Volvu S40 1.6D DRIVe vybavenému novým systémem Start/Stop se dostalo nejvyšší pocty, když bylo vyhlášeno „Zeleným automobilem roku“ v prestižní anketě 2009 What Car? Green Car Awards.
Slavnostní ceremonie proběhla na londýnské radnici v pondělí večer a ocenění předal osobně starosta Londýna Boris Johnson.
Toto ocenění každoročně uděluje časopis What Car?, který je nejvýznamnějším britským motoristickým časopisem a průvodcem pro zájemce o koupi automobilu. V souboji o prvenství v kategorii malých rodinných vozů Volvo S40 DRIVe předstihlo BMW 118d a Renault Megane, aby ve finálovém klání o titul What Car? Green Car of the Year porazilo vítěze všech ostatních kategorií, včetně vozů jako Audi A8 či MINI Cooper S. Za hlavní důvody pro výběr Volva S40 DRIVe označila porota časopisu What Car? jeho unikátní kombinaci mimořádně nízkých emisí CO2 (pouhých 104 g/km), nízké spotřeby (3,9 litru na 100 kilometrů), praktičnosti, bezpečnosti a potěšení z jízdy.Steve Fowler, redaktor časopisu What Car, nešetřil na adresu vozu chválou. Řekl: "Volvo S40 DRIVe je skutečně přitažlivý automobil, který je zároveň šetrný k životnímu prostředí. Nízké hladiny emisí u něj nebylo dosaženo za cenu nižší kvality, bezpečnosti nebo potěšení z jízdy. Naopak, tento automobil nabízí svému majiteli mimořádnou hodnotu. Poskytuje vše, co by měl být „Zelený automobil roku“ schopen nabídnout.“ Po převzetí ceny Stuart Kerr, regionální prezident společnosti Volvo pro Evropu, uvedl: „Společnost Volvo klade velký důraz na své aktivity v oblasti ekologie a intenzivně pracujeme na snížení emisí uhlíku u všech našich automobilů tím, že se zaměřujeme na ochranu zdraví, přírodních zdrojů a na ekologický dopad každého modelu od výroby až do okamžiku jeho likvidace.“ „Nedávno představená řada DRIVe umožňuje značce Volvo nabídnout automobily střední velikosti, které se budou vyznačovat stejnou spotřebou paliva a emisemi CO2, jako malé modely konkurenčních značek. Pro zákazníky to znamená, že pokud si vyberou vůz značky Volvo, nemusí přistupovat k žádným kompromisům. Toto významné ocenění je potvrzením úsilí značky Volvo vyrábět co nejúspornější automobily,“ uzavřel. Podrobnosti o systému Start/Stop Aby bylo možné snížit emise CO2 na hodnotu 104 g/km, bylo nové Volvo S40 DRIVe vybaveno funkcí Start/Stop. Pokud řidič u stojícího vozidla přemístí řadicí páku na neutrál a uvolní spojku, motor se vypne. Při dalším sešlápnutí spojky motor opět nastartuje. Systém Start/Stop od společnosti Volvo zároveň nepřetržitě sleduje úroveň komfortu v kabině, a pokud se například teplota v interiéru zvýší, je automaticky aktivována klimatizace. Aby byla zajištěna spolehlivá funkce tohoto inovativního monitorovacího systému, je vozidlo vybaveno malou přídavnou baterií, která zvyšuje kapacitu hlavní baterie. Díky této přídavné baterii se modely DRIVe značky Volvo vyznačují také mimořádně rychlým a hladkým startováním. Při nastartování motoru také nedochází k přerušení činnosti audiosystému.Tím se řešení společnosti Volvo Cars odlišuje od jiných systémů nabízených konkurencí. Standardní hlavní baterie byla navíc vylepšena tak, aby její životnost postačovala až na 175 000 Start/Stop cyklů. Technologie Start/Stop je k dispozici také pro další modely z řady DRIVe - Volvo C30 SportsCoupe a V50 Sportswagon.Značka Volvo nabízí celou řadu modelů DRIVe. Kromě Volva S40 nabídka úsporných vozidel zahrnuje modely C30, V50, V70, S80, XC60 a XC70.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.