Volvu S40 1.6D DRIVe vybavenému novým systémem Start/Stop se dostalo nejvyšší pocty, když bylo vyhlášeno „Zeleným automobilem roku“ v prestižní anketě 2009 What Car? Green Car Awards.
Slavnostní ceremonie proběhla na londýnské radnici v pondělí večer a ocenění předal osobně starosta Londýna Boris Johnson.
Toto ocenění každoročně uděluje časopis What Car?, který je nejvýznamnějším britským motoristickým časopisem a průvodcem pro zájemce o koupi automobilu. V souboji o prvenství v kategorii malých rodinných vozů Volvo S40 DRIVe předstihlo BMW 118d a Renault Megane, aby ve finálovém klání o titul What Car? Green Car of the Year porazilo vítěze všech ostatních kategorií, včetně vozů jako Audi A8 či MINI Cooper S. Za hlavní důvody pro výběr Volva S40 DRIVe označila porota časopisu What Car? jeho unikátní kombinaci mimořádně nízkých emisí CO2 (pouhých 104 g/km), nízké spotřeby (3,9 litru na 100 kilometrů), praktičnosti, bezpečnosti a potěšení z jízdy.Steve Fowler, redaktor časopisu What Car, nešetřil na adresu vozu chválou. Řekl: "Volvo S40 DRIVe je skutečně přitažlivý automobil, který je zároveň šetrný k životnímu prostředí. Nízké hladiny emisí u něj nebylo dosaženo za cenu nižší kvality, bezpečnosti nebo potěšení z jízdy. Naopak, tento automobil nabízí svému majiteli mimořádnou hodnotu. Poskytuje vše, co by měl být „Zelený automobil roku“ schopen nabídnout.“ Po převzetí ceny Stuart Kerr, regionální prezident společnosti Volvo pro Evropu, uvedl: „Společnost Volvo klade velký důraz na své aktivity v oblasti ekologie a intenzivně pracujeme na snížení emisí uhlíku u všech našich automobilů tím, že se zaměřujeme na ochranu zdraví, přírodních zdrojů a na ekologický dopad každého modelu od výroby až do okamžiku jeho likvidace.“ „Nedávno představená řada DRIVe umožňuje značce Volvo nabídnout automobily střední velikosti, které se budou vyznačovat stejnou spotřebou paliva a emisemi CO2, jako malé modely konkurenčních značek. Pro zákazníky to znamená, že pokud si vyberou vůz značky Volvo, nemusí přistupovat k žádným kompromisům. Toto významné ocenění je potvrzením úsilí značky Volvo vyrábět co nejúspornější automobily,“ uzavřel. Podrobnosti o systému Start/Stop Aby bylo možné snížit emise CO2 na hodnotu 104 g/km, bylo nové Volvo S40 DRIVe vybaveno funkcí Start/Stop. Pokud řidič u stojícího vozidla přemístí řadicí páku na neutrál a uvolní spojku, motor se vypne. Při dalším sešlápnutí spojky motor opět nastartuje. Systém Start/Stop od společnosti Volvo zároveň nepřetržitě sleduje úroveň komfortu v kabině, a pokud se například teplota v interiéru zvýší, je automaticky aktivována klimatizace. Aby byla zajištěna spolehlivá funkce tohoto inovativního monitorovacího systému, je vozidlo vybaveno malou přídavnou baterií, která zvyšuje kapacitu hlavní baterie. Díky této přídavné baterii se modely DRIVe značky Volvo vyznačují také mimořádně rychlým a hladkým startováním. Při nastartování motoru také nedochází k přerušení činnosti audiosystému.Tím se řešení společnosti Volvo Cars odlišuje od jiných systémů nabízených konkurencí. Standardní hlavní baterie byla navíc vylepšena tak, aby její životnost postačovala až na 175 000 Start/Stop cyklů. Technologie Start/Stop je k dispozici také pro další modely z řady DRIVe - Volvo C30 SportsCoupe a V50 Sportswagon.Značka Volvo nabízí celou řadu modelů DRIVe. Kromě Volva S40 nabídka úsporných vozidel zahrnuje modely C30, V50, V70, S80, XC60 a XC70.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?