Volkswagen uvádí do modelových řad Golf, Golf Plus, Golf Variant a Jetta nejnovější generaci motorů TSI a TDI. Nové pohonné jednotky 1.2 TSI a 1.6 TDI vyhovují požadavkům na maximální dynamiku při minimální spotřebě a výborné jsou rovněž hodnoty jejich emisí.
Jako první přijde do nabídky turbodiesel, jehož modulární konstrukce se stane základem pro všechny budoucí vznětové čtyřválcové motory koncernu Volkswagen. Jen o málo později bude následovat agilní jednotka 1.2 TSI, která postupně nahradí atmosférický čtyřválec 1.6 MPI.
Nové čtyřválce 1.6 TDI přicházejí v nabídce značky Volkswagen na místo turbodieselů 1.9 TDI. K působivé kombinaci dynamického výkonu, nízké spotřeby a kultivovaného běhu přispívá moderní systém přímého vícenásobného vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači a nejvyšším vstřikovacím tlakem 160 MPa. Na razantním snížení spotřeby paliva má svůj podíl rovněž důsledné omezení vnitřního tření a dalších ztrát vznikajících během provozu.
Výsledkem je, že například v nových vozech Golf Variant dosahuje moderní common rail 1.6 TDI (77 kW / 105 k) o 0,7 l/100 km nižší spotřeby paliva než stejně výkonný předchůdce 1.9 TDI. Úctyhodná hodnota kombinované spotřeby 4,5 l/100 km znamená snížení emisí CO2 na pouhých 119 g/km. Vznětová novinka si zaslouží uznání i za velmi nízkou úroveň ostatních emisí, které samozřejmě vyhovují normě Euro 5, přičemž v dalších vývojových stupních se již počítá s ještě přísnějšími limity.
Nové vznětové motory 1.6 TDI lze už objednávat pro modely Volkswagen Golf a Volkswagen Golf Plus, a to ve dvou výkonových stupních. Základní provedení Golf 1.6 TDI s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje nejvyšší výkon 66 kW (90 k) a stojí 439 900 Kč, zatímco prostornější a praktičtější Golf Plus je o pouhých 20 000 Kč dražší.
Za částku od 465 900 Kč lze pořídit vozy Golf a Golf Plus s motorem 1.6 TDI, jehož výkon dosahuje hodnoty 77 kW (105 k). Zákazníci mají v tomto případě na výběr mezi pětistupňovým manuálním řazením nebo komfortní dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Motory 1.6 TDI se objeví od počátku července letošního roku také pod kapotami sedanů Jetta a od listopadu 2009 budou odvádět své služby rovněž pro majitele vozů Golf Variant, současně s uvedením modernizovaného provedení tohoto oblíbeného kombi na trh.
Stejně jako vznětové motory 1.6 TDI jsou i zážehové čtyřválce 1.2 TSI zcela novým plodem koncernového vývoje. Jejich filozofie vychází z principu zmenšování zdvihového objemu a tím i spotřeby paliva, a to za současného zlepšování výkonové charakteristiky. Tento přístup se již osvědčil u oceňovaných motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Jízda s novým motorem 1.2 TSI je navzdory malému zdvihovému objemu překvapivě dynamická. Díky optimalizovanému spalování a přeplňování turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu má totiž řidič k dispozici nejvyšší točivý moment ve výši 175 Nm už v pásmu nízkých až středních otáček (od 1500 do 3500 min-1), jež patří v běžném provozu k nejvyužívanějším.
Jednotka 1.2 TSI poskytuje největší výkon 77 kW (105 k) a v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou se objeví pod kapotou modelů Golf a Golf Plus počátkem měsíce srpna. Od listopadu se pak nabídka modelů Golf, Golf Plus a Golf Variant rozšíří také o verzi 1.2 TSI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?