Volkswagen uvádí do modelových řad Golf, Golf Plus, Golf Variant a Jetta nejnovější generaci motorů TSI a TDI. Nové pohonné jednotky 1.2 TSI a 1.6 TDI vyhovují požadavkům na maximální dynamiku při minimální spotřebě a výborné jsou rovněž hodnoty jejich emisí.
Jako první přijde do nabídky turbodiesel, jehož modulární konstrukce se stane základem pro všechny budoucí vznětové čtyřválcové motory koncernu Volkswagen. Jen o málo později bude následovat agilní jednotka 1.2 TSI, která postupně nahradí atmosférický čtyřválec 1.6 MPI.
Nové čtyřválce 1.6 TDI přicházejí v nabídce značky Volkswagen na místo turbodieselů 1.9 TDI. K působivé kombinaci dynamického výkonu, nízké spotřeby a kultivovaného běhu přispívá moderní systém přímého vícenásobného vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači a nejvyšším vstřikovacím tlakem 160 MPa. Na razantním snížení spotřeby paliva má svůj podíl rovněž důsledné omezení vnitřního tření a dalších ztrát vznikajících během provozu.
Výsledkem je, že například v nových vozech Golf Variant dosahuje moderní common rail 1.6 TDI (77 kW / 105 k) o 0,7 l/100 km nižší spotřeby paliva než stejně výkonný předchůdce 1.9 TDI. Úctyhodná hodnota kombinované spotřeby 4,5 l/100 km znamená snížení emisí CO2 na pouhých 119 g/km. Vznětová novinka si zaslouží uznání i za velmi nízkou úroveň ostatních emisí, které samozřejmě vyhovují normě Euro 5, přičemž v dalších vývojových stupních se již počítá s ještě přísnějšími limity.
Nové vznětové motory 1.6 TDI lze už objednávat pro modely Volkswagen Golf a Volkswagen Golf Plus, a to ve dvou výkonových stupních. Základní provedení Golf 1.6 TDI s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje nejvyšší výkon 66 kW (90 k) a stojí 439 900 Kč, zatímco prostornější a praktičtější Golf Plus je o pouhých 20 000 Kč dražší.
Za částku od 465 900 Kč lze pořídit vozy Golf a Golf Plus s motorem 1.6 TDI, jehož výkon dosahuje hodnoty 77 kW (105 k). Zákazníci mají v tomto případě na výběr mezi pětistupňovým manuálním řazením nebo komfortní dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Motory 1.6 TDI se objeví od počátku července letošního roku také pod kapotami sedanů Jetta a od listopadu 2009 budou odvádět své služby rovněž pro majitele vozů Golf Variant, současně s uvedením modernizovaného provedení tohoto oblíbeného kombi na trh.
Stejně jako vznětové motory 1.6 TDI jsou i zážehové čtyřválce 1.2 TSI zcela novým plodem koncernového vývoje. Jejich filozofie vychází z principu zmenšování zdvihového objemu a tím i spotřeby paliva, a to za současného zlepšování výkonové charakteristiky. Tento přístup se již osvědčil u oceňovaných motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Jízda s novým motorem 1.2 TSI je navzdory malému zdvihovému objemu překvapivě dynamická. Díky optimalizovanému spalování a přeplňování turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu má totiž řidič k dispozici nejvyšší točivý moment ve výši 175 Nm už v pásmu nízkých až středních otáček (od 1500 do 3500 min-1), jež patří v běžném provozu k nejvyužívanějším.
Jednotka 1.2 TSI poskytuje největší výkon 77 kW (105 k) a v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou se objeví pod kapotou modelů Golf a Golf Plus počátkem měsíce srpna. Od listopadu se pak nabídka modelů Golf, Golf Plus a Golf Variant rozšíří také o verzi 1.2 TSI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.