Škoda Auto zvýšila výrobní kapacitu modelu Škoda Fabia z 1000 na 1200 vozu denně. Flexibilně tak reaguje především na zvýšenou poptávku po malých vozech v souvislosti se zavedením takzvaného šrotovneho v některých zemích Evropské unie.
„Toto je nutný krok k uspokojení zvýšené poptávky. I přes tento rekordní objem se bude ještě možno setkávat s delšími dodacími lhůtami. Navíc také optimalizujeme naši logistiku, abychom oblíbené Fabie k zákazníkům dostávali co nejrychleji “ uvedl Fred Kappler, člen představenstva za oblast Prodej a marketing.
Největší nárůst prodeje zaznamenala Škoda Auto v Německu. Zde bylo za první čtyři měsíce prodáno celkem 29 280 fabií. Proti loňskému roku, kdy bylo během ledna až dubna prodáno 15430 je to téměř dvojnásobek.
Kromě modelu Škoda Fabia je v Německu velký zájem také o vozy Octavia Tour.
Škoda Fabia vděčí se těší oblibě zákazníků díky vynikajícímu poměru cena/užitná hodnota a nízkým provozním nákladům. To podtrhuje její ekologická verze Škoda Fabia GreenLine, která se pyšní spotřebou paliva v kombinovaném režimu 4,1 l nafty na 100 km a sníženými emisemi CO2 109 g/km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?