Z montážní linky kvasinského závodu, největší české automobilky Škoda Auto sjel dnes odpoledne první sériově vyrobený Superb Combi. Jedná se o vůz ve výbavě Elegance s motorizací 2.0 TDI CR DPF s výkonem 125 kW a automatickou převodovkou v šedé saténové metalíze.
Tento vůz vyšší střední třídy disponuje nadprůměrným prostorem. Pojme 633 litrů, resp. 1865 litrů při sklopených zadních sedadlech. Podobnou kapacitu zavazadlového prostoru v segmentu vozů střední třídy v současnosti nenabízí žádný z konkurentů.
Nový Superb Combi je dlouhý 4838 mm, široký 1817 mm a vysoký 1510 mm. Základní cena modelu Superb Combi s výkonným benzinovým agregátem 1,4 TSI/92 kW a šestistupňovou manuální převodovkou začíná v ČR na 589.900,- Kč. Paleta motorů pro Superb Combi odpovídá nabídce limuzíny.
Nová Škoda Superb se těší veliké oblibě zákazníků. Od ledna do října letošního roku dodala automobilka zákazníkům celkem 33.434 vozů Škoda Superb (z toho 623 vozů první generace), což je o 78,2 % více, než za stejné období loňského roku. Kromě závodu v Kvasinách se Škoda Superb vyrábí také v Číně a montuje v závodech v Indii, Rusku, Kazachstánu a na Ukrajině.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.