Od polovice novembra 2009 vo francúzskom Hambachu zíde z pásu nový smart fortwo electric drive. Na rozdiel od svojho predchodcu je elektricky poháňaný smart fortwo druhej generácie vybavený moderným, vysoko účinným lítium-iónovým akumulátorom.
Je priestorovo úsporne uložený medzi nápravami, takže ponuka miesta inteligentného dvojmiestneho vozidla ostáva úplne zachovaná. V zadnej časti pracuje elektromotor výkonom 30 kW. S krútiacim momentom 120 newtonmetrov, ktorý je k dispozícii hneď pri štarte, sa stará o dobrú akceleráciu a vysokú agilnosť.
Smart fortwo electric drive možno nabíjať z bežnej sieťovej zásuvky. Úplné nabitie akumulátora stojí v Nemecku asi dve eurá a vystačí asi na 115 km, čím je dojazd primeraný mestským potrebám. Bezemisný elektrický pohon smartu je tak vhodnou alternatívou mobility v mestskej oblasti.
Nový smart fortwo electric drive sa bude predávať najskôr v Berlíne a iných metropolách Európy a v USA zákazníkom, ktorí ekologické trendové vozidlo podrobia intenzívnemu testovaniu v praxi pri drsných podmienkach každodenného nasadenia. Od roku 2012 bude dostupný pre každého záujemcu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?