Z montážní linky kvasinského závodu, největší české automobilky Škoda Auto sjel dnes odpoledne první sériově vyrobený Superb Combi. Jedná se o vůz ve výbavě Elegance s motorizací 2.0 TDI CR DPF s výkonem 125 kW a automatickou převodovkou v šedé saténové metalíze.
Tento vůz vyšší střední třídy disponuje nadprůměrným prostorem. Pojme 633 litrů, resp. 1865 litrů při sklopených zadních sedadlech. Podobnou kapacitu zavazadlového prostoru v segmentu vozů střední třídy v současnosti nenabízí žádný z konkurentů.
Nový Superb Combi je dlouhý 4838 mm, široký 1817 mm a vysoký 1510 mm. Základní cena modelu Superb Combi s výkonným benzinovým agregátem 1,4 TSI/92 kW a šestistupňovou manuální převodovkou začíná v ČR na 589.900,- Kč. Paleta motorů pro Superb Combi odpovídá nabídce limuzíny.
Nová Škoda Superb se těší veliké oblibě zákazníků. Od ledna do října letošního roku dodala automobilka zákazníkům celkem 33.434 vozů Škoda Superb (z toho 623 vozů první generace), což je o 78,2 % více, než za stejné období loňského roku. Kromě závodu v Kvasinách se Škoda Superb vyrábí také v Číně a montuje v závodech v Indii, Rusku, Kazachstánu a na Ukrajině.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?