Pro modely Audi A3 a A3 Sportback lze nyní volit nový, ultramoderní přeplňovaný čtyřválec TFSI s pracovním objemem 1,4 litru. Motor 1.4 TFSI poskytuje výkon 92 kW (125 k) při 5000 min-1. Jeho maximální točivý moment 200 Nm je dostupný v neobvykle širokém rozmezí otáček od 1500 do 4000 za minutu.
Vývojáři motorů Audi již dlouho prokazují efektivnost technologie FSI v kombinaci s přeplňováním turbodmychadlem nejen na závodních tratích, ale i v běžném silničním provozu. Příkladem může být motor 2.0 TFSI, který v roce 2007 získal již třetí rok za sebou ocenění poroty nezávislých expertů pro nejlepší motor roku.
Tato koncepce je nyní znovu uplatněna v novém motoru 1.4 TFSI, kterému dodává vysoký výkon a zároveň i vynikající účinnost. Efektivní spalování zajišťují šestiotvorové trysky, napomáhající k tvorbě vysoce homogenní směsi; tím se rovněž účinně snižuje obsah emisí.
Turbodmychadlo spolu s upraveným časováním výfukových ventilů podporují optimální odezvu motoru s ještě hladším nárůstem točivého momentu. Již těsně nad volnoběžnými otáčkami, od 1250 min-1, je k dispozici plných 80 % maximálního točivého momentu, který dosahuje 200 Nm. Nový agregát 1.4 TFSI překonává dosud obvyklé hranice i svými akustickými parametry. Nová high-tech pohonná jednotka značky Audi je dostupná pro modely A3 a A3 Sportback v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.
Agregát 1.4 TFSI je zdrojem špičkových výkonových parametrů; třídveřový model A3 se s ním rozjede z klidu na 100 km/h za 9,6 sekundy a pokračuje až do maximální rychlosti 203 km/h. To vše při průměrné spotřebě pouhých 6,5 litrů benzinu na 100 km. Audi A3 s motorem 1.4 TFSI je k dispozici již za 632 800 Kč včetně DPH. V nabídce je i verze s možností odpočtu DPH.
Zdroj: Tisková zpráva Import Volkswagen Group, s. r. o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.