• Největší expozice autosalonu se 14 osobními a 6 užitkovými vozy
• Česká premiéra páté generace vozu Volkswagen Polo
• Česká premiéra nového Golfu GTI
• Představení novinek Passat TSI EcoFuel a Golf Plus
• Česká výstavní premiéra Caddy 4Motion
Od 6. do 11. června tak budou mít všichni zájemci možnost prohlédnout si v nově otevřeném Pavilonu P osobně to nejnovější a nejlepší, co Volkswagen momentálně nabízí. Velikostí výstavní plochy, počtem novinek a vystavených vozů a bohatým doprovodným programem Volkswagen ukazuje, že i přes některé negativní vlivy na trhu osobních vozů v letošním roce, je pro ni zákazník vždy na prvním místě.
Nejvýznamnější událostí pro značku Volkswagen bude česká premiéra páté generace klíčového modelu Polo. Žádné jiné auto ve třídě malých vozů nepůsobí tak dospěle a hodnotně jako nové Polo, komfort, kvalita a bezpečnost vymezují nové hranice pro segment nižší třídy.
Nové Polo bylo již od začátku vývoje navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie, kdy např. v prostoru nohou se podařilo snížit deformaci karoserie v případě čelní srážky o celých 50 %. Novinka je navíc sériově vybavena elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů chránících hlavu a hrudník či předpínačů bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. I přes řadu inovací, které byly na celém voze provedeny, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci.
Uvedení nových motorů TDI a TSI, či 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG, přineslo citelné snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin, a to v celém spektru výbav a motorizací. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude pro Polo k dispozici od listopadu. Tento turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 litru paliva na 100 kilometrů (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace. Nové Polo bude v nabídce se sedmi motory – čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými – které pokryjí výkonové spektrum od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k). Pět z těchto agregátů je zcela nových nebo jsou v Polu použity poprvé. Mezi tyto „nováčky“ patří všechny tři vznětové motory TDI. Díky implementaci technologie vstřikování paliva common rail, která je v Polu použita poprvé, jsou tyto jednotky úspornější a zároveň výkonnější. Potenciál nových motorů TDI je viditelný na příkladu Pola 1.6 TDI (66 kW / 90 k): pokud je tento motor kombinován s paketem BlueMotion, činí kombinovaná spotřeba 3,8 litru na 100 km a hodnota emisí CO2 96 g/km z nového Pola nejúspornější a nejčistší pětimístný vůz na naftu na světě.
Počátkem roku 2010 se pak na českém trhu objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II. Nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km bude využívat zbrusu nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.
To však nejsou jediná vylepšení. Na studii Polo BlueMotion, která váží pouhých 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %.
Druhou novinkou na českém trhu je šestá generace kultovního sportovního Golfu GTI. Nový Golf GTI a jeho podvozek s novou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS přiváží novou definici průjezdu zatáčkou a trakce. Jízdní vlastnosti a nejvyšší rychlost 240 km/h dopřávají řidiči ještě větší potěšení, a to mimo jiné díky turbodmychadlem přeplňovanému motoru o výkonu 155 kW (210 k), jenž v kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 7,5 l/100 km.
Třetí významnou premiérou značky Volkswagen na Autosalonu v Brně je model Passat TSI EcoFuel (v provedení Limuzína a Variant), který je prvním vozem na stlačený zemní plyn se systémem dvojitého přeplňování. Passat TSI představuje optimální kombinaci mezi výkonem a ekonomikou provozu a navíc je šetrný k životnímu prostředí. Modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 940 km s mimořádně nízkými provozními náklady. Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500 min-1, přičemž maximální točivý moment 220 N.m má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500 min-1. Tato působivá výkonová charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit nejvyšší rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za pouhých 9,8 sekundy.
Svou českou výstavní premiéru si na brněnském autosalonu zažije také inovovaná verze rodinného modelu Golf Plus. Po vzoru klasického Golfu došlo u vozu k úpravě vzhledu přední masky tak, aby korespondovala s novou designovou filozofií značky Volkswagen. Úpravy se dotkly také ostatních částí vozu a interiéru. K výměně došlo rovněž v motorovém vybavení vozu, které kopírují paletu dostupnou pro Golf hatchback. Všechny vznětové agregáty v novém Golfu Plus tak již využívají technologii přímého vstřikování paliva common rail. Cenový rozdíl Golfu Plus oproti klasickému hatchbacku Golf ve srovnatelné verzi a motorizaci činí pouhých 20 000 Kč.
Mezi další klenoty expozice značky Volkswagen bude patřit také nový Golf GTI, či Passat TSI EcoFuel. Zatímco Golf GTI je šestou generací kultovního sportovního Golfu, Passat TSI EcoFuel je prvním vozem na stlačený zemní plyn se systémem dvojitého přeplňování. Oba vozy však pojí maximální dynamika a v poměru k dostupnému výkonu i vynikající ekonomika provozu.
Modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 940 km s mimořádně nízkými provozními náklady. Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 5500 min-1, přičemž maximální točivý moment 220 N.m má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500 min-1. Tato přesvědčivá výkonová charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit nejvyšší rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za pouhých 9,8 sekundy.
Také Volkswagen Užitkové vozy představí na autosalonu v Brně svou poslední novinku, kterou je všestranná dodávka Caddy 4Motion s pohonem všech kol. Vůz ocení zejména podnikatelé v horských oblastech, ve stavebnictví a všichni motoristé, kteří se potřebují občas pohybovat mimo silnice v lehčím terénu. Caddy 4Motion je k dispozici v obvyklých verzích skříňový vůz, Kombi a Life.
Volkswagen zvolil pro Caddy 4Motion osvědčený čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s nejvyšším výkonem 77 kW a maximálním točivým momentem 250 N.m. Pro přenos hnací síly se používá šestistupňová mechanická převodovka, která zajišťuje hladké řazení na nezpevněném povrchu, čímž se snižuje zatížení spojky. Všechny verze s pohonem všech kol jsou sériově vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF. Hnací sílu rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená spojka Haldex, která je složena z lamel v olejové lázni a je připevněna přímo k diferenciálu zadní nápravy.
Caddy 4Motion dosahuje na vůz své velikosti skvělých hodnot emisí CO2 ve výši 172 g/km (skříňový vůz) a 176 g/km (Kombi a Life). Tomu odpovídá i nízká kombinovaná spotřeba paliva, která činí 6,6 litru nafty na 100 km, resp. 6,7 l/100 km (Kombi a Life). Palivová nádrž o objemu 60 litrů je tak dostatečně velká na to, aby umožnila teoretický dojezd vozidla téměř 900 kilometrů na jedno natankování.
Kromě automobilů v Pavilonu P na příznivce značky Volkswagen čeká i další program na přilehlé parkovací ploše. V sobotu dopoledne zde proběhne slavnostní odjezd 12 vozů českého TouaregClubu na již 3. expedici do Rumunska - Transsylvania 2009. Součástí programu před odjezdem bude pro příchozí možnost seznámení se s TouaregClubem, rozhovory s účastníky expedice, prohlídka expedičních vozů a přibližně ve 12.30 také „spanilá jízda“ areálem Výstaviště.
V odpoledních hodinách v sobotu 6. června se pak uskuteční 5. ročník Transportersrazu s bohatým doprovodným programem, který pořádá český Transporterclub.