General Motors India a Reva Electric Car Company dnes v New Delhi oznámili podpísanie dohody o spolupráci na vývoji elektrických vozidiel pre indický trh. GM India a Reva budú spoločne vyvíjať vozidlové platformy, technológiu pre elektrické vozidlá a pokrokové systémy ovládania vozidiel. Cieľom je vytvoriť a uviesť na trh dostupné malé vozidlo pre domácich zákazníkov.
„Sme radi, že spájame sily so spoločnosťou Reva, lídrom vo vývoji elektrických pohonných a ovládacích systémov,“ povedal prezident a výkonný riaditeľ GM India Karl Slym. „Úzko spolupracovať budeme aj s indickou vládou, ktorá onámila svoj cieľ znížiť závislosť od fosílnych palív a rozvíjať infraštruktúru potrebnú pre elektrické vozidlá. Tešíme sa, že ponúkneme našim klientom novú možnosť výberu výrobkov ohľaduplných voči životnému prostrediu.“
Spoločnosti začali prácu na štúdiách využiteľnosti platforiem malých automobilov GM pre technológie elektrického pohonu. GM a Reva plánujú čoskoro oznámiť viac detailov o vozidle a začať jeho výrobu v roku 2010.
Chetan Maini, zástupca predsedu a hlavný manažer pre technológie spoločnosti Reva povedal: „Sme mimoriadne spokojní, že sme v GM India našli partnera, ktorý je rovnako zaujatý znižovaním uhlíkatých emisií. Reva a GM India spoja svoje sily, aby pomohli vytvoriť z Indie svetové centrum vývoja a výroby elektrických vozidiel a súvisiacich technológií. Naša unikátna spolupráca má potenciál spôsobiť ďalekosiahle zmeny v tejto oblasti priemyslu.“
„Vývoj malých elektrických vozidiel je rastúca oblasť automobilového priemyslu. Očakávame, že spolupráca so spoločnosťou Reva v Indii urýchli pokrok GM v uspokojovaní rastúcich potrieb v mnohých častiach sveta,“ hovorí Nick Reilly, prezident General Motors International Operations.
GM skúma niekoľko energetických alternatív a pokrokových technologických riešení umožňujúcich splniť rôzne požiadavky zákazníkov v rôznych častiach sveta. GM verí, že elektricky poháňané vozidlá, založené na technológii batérií a palivových článkov, ponúkajú najlepšie dlhodobé riešenie poskytnutia udržateľnej osobnej dopravy. V tejto sfére bude pokračovať vo vlastnom vývoji a výskume.
GM v súčasnosti otvoril svoje nové laboratórium Global Battery Systems Lab, ktoré je najväčším a technologicky najpokrokovejším laboratóriom zaoberajúcim sa batériami v Spojených štátoch. Nové laboratórium povedie globálne konštrukčné kapacity GM zamerané na batérie a bude podporovať uvedenie elektrinou poháňaných vozidiel, vrátane Chevroleta Volt, ako aj zo zásuvky dobíjateľných (plug-in) hybridných vozidiel a hybrid-elektrických vozidiel i vozidiel využívajúcich palivové články.
Od Chevroleta Volt, ktorého začiatok výroby v USA je naplánovaný koncom roka 2010 ako modelu 2011 sa očakáva, že prejde až 40 míľ (64 kilometrov) na elektrinu z jediného nabitia batérií a že dokáže zväčšiť svoj jazdný dosah na vyše 300 míľ (483 km) prostredníctvom motor-generátora poháňaného palivom flex-fuel. Chevrolet Volt využíva elektrickú energiu zo siete ako primárny zdroj energie pre pohyb vozidla.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.