Peugeot 4007 už aj s robotizovanou prevodovkou

Braňo Porubčan, 8. září 2009, 14:20 Google+

Peugeot 4007, první kompaktní terénní vůz značky Peugeot s 5 nebo 7 místy, je velmi oceňován pro své dynamické schopnosti, které jsou založeny na účinných a výkonných motorech, inovativním integrálním převodu a podvozkových částech dosahujících jízdních kvalit na úrovni hatchbacků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
4007 Sport Edition

4007 Sport Edition | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Uvedením verze 2.2 HDi FAP 156 k vybavené robotizovanou převodovkou s dvojitou spojkou model 4007 ukazuje, že je možné uvést do souladu dobrodružství, automatiku ovládání, ekologickou efektivitu i jízdní potěšení.

Dual Clutch System (DCS)

Očekávání zákazníků této třídy vozů z pohledu multifunkčnosti a jízdního pohodlí se neustále zvyšují. Peugeot 4007 odpovídá na tyto požadavky nabídkou nové převodovky se špičkovou technologií Dual Clutch System.

Uvedená technologie spočívá v robotizaci řazení rychlostí u manuálního převodového ústrojí a v použití dvou spojek pro převod točivého momentu motoru. První spojka je umístěna na sudých stupních a druhá na lichých. Přesné elektronické řízení umožňuje předvídat změnu rychlosti a během několika desetin vteřiny hydraulicky sepne jednu ze dvou spojek, které fungují paralelně bez konvertoru točivého momentu. Změna rychlosti trvá pouze několik desetin vteřiny, což s sebou přináší výjimečný jízdní komfort: rychlé řazení rychlostí, plynulost a jemnost bez citelných rázů.

Ve zkratce - Dual Clutch System garantuje pohodlné řazení bez spojkového pedálu a současně zachovává dynamiku vozu vybaveného manuální převodovkou.

DCS se šesti převody

Robotizovaná převodovka vybraná pro model 4007 je šestistupňová, aby bylo možné co nejlépe využít výkony motoru 2.2 HDi FAP 115 kW (156 k), který tuto verzi pohání. Ze stejného důvodu byla upřednostněna technologie mokré spojky schopné převést velkorysý točivý moment tohoto pohonu (380 Nm při 2000 ot/min).

Multifunkční převodovku DCS lze ovládat dvěma způsoby: v plně automatickém režimu se dvěma programy (Drive nebo Sport) nebo v polo-automatickém (sekvenčním) pomocí ovladačů změny rychlostního stupně umístěných za volantem. Podle potřeby tak řidič může kdykoliv přejít z jednoho režimu do druhého a zvolit si tak komfort řízení, který mu v danou chvíli nejlépe vyhovuje.

Podpora řízení

V prvé řadě může DCS nabídnout strategii adaptace při jízdě ve svahu. V závislosti na převýšení vozovky počítač povoluje vyšší či nižší brzdění motorem a zvyšuje komfort řízení. Stejně tak je tento model vybaven funkcí pomoc při rozjezdu ve svahu odvozené od ESP. Ta automaticky zabrzdí vůz na přibližně 2 vteřiny a usnadní tak řidiči rozjezd v prudkém kopci.

Dynamický a zodpovědný SUV

Motor 2.2 HDI FAP 115 kW (156 k) poslední generace, který pohání model 4007 ve spojení s převodovkou DCS6, je výsledkem strategie « downsizing » a vyniká svou vysokou ekologickou účinností.

Technologie Dual Clutch System tyto charakteristiky zachovává a verze 4007 2.2 HDI FAP 115 kW AUT 6 tak může představit mimořádně pozitivní energetickou bilanci v oblasti výkonnosti i uživatelské funkčnosti. Potvrzuje tím, že je možné najít harmonické spojení mezi dynamikou, automatismem i ekologickou efektivitou:

• 7,3 l/100 km v kombinovaném provozu

• 192 g/km CO2 v kombinovaném provozu

Design – ještě vyšší prestiž

Ušlechtilý vůz ladných linií, Peugeot 4007 2.2 HDI FAP 115 kW AUT 6, používá stylové prvky, které u SUV vozu značky Peugeot ještě více podtrhují aspekt kvality a prestiže.

Uvnitř vozu zdobí palubní desku i pásy v předních dveřích elegantní dvojité švy a ovladače výstupů vzduchu jsou v provedení chrom. Multifunkční obrazovka umístěná mezi dvěma ukazateli na palubní desce nabízí nový barevný grafický interface, který bylo možné použít díky využití LCD matice.

Z vnějšího pohledu se verze 4007 2.2 HDi AUT 6 odlišuje úpravou výstupu výfuku a dvojitou koncovkou.

Tento nový model, který byl poprvé představený na autosalonu ve Frankfurtu, bude od září 2009 uveden celkem ve 24 zemích světa.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 4007 už aj s robotizovanou prevodovkou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz

Mercedes vylepšil systém Linguatronic

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud