General Motors India a Reva Electric Car Company dnes v New Delhi oznámili podpísanie dohody o spolupráci na vývoji elektrických vozidiel pre indický trh. GM India a Reva budú spoločne vyvíjať vozidlové platformy, technológiu pre elektrické vozidlá a pokrokové systémy ovládania vozidiel. Cieľom je vytvoriť a uviesť na trh dostupné malé vozidlo pre domácich zákazníkov.
„Sme radi, že spájame sily so spoločnosťou Reva, lídrom vo vývoji elektrických pohonných a ovládacích systémov,“ povedal prezident a výkonný riaditeľ GM India Karl Slym. „Úzko spolupracovať budeme aj s indickou vládou, ktorá onámila svoj cieľ znížiť závislosť od fosílnych palív a rozvíjať infraštruktúru potrebnú pre elektrické vozidlá. Tešíme sa, že ponúkneme našim klientom novú možnosť výberu výrobkov ohľaduplných voči životnému prostrediu.“
Spoločnosti začali prácu na štúdiách využiteľnosti platforiem malých automobilov GM pre technológie elektrického pohonu. GM a Reva plánujú čoskoro oznámiť viac detailov o vozidle a začať jeho výrobu v roku 2010.
Chetan Maini, zástupca predsedu a hlavný manažer pre technológie spoločnosti Reva povedal: „Sme mimoriadne spokojní, že sme v GM India našli partnera, ktorý je rovnako zaujatý znižovaním uhlíkatých emisií. Reva a GM India spoja svoje sily, aby pomohli vytvoriť z Indie svetové centrum vývoja a výroby elektrických vozidiel a súvisiacich technológií. Naša unikátna spolupráca má potenciál spôsobiť ďalekosiahle zmeny v tejto oblasti priemyslu.“
„Vývoj malých elektrických vozidiel je rastúca oblasť automobilového priemyslu. Očakávame, že spolupráca so spoločnosťou Reva v Indii urýchli pokrok GM v uspokojovaní rastúcich potrieb v mnohých častiach sveta,“ hovorí Nick Reilly, prezident General Motors International Operations.
GM skúma niekoľko energetických alternatív a pokrokových technologických riešení umožňujúcich splniť rôzne požiadavky zákazníkov v rôznych častiach sveta. GM verí, že elektricky poháňané vozidlá, založené na technológii batérií a palivových článkov, ponúkajú najlepšie dlhodobé riešenie poskytnutia udržateľnej osobnej dopravy. V tejto sfére bude pokračovať vo vlastnom vývoji a výskume.
GM v súčasnosti otvoril svoje nové laboratórium Global Battery Systems Lab, ktoré je najväčším a technologicky najpokrokovejším laboratóriom zaoberajúcim sa batériami v Spojených štátoch. Nové laboratórium povedie globálne konštrukčné kapacity GM zamerané na batérie a bude podporovať uvedenie elektrinou poháňaných vozidiel, vrátane Chevroleta Volt, ako aj zo zásuvky dobíjateľných (plug-in) hybridných vozidiel a hybrid-elektrických vozidiel i vozidiel využívajúcich palivové články.
Od Chevroleta Volt, ktorého začiatok výroby v USA je naplánovaný koncom roka 2010 ako modelu 2011 sa očakáva, že prejde až 40 míľ (64 kilometrov) na elektrinu z jediného nabitia batérií a že dokáže zväčšiť svoj jazdný dosah na vyše 300 míľ (483 km) prostredníctvom motor-generátora poháňaného palivom flex-fuel. Chevrolet Volt využíva elektrickú energiu zo siete ako primárny zdroj energie pre pohyb vozidla.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?