Na nadcházejícím Frankfurtském autosalonu IAA konaném od 11. do 23. září značka SEAT znovu potvrdí svou příslovečnou kreativitu. Ve světové premiéře zde představí koncept SUV, který pravděpodobně naznačuje i prvky designu budoucích modelů značky.
Od příchodu nynějšího ředitele SEAT Design Luca Donckerwolka je Tribu prvním návrhem kompletně realizovaným podle vlastních představ jeho samotného a jeho týmu.
Nový Tribu přináší evoluci současných designérských principů značky SEAT. Najdeme zde známé prvky, jako je dynamická linka, která zdobí modely současné generace, ale vedle této „ochranné známky“ značky SEAT je všechno ostatní odlišné. Silueta vozu je zdůrazněna přímějšími liniemi, které podtrhují sílu, výkonnost, kvalitu a dynamiku nového konceptu. Koncept Tribu je podobně jako SEAT Salsa z roku 2000 předzvěstí vlny nově uváděných modelů.
Atletické rysy Nový Tribu disponuje všemi prvky pravého SUV. Jeho světlá výška a pohon všech čtyř kol jasně ukazují na terénní vůz, ale jeho kompaktní, třídveřová karoserie a detaily, jako výrazná dvacetipalcová litá kola, výrazný přední spoiler a již zmíněná dynamická linka, jsou důkazem jeho nespoutaného sportovního charakteru.
Je to právě dynamická linka, která je zřetelněji modelována než u předchozích modelů a která zdůrazňuje a potvrzuje image tohoto vozu. Začíná na přídi vozu, kde vytváří „obočí“ nad světlomety, pokračuje nad podběhy předních kol a svažuje se po bocích karoserie k podběhům zadních kol. Nová generace modelů SEAT bude nepochybně snadno na první pohled rozpoznatelná.
Ale vše ostatní je na Tribu jiné Nový lichoběžníkový tvar krytů světlometů, mřížky chladiče a vstupů vzduchu i nový design mřížky s prodlouženými šestiúhelníkovými otvory propůjčují novému Tribu atletický, temperamentní vzhled.
Při pohledu zepředu je nápadné čelní sklo, které je pokračováním kompaktní kapoty. Sklo je protažené až k vrcholu kabiny a vytváří panoramatickou střechu vpouštějící proudy světla do interiéru – ideální pro obdivování výhledu za jízdy.
Sdružená světla na zádi zdánlivě chybějí, protože jsou zakryta skleněným krytem a jsou viditelná pouze při brzdění, signalizaci nebo jako boční světla.
Pozornost zřejmě nejvíce upoutají výrazná dvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik 255/50. Jejich ráfky jsou lemovány lichoběžníkovými otvory, a odrážejí tak designérské pojetí, které je patrné v celém interiéru i exteriéru vozu.
V interiéru Tribu jsou čtyři sedadla, z nichž dvě přední skořepinová jsou vybavena zabudovanými bezpečnostními pásy. Navíc jsou opatřena nezávislými integrovanými vyhřívacími okruhy s výdechy na zadní straně, sloužícími k vyhřívání zadních sedadel.
Pro zvětšení zavazadlového prostoru jsou zadní sedadla sklopná a jsou oddělena opěrkou, v níž je vytvořen šikovný odkládací prostor. Opěrka slouží i jako držák na nápoje.
Přístrojová deska nového Tribu je vyzbrojena technickou novinkou - čtyřmi TFT displeji a také otáčkoměrem a rychloměrem na dalších dvou číselnících, které poskytují informace potřebné k bezpečné a pohodlné jízdě. Tři z TFT displejů zobrazují různé informace v závislosti na tom, jaký režim jízdy je zvolen – Urban, Sport nebo Freerun (městský, sportovní nebo terénní).
U nového Tribu lze pouhým stisknutím tlačítka zvolit jeden ze tří režimů jízdy, které se nazývají Urban, Sport a Freerun. Podle jejich volby dokáže nový koncept SEAT měnit své jízdní parametry (řízení motoru a převodovky, charakteristiku podvozku apod.), aby se přizpůsobil různým podmínkám jízdy – ve městě, na dálnici nebo v terénu.
Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.