TPCA poskytuje studentům vyšších odborných a vysokých škol cennou příležitost absolvovat stáž nebo napsat diplomovou práci, a seznámit se tak s výrobním prostředím automobilky. V uplynulém roce tento program využilo deset stážistů a šest diplomantů. Tři z nich se již stali zaměstnanci TPCA.
Kromě toho, že se studenti seznámí s moderní výrobou TPCA vycházející z výrobního systému Toyoty, mají možnost podílet se na řešení konkrétních problémů na pracovišti. „Naším cílem je přispět k jejich odbornému rozvoji jak prakticky, tak i v oblasti teorie. Na závěr studenti prezentují své práce před vedením firmy i školy,“ říká Vadim Petrov, ředitel lidských zdrojů v TPCA.
Tento týden dva studenti představili vedení automobilky výsledky své práce. První úspěšně absolvoval svou stáž v oddělení Řízení výroby, druhý obhajoval diplomovou práci na téma „Implementace obrušovaček svářecích hrotů automatické linky svařovny".
Studenti pozitivně hodnotí také fakt, že stáž v TPCA je ohodnocena. Automobilka se stážistou uzavírá pracovní poměr nebo dohodou o pracovní činnosti. Stážista projde standardním vstupním školením a absolvuje i unikátní školení vycházející z know-how mateřských společností. Další výhodou je, že automobilka sama nabízí témata diplomových prací. Studenti vysokých škol konzultují své práce s odborníky z TPCA. Pro příští rok vypsala TPCA osmnáct témat. Jedním z nich je například „Použití alternativních zdrojů energie v TPCA“.
TPCA podporuje technické vzdělávání i finančně. V letošním ročníku grantového programu Partnerství pro Kolínsko rozdělila na projekty v regionu 2 250 000 korun. Jedním z podpořených projektů je například modernizace odborné učebny robotiky v SOŠ informatiky a spojů v Kolíně. Příspěvek získaly také VOŠ, SPŠ a Jazyková škola v Kutné Hoře a SPŠ strojírenská a Jazyková škola v Kolíně, obě na vybavení multimediální učebny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.