Audi R8 uspělo hned dvakrát při udělování cen World Car of the Year 2008, když si odvezlo cenu World Performance Car of the Year (světové sportovní auto roku) a World Car Design of the Year (nejlepší světový automobilový design roku).
Sportovní kupé od Audi bylo vybráno 47 porotci z řad odborných novinářů z 24 zemí celého světa.
Argumentem pro udělení titulu World Performance Car of the Year pro Audi R8 byl podle členů jury: „...solidní základ sportovního vozu s motorem V8 umístěným uprostřed a hliníková konstrukce. Avšak kvality tohoto vozu vynikají zvláště v mimořádné vyváženosti vlastností, pečlivém vyladění a ovladatelnosti, která dovoluje řidiči rychle získat k vozu důvěru, která pak umožní dostat automobil snadno až na samý limit. R8 je překvapivě precizní na tuto velikostní třídu.“
Minulý rok získalo ocenění World Performance Car of the Year Audi RS4, a tak jde letos o druhou cenu v řadě pro značku se čtyřmi kruhy. Letos byly ve finále dokonce dva vozy značky Audi, když se mezi tři nejlepší dostala také novinka Audi A5.
Porota World Car Design of the Year ocenila na Audi R8: „...transformaci stylu dosavadních sportovních vozů této kategorie. Design R8 je neobyčejný, originální a obsahuje řadu nových detailů od uspořádání přídě až po tzv. „sideblade“ za bočními dveřmi.“
Designový expert Tom Matano, výkonný ředitel School of Industrial Design, Academy of Art ze San Franciska, komentoval design Audi slovy: „Je to mimořádné ztělesnění techniky, která je ukryta uvnitř a současně úplné řešení techno-ikonického designu.“
Cenu World Car Design of the Year získalo v minulém roce Audi TT, a tak i v další disciplíně si pomyslnou korunku ponechává Audi u sebe druhý rok v řadě.
Audi vyhrálo absolutně v anketě World Car of the Year titul v roce 2005 s tehdy novým Audi A6. S jedním absolutním vítězstvím a čtyřmi tituly ve vedlejších kategoriích je značka nejúspěšnějším výrobcem v historii udílení cen World Car of the Year. Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.