Kia Motors Czech zaznamenala v dubnu nový měsíční rekord s počtem 1133 prodaných kusů, přičemž tak poprvé ve své 15 leté historii překročila magickou hranici 1000 vozů. Měsíční tržní podíl dosáhl výše téměř 6%.
Rekordně také skončilo prodejní období leden až duben 2009, za které se si pak našlo nového majitele 2858 osobních a užitkových vozů Kia. To je o 125 více v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Tržní podíl značky se zvýšil o 0,8 procent a nyní činí 4,8%.
Tento výsledek znamená současně pro značku Kia premiérový posun z 8. na 7. místo v prodejním žebříčku automobilových značek, a to s náskokem 258 vozů na osmou pozici a současně se ztrátou pouhých 99 vozů na místo šesté.
Klíčovým a nejúspěšnějším modelem i nadále zůstává modelová řada cee´d, která si ve všech třech karosářských provedeních našla 1543 nových majitelů. Za první čtyři měsíce si model stejně jako v loňském roce drží první místo v prodejích segmentu C, ve kterém za sebou stále zanechává nové modely Megane či Golf.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?