Audi R8 uspělo hned dvakrát při udělování cen World Car of the Year 2008, když si odvezlo cenu World Performance Car of the Year (světové sportovní auto roku) a World Car Design of the Year (nejlepší světový automobilový design roku).
Sportovní kupé od Audi bylo vybráno 47 porotci z řad odborných novinářů z 24 zemí celého světa.
Argumentem pro udělení titulu World Performance Car of the Year pro Audi R8 byl podle členů jury: „...solidní základ sportovního vozu s motorem V8 umístěným uprostřed a hliníková konstrukce. Avšak kvality tohoto vozu vynikají zvláště v mimořádné vyváženosti vlastností, pečlivém vyladění a ovladatelnosti, která dovoluje řidiči rychle získat k vozu důvěru, která pak umožní dostat automobil snadno až na samý limit. R8 je překvapivě precizní na tuto velikostní třídu.“
Minulý rok získalo ocenění World Performance Car of the Year Audi RS4, a tak jde letos o druhou cenu v řadě pro značku se čtyřmi kruhy. Letos byly ve finále dokonce dva vozy značky Audi, když se mezi tři nejlepší dostala také novinka Audi A5.
Porota World Car Design of the Year ocenila na Audi R8: „...transformaci stylu dosavadních sportovních vozů této kategorie. Design R8 je neobyčejný, originální a obsahuje řadu nových detailů od uspořádání přídě až po tzv. „sideblade“ za bočními dveřmi.“
Designový expert Tom Matano, výkonný ředitel School of Industrial Design, Academy of Art ze San Franciska, komentoval design Audi slovy: „Je to mimořádné ztělesnění techniky, která je ukryta uvnitř a současně úplné řešení techno-ikonického designu.“
Cenu World Car Design of the Year získalo v minulém roce Audi TT, a tak i v další disciplíně si pomyslnou korunku ponechává Audi u sebe druhý rok v řadě.
Audi vyhrálo absolutně v anketě World Car of the Year titul v roce 2005 s tehdy novým Audi A6. S jedním absolutním vítězstvím a čtyřmi tituly ve vedlejších kategoriích je značka nejúspěšnějším výrobcem v historii udílení cen World Car of the Year. Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?