TPCA poskytuje studentům vyšších odborných a vysokých škol cennou příležitost absolvovat stáž nebo napsat diplomovou práci, a seznámit se tak s výrobním prostředím automobilky. V uplynulém roce tento program využilo deset stážistů a šest diplomantů. Tři z nich se již stali zaměstnanci TPCA.
Kromě toho, že se studenti seznámí s moderní výrobou TPCA vycházející z výrobního systému Toyoty, mají možnost podílet se na řešení konkrétních problémů na pracovišti. „Naším cílem je přispět k jejich odbornému rozvoji jak prakticky, tak i v oblasti teorie. Na závěr studenti prezentují své práce před vedením firmy i školy,“ říká Vadim Petrov, ředitel lidských zdrojů v TPCA.
Tento týden dva studenti představili vedení automobilky výsledky své práce. První úspěšně absolvoval svou stáž v oddělení Řízení výroby, druhý obhajoval diplomovou práci na téma „Implementace obrušovaček svářecích hrotů automatické linky svařovny".
Studenti pozitivně hodnotí také fakt, že stáž v TPCA je ohodnocena. Automobilka se stážistou uzavírá pracovní poměr nebo dohodou o pracovní činnosti. Stážista projde standardním vstupním školením a absolvuje i unikátní školení vycházející z know-how mateřských společností. Další výhodou je, že automobilka sama nabízí témata diplomových prací. Studenti vysokých škol konzultují své práce s odborníky z TPCA. Pro příští rok vypsala TPCA osmnáct témat. Jedním z nich je například „Použití alternativních zdrojů energie v TPCA“.
TPCA podporuje technické vzdělávání i finančně. V letošním ročníku grantového programu Partnerství pro Kolínsko rozdělila na projekty v regionu 2 250 000 korun. Jedním z podpořených projektů je například modernizace odborné učebny robotiky v SOŠ informatiky a spojů v Kolíně. Příspěvek získaly také VOŠ, SPŠ a Jazyková škola v Kutné Hoře a SPŠ strojírenská a Jazyková škola v Kolíně, obě na vybavení multimediální učebny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.