Na ceste do kopca obe kolesá jednej strany alebo nápravy vozidla vojdú na klzký, napríklad ľadom alebo snehom pokrytý povrch. Aj takúto extrémnu situáciu zvládne Mercedes-Benz triedy E s novým stálym pohonom všetkých kolies 4MATIC.
Najnovší pohon 4MATIC pre triedu E (inštaluje sa do jej limuzín i kombi: 350 CDI BlueEFFICIENCY a 350 ako aj limuzíny 500) má menej ozubených súkolesí (nižšia hmotnosť a vyššia účinnosť) a úplne nové hospodárenie s olejom (spoločné pre prevodovku a rozvodovku).
Pohon mechanicky rozdeľuje hnací moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 45 k 55 percentám. Dynamický presun záťaže na zadnú nápravu pri zrýchľovaní sa pritom využíva na nasadenie vyššieho hnacieho momentu na tejto náprave.
Pohon 4MATIC zároveň zahŕňa lamelovú uzávierku v centrálnom diferenciáli so základným účinkom 50 Nm na hnacie ústrojenstvo v pozdĺžnom smere. Tento účinok uzávierky značne zvýši trakciu bez negatívneho vplyvu na riadiace systémy (napríklad udržujúce stabilitu vozidla v zákrute).
Ak si to vyžadujú podmienky na ceste, lamelová uzávierka dokáže presúvať hnací moment aj variabilne v pomere 30 k 70, respektíve 70 k 30 percentám medzi prednou a zadnou nápravou. Tak sa môže zásah elektronických riadiacich systémov ESP®, 4ETS alebo ASR uskutočniť čo najneskôr. Veľká časť hnacieho momentu sa pritom aj na klzkých cestách premení na účinok pohonu, ktorý tak vykazuje aj za extrémnych podmienok vysoké hodnoty trakcie.
Výhoda systému spočíva tiež v tom, že všetky riadiace zásahy sa uskutočňujú takmer nepozorovateľne. Keď sa však vozidlo blíži k hraničnej jazdnej situácii - vodiča varuje na združenom palubnom prístroji žltý výstražný symbol.
Koncepcia permanentne pracujúcej mechaniky pohonu má rozhodujúce výhody oproti iným systémom, ktoré na aktiváciu pohonu všetkých kolies najskôr musia identifikovať nedostatok trakcie, aby následne mohli aktivovať pohon 4x4. Systém 4MATIC triedy E už tento čas využíva na to, aby preniesol hnací moment prostredníctvom kolies na jazdnú dráhu. Napriek tomu, že systém tak patrí k najvýkonnejším, oproti konvenčnému pohonu zvyšuje spotrebu iba minimálne (od 0,2 do 0,6 litra na 100 km).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.