Z montážní linky kvasinského závodu, největší české automobilky Škoda Auto sjel dnes odpoledne první sériově vyrobený Superb Combi. Jedná se o vůz ve výbavě Elegance s motorizací 2.0 TDI CR DPF s výkonem 125 kW a automatickou převodovkou v šedé saténové metalíze.
Tento vůz vyšší střední třídy disponuje nadprůměrným prostorem. Pojme 633 litrů, resp. 1865 litrů při sklopených zadních sedadlech. Podobnou kapacitu zavazadlového prostoru v segmentu vozů střední třídy v současnosti nenabízí žádný z konkurentů.
Nový Superb Combi je dlouhý 4838 mm, široký 1817 mm a vysoký 1510 mm. Základní cena modelu Superb Combi s výkonným benzinovým agregátem 1,4 TSI/92 kW a šestistupňovou manuální převodovkou začíná v ČR na 589.900,- Kč. Paleta motorů pro Superb Combi odpovídá nabídce limuzíny.
Nová Škoda Superb se těší veliké oblibě zákazníků. Od ledna do října letošního roku dodala automobilka zákazníkům celkem 33.434 vozů Škoda Superb (z toho 623 vozů první generace), což je o 78,2 % více, než za stejné období loňského roku. Kromě závodu v Kvasinách se Škoda Superb vyrábí také v Číně a montuje v závodech v Indii, Rusku, Kazachstánu a na Ukrajině.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?