Mercedes-Benz S a smart fortwo vybavené mobilnou rádiovou technológiou UMTS predviedli v reálnom čase pri praktickom teste prenosu informácii podľa pripravených scenárov „za neprehľadnou zákrutou je koniec zápchy“ a „blíži sa zásahové vozidlo“, že sa dokážu rozprávať: teda vytvárať a prijímať medzi sebou varovné správy.
Komunikujúce autá dokážu výrazne zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky. Ak sa niektoré vozidlo dostane do kritickej jazdnej situácie napríklad v dôsledku poľadovice, nehody alebo nečakanej zápchy, môže informovať dotknutých účastníkov dopravy. Vďaka tejto komunikácii medzi vozidlami sú všetci účastníci dopravy vopred varovaní a môžu tak zavčasu reagovať.
Avšak dôležitým predpokladom je plošne pokrytá a spoľahlivá komunikačná infraštruktúra. Preto Daimler spolu so svojimi partnermi Ericsson, MAN, Vodafone a Volkswagen v rámci výskumnej iniciatívy AKTIV skúmali v projekte CoCar, do akej miery sú mobilné rádiové siete a ich zdokonalenia vhodné ako technologická báza vzájomnej komunikácie medzi vozidlami. Výsledok: Mobilnou rádiovou technológiou možno vozidlom zistené dopravné a cestné údaje rýchlo a spoľahlivo poslať do dispečingu dopravnej služby. Ak sa tam spracujú, systém UMTS je ideálny na to, aby ich poslal ďalej či už do regionálnych systémov riadenia dopravy alebo vozidlám nablízku. UMTS tak dopĺňa komunikáciu Car-2-Car na báze WLAN, pri ktorej sa informácie posielajú od jedného vozidla k druhému. Platí to predovšetkým vo fáze zavádzania systému, v ktorej je iba máloktoré vozidlo vybavené na komunikáciu na báze WLAN.
Spoločné jazdné demonštrácie viacerých výrobcov ukazujú, ako dobre možno UMTS využiť na situáciou vyvolané vyslanie a prijatie údajov o vozidle v cestnej doprave. Na príklade dvoch účastníkoch pokusu, triedy S Mercedes-Benz a smart fortwo, inžinieri z Daimleru predviedli, ako možno pomocou komunikácie UMTS vytvárať a prijímať varovné správy. V demonštrácii predviedli scenáre „za neprehľadnou zákrutou je koniec zápchy“ a „blíži sa zásahové vozidlo“.
V ďalšom kroku sa má komunikácia vozidiel zdokonaliť tak, aby bola vhodná na použitie v praktickej prevádzke a odskúša sa v simulovanom prostredí praktickej prevádzky. S týmto cieľom vytvoril Daimler konzorcium z podnikov automobilového a telekomunikačného priemyslu, vedeckých a verejnoprávnych inštitúcií s názvom simTD („Sichere Intelligente Mobilität - Testfeld Deutschland“, bezpečná inteligentná mobilita – testovacie pole Nemecko). V rámci tohto praktického projektu vznikne v rámci nasledujúcich štyroch rokov pokusná zóna v aglomeračnej oblasti Rhein-Main s viacerými stovkami testovacích automobilov a komunikačnými jednotkami, na preskúmanie potenciálu tejto technológie pre obyvateľstvo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.