Volkswagen uvádí do modelových řad Golf, Golf Plus, Golf Variant a Jetta nejnovější generaci motorů TSI a TDI. Nové pohonné jednotky 1.2 TSI a 1.6 TDI vyhovují požadavkům na maximální dynamiku při minimální spotřebě a výborné jsou rovněž hodnoty jejich emisí.
Jako první přijde do nabídky turbodiesel, jehož modulární konstrukce se stane základem pro všechny budoucí vznětové čtyřválcové motory koncernu Volkswagen. Jen o málo později bude následovat agilní jednotka 1.2 TSI, která postupně nahradí atmosférický čtyřválec 1.6 MPI.
Nové čtyřválce 1.6 TDI přicházejí v nabídce značky Volkswagen na místo turbodieselů 1.9 TDI. K působivé kombinaci dynamického výkonu, nízké spotřeby a kultivovaného běhu přispívá moderní systém přímého vícenásobného vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači a nejvyšším vstřikovacím tlakem 160 MPa. Na razantním snížení spotřeby paliva má svůj podíl rovněž důsledné omezení vnitřního tření a dalších ztrát vznikajících během provozu.
Výsledkem je, že například v nových vozech Golf Variant dosahuje moderní common rail 1.6 TDI (77 kW / 105 k) o 0,7 l/100 km nižší spotřeby paliva než stejně výkonný předchůdce 1.9 TDI. Úctyhodná hodnota kombinované spotřeby 4,5 l/100 km znamená snížení emisí CO2 na pouhých 119 g/km. Vznětová novinka si zaslouží uznání i za velmi nízkou úroveň ostatních emisí, které samozřejmě vyhovují normě Euro 5, přičemž v dalších vývojových stupních se již počítá s ještě přísnějšími limity.
Nové vznětové motory 1.6 TDI lze už objednávat pro modely Volkswagen Golf a Volkswagen Golf Plus, a to ve dvou výkonových stupních. Základní provedení Golf 1.6 TDI s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje nejvyšší výkon 66 kW (90 k) a stojí 439 900 Kč, zatímco prostornější a praktičtější Golf Plus je o pouhých 20 000 Kč dražší.
Za částku od 465 900 Kč lze pořídit vozy Golf a Golf Plus s motorem 1.6 TDI, jehož výkon dosahuje hodnoty 77 kW (105 k). Zákazníci mají v tomto případě na výběr mezi pětistupňovým manuálním řazením nebo komfortní dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Motory 1.6 TDI se objeví od počátku července letošního roku také pod kapotami sedanů Jetta a od listopadu 2009 budou odvádět své služby rovněž pro majitele vozů Golf Variant, současně s uvedením modernizovaného provedení tohoto oblíbeného kombi na trh.
Stejně jako vznětové motory 1.6 TDI jsou i zážehové čtyřválce 1.2 TSI zcela novým plodem koncernového vývoje. Jejich filozofie vychází z principu zmenšování zdvihového objemu a tím i spotřeby paliva, a to za současného zlepšování výkonové charakteristiky. Tento přístup se již osvědčil u oceňovaných motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Jízda s novým motorem 1.2 TSI je navzdory malému zdvihovému objemu překvapivě dynamická. Díky optimalizovanému spalování a přeplňování turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu má totiž řidič k dispozici nejvyšší točivý moment ve výši 175 Nm už v pásmu nízkých až středních otáček (od 1500 do 3500 min-1), jež patří v běžném provozu k nejvyužívanějším.
Jednotka 1.2 TSI poskytuje největší výkon 77 kW (105 k) a v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou se objeví pod kapotou modelů Golf a Golf Plus počátkem měsíce srpna. Od listopadu se pak nabídka modelů Golf, Golf Plus a Golf Variant rozšíří také o verzi 1.2 TSI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.