Audi R8 uspělo hned dvakrát při udělování cen World Car of the Year 2008, když si odvezlo cenu World Performance Car of the Year (světové sportovní auto roku) a World Car Design of the Year (nejlepší světový automobilový design roku).
Sportovní kupé od Audi bylo vybráno 47 porotci z řad odborných novinářů z 24 zemí celého světa.
Argumentem pro udělení titulu World Performance Car of the Year pro Audi R8 byl podle členů jury: „...solidní základ sportovního vozu s motorem V8 umístěným uprostřed a hliníková konstrukce. Avšak kvality tohoto vozu vynikají zvláště v mimořádné vyváženosti vlastností, pečlivém vyladění a ovladatelnosti, která dovoluje řidiči rychle získat k vozu důvěru, která pak umožní dostat automobil snadno až na samý limit. R8 je překvapivě precizní na tuto velikostní třídu.“
Minulý rok získalo ocenění World Performance Car of the Year Audi RS4, a tak jde letos o druhou cenu v řadě pro značku se čtyřmi kruhy. Letos byly ve finále dokonce dva vozy značky Audi, když se mezi tři nejlepší dostala také novinka Audi A5.
Porota World Car Design of the Year ocenila na Audi R8: „...transformaci stylu dosavadních sportovních vozů této kategorie. Design R8 je neobyčejný, originální a obsahuje řadu nových detailů od uspořádání přídě až po tzv. „sideblade“ za bočními dveřmi.“
Designový expert Tom Matano, výkonný ředitel School of Industrial Design, Academy of Art ze San Franciska, komentoval design Audi slovy: „Je to mimořádné ztělesnění techniky, která je ukryta uvnitř a současně úplné řešení techno-ikonického designu.“
Cenu World Car Design of the Year získalo v minulém roce Audi TT, a tak i v další disciplíně si pomyslnou korunku ponechává Audi u sebe druhý rok v řadě.
Audi vyhrálo absolutně v anketě World Car of the Year titul v roce 2005 s tehdy novým Audi A6. S jedním absolutním vítězstvím a čtyřmi tituly ve vedlejších kategoriích je značka nejúspěšnějším výrobcem v historii udílení cen World Car of the Year. Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.