Limuzína Mercedes-Benz C s prvkami super športového SLS a parametrami blízkymi závodným vozidlám triedy DTM. Takúto premenu najnovšie umožňuje priamo z výrobného závodu dodávaný Mercedes-Benz C 63 AMG vo vyhotovení Performance Plus.
Pričinil sa o ňu modifikovaný motor V8 6,3 litra AMG s výkonnostnými parametrami (358 kW/487 k, 600 Nm), ktoré sú takmer na úrovni cestných pretekárskych vozidiel DTM. Uvedený osemvalec dostal okrem iného novú reguláciu, z agregátu super športového SLS AMG kované piesty, ojnice i odľahčený kľukový hriadeľ. Limuzína C 63 AMG vo vyhotovení Performance Plus tak z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy a na 200 km/h za 15,2 sekundy. Maximálnych elektronicky ohraničených 250 km/h sa dá za príplatok odblokovať.
Vyhotovenie Performance Plus sa dodáva tiež pre C kombi (T-model). Rovnako ako aj pri limuzíne zahŕňa okrem iného vysokovýkonnú brzdovú sústavu AMG s kompozitnou technikou na prednej náprave, karbónovú odtrhovú hranu (len pri limuzíne) ako aj volant AMG Performance v kombinácii koža napa a alcantara.
Prehľad najdôležitejších údajov nájdete na tejto linke:
http://www.daimlersk.sk/cms/_addimages/Prehlad_najdolezitejsich_udajov.doc?469
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?