Mercedes-Benz S a smart fortwo vybavené mobilnou rádiovou technológiou UMTS predviedli v reálnom čase pri praktickom teste prenosu informácii podľa pripravených scenárov „za neprehľadnou zákrutou je koniec zápchy“ a „blíži sa zásahové vozidlo“, že sa dokážu rozprávať: teda vytvárať a prijímať medzi sebou varovné správy.
Komunikujúce autá dokážu výrazne zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky. Ak sa niektoré vozidlo dostane do kritickej jazdnej situácie napríklad v dôsledku poľadovice, nehody alebo nečakanej zápchy, môže informovať dotknutých účastníkov dopravy. Vďaka tejto komunikácii medzi vozidlami sú všetci účastníci dopravy vopred varovaní a môžu tak zavčasu reagovať.
Avšak dôležitým predpokladom je plošne pokrytá a spoľahlivá komunikačná infraštruktúra. Preto Daimler spolu so svojimi partnermi Ericsson, MAN, Vodafone a Volkswagen v rámci výskumnej iniciatívy AKTIV skúmali v projekte CoCar, do akej miery sú mobilné rádiové siete a ich zdokonalenia vhodné ako technologická báza vzájomnej komunikácie medzi vozidlami. Výsledok: Mobilnou rádiovou technológiou možno vozidlom zistené dopravné a cestné údaje rýchlo a spoľahlivo poslať do dispečingu dopravnej služby. Ak sa tam spracujú, systém UMTS je ideálny na to, aby ich poslal ďalej či už do regionálnych systémov riadenia dopravy alebo vozidlám nablízku. UMTS tak dopĺňa komunikáciu Car-2-Car na báze WLAN, pri ktorej sa informácie posielajú od jedného vozidla k druhému. Platí to predovšetkým vo fáze zavádzania systému, v ktorej je iba máloktoré vozidlo vybavené na komunikáciu na báze WLAN.
Spoločné jazdné demonštrácie viacerých výrobcov ukazujú, ako dobre možno UMTS využiť na situáciou vyvolané vyslanie a prijatie údajov o vozidle v cestnej doprave. Na príklade dvoch účastníkoch pokusu, triedy S Mercedes-Benz a smart fortwo, inžinieri z Daimleru predviedli, ako možno pomocou komunikácie UMTS vytvárať a prijímať varovné správy. V demonštrácii predviedli scenáre „za neprehľadnou zákrutou je koniec zápchy“ a „blíži sa zásahové vozidlo“.
V ďalšom kroku sa má komunikácia vozidiel zdokonaliť tak, aby bola vhodná na použitie v praktickej prevádzke a odskúša sa v simulovanom prostredí praktickej prevádzky. S týmto cieľom vytvoril Daimler konzorcium z podnikov automobilového a telekomunikačného priemyslu, vedeckých a verejnoprávnych inštitúcií s názvom simTD („Sichere Intelligente Mobilität - Testfeld Deutschland“, bezpečná inteligentná mobilita – testovacie pole Nemecko). V rámci tohto praktického projektu vznikne v rámci nasledujúcich štyroch rokov pokusná zóna v aglomeračnej oblasti Rhein-Main s viacerými stovkami testovacích automobilov a komunikačnými jednotkami, na preskúmanie potenciálu tejto technológie pre obyvateľstvo.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?