Kia Motors Czech zaznamenala v dubnu nový měsíční rekord s počtem 1133 prodaných kusů, přičemž tak poprvé ve své 15 leté historii překročila magickou hranici 1000 vozů. Měsíční tržní podíl dosáhl výše téměř 6%.
Rekordně také skončilo prodejní období leden až duben 2009, za které se si pak našlo nového majitele 2858 osobních a užitkových vozů Kia. To je o 125 více v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Tržní podíl značky se zvýšil o 0,8 procent a nyní činí 4,8%.
Tento výsledek znamená současně pro značku Kia premiérový posun z 8. na 7. místo v prodejním žebříčku automobilových značek, a to s náskokem 258 vozů na osmou pozici a současně se ztrátou pouhých 99 vozů na místo šesté.
Klíčovým a nejúspěšnějším modelem i nadále zůstává modelová řada cee´d, která si ve všech třech karosářských provedeních našla 1543 nových majitelů. Za první čtyři měsíce si model stejně jako v loňském roce drží první místo v prodejích segmentu C, ve kterém za sebou stále zanechává nové modely Megane či Golf.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.