Na ceste do kopca obe kolesá jednej strany alebo nápravy vozidla vojdú na klzký, napríklad ľadom alebo snehom pokrytý povrch. Aj takúto extrémnu situáciu zvládne Mercedes-Benz triedy E s novým stálym pohonom všetkých kolies 4MATIC.
Najnovší pohon 4MATIC pre triedu E (inštaluje sa do jej limuzín i kombi: 350 CDI BlueEFFICIENCY a 350 ako aj limuzíny 500) má menej ozubených súkolesí (nižšia hmotnosť a vyššia účinnosť) a úplne nové hospodárenie s olejom (spoločné pre prevodovku a rozvodovku).
Pohon mechanicky rozdeľuje hnací moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 45 k 55 percentám. Dynamický presun záťaže na zadnú nápravu pri zrýchľovaní sa pritom využíva na nasadenie vyššieho hnacieho momentu na tejto náprave.
Pohon 4MATIC zároveň zahŕňa lamelovú uzávierku v centrálnom diferenciáli so základným účinkom 50 Nm na hnacie ústrojenstvo v pozdĺžnom smere. Tento účinok uzávierky značne zvýši trakciu bez negatívneho vplyvu na riadiace systémy (napríklad udržujúce stabilitu vozidla v zákrute).
Ak si to vyžadujú podmienky na ceste, lamelová uzávierka dokáže presúvať hnací moment aj variabilne v pomere 30 k 70, respektíve 70 k 30 percentám medzi prednou a zadnou nápravou. Tak sa môže zásah elektronických riadiacich systémov ESP®, 4ETS alebo ASR uskutočniť čo najneskôr. Veľká časť hnacieho momentu sa pritom aj na klzkých cestách premení na účinok pohonu, ktorý tak vykazuje aj za extrémnych podmienok vysoké hodnoty trakcie.
Výhoda systému spočíva tiež v tom, že všetky riadiace zásahy sa uskutočňujú takmer nepozorovateľne. Keď sa však vozidlo blíži k hraničnej jazdnej situácii - vodiča varuje na združenom palubnom prístroji žltý výstražný symbol.
Koncepcia permanentne pracujúcej mechaniky pohonu má rozhodujúce výhody oproti iným systémom, ktoré na aktiváciu pohonu všetkých kolies najskôr musia identifikovať nedostatok trakcie, aby následne mohli aktivovať pohon 4x4. Systém 4MATIC triedy E už tento čas využíva na to, aby preniesol hnací moment prostredníctvom kolies na jazdnú dráhu. Napriek tomu, že systém tak patrí k najvýkonnejším, oproti konvenčnému pohonu zvyšuje spotrebu iba minimálne (od 0,2 do 0,6 litra na 100 km).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.