40 000,- Kč.
S příchodem modernizované Fabie budou mít zákazníci na výběr rovněž další emocionálně laděné deriváty: Sportline, Scout a RS. Fabia Scout přinese v 2. polovině roku 2010 výrazné designové prvky. Rozšiřuje rodinu modelů Scout a po verzích Fabia Combi Scout a Roomster Scout nabízí i zájemcům o provedení hatchback osobitý vzhled a jedinečnou příležitost odlišit se. Sportovně zaměřeným zákazníkům je určena Fabia Sportline. Oproti standardní výbavě Ambiente nabídne Sportline bohatou výbavu, atraktivní cenové zvýhodnění a řadu doplňků podtrhující celkový sportovní vzhled vozu (17" kola, sportovní interiér, atd.)
Nově představené modelové deriváty Fabia RS a Fabia Combi RS jsou vrcholem v nabídce modelové řady Fabia. S motorem 1,4 TSI/132 kW s kombinací turbodmychadla, kompresoru a sedmistupňové dvojspojkové převodovky DSG představují nejdynamičtější sériové Fabie v historii značky. Cena modelů Fabia RS a Fabia Combi RS bude oznámena se zavedením vozů na trh v druhé polovině r. 2010.
Všichni autorizovaní obchodníci Škoda v České republice mají k dispozici prodejní programy a jsou připraveni přijímat objednávky. První modernizované modely Fabia a Roomster dorazí k zákazníkům již začátkem dubna 2010.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?