Seat Tribu, koncept sportovního SUV

Tribu
Tribu, foto: Seat ČR
Pavel Stavebník 12. září 2007 12:04
Sdílej:

Na nadcházejícím Frankfurtském autosalonu IAA konaném od 11. do 23. září značka SEAT znovu potvrdí svou příslovečnou kreativitu. Ve světové premiéře zde představí koncept SUV, který pravděpodobně naznačuje i prvky designu budoucích modelů značky.

Od příchodu nynějšího ředitele SEAT Design Luca Donckerwolka je Tribu prvním návrhem kompletně realizovaným podle vlastních představ jeho samotného a jeho týmu.

Nový Tribu přináší evoluci současných designérských principů značky SEAT. Najdeme zde známé prvky, jako je dynamická linka, která zdobí modely současné generace, ale vedle této „ochranné známky“ značky SEAT je všechno ostatní odlišné. Silueta vozu je zdůrazněna přímějšími liniemi, které podtrhují sílu, výkonnost, kvalitu a dynamiku nového konceptu. Koncept Tribu je podobně jako SEAT Salsa z roku 2000 předzvěstí vlny nově uváděných modelů.

Atletické rysy Nový Tribu disponuje všemi prvky pravého SUV. Jeho světlá výška a pohon všech čtyř kol jasně ukazují na terénní vůz, ale jeho kompaktní, třídveřová karoserie a detaily, jako výrazná dvacetipalcová litá kola, výrazný přední spoiler a již zmíněná dynamická linka, jsou důkazem jeho nespoutaného sportovního charakteru.

Je to právě dynamická linka, která je zřetelněji modelována než u předchozích modelů a která zdůrazňuje a potvrzuje image tohoto vozu. Začíná na přídi vozu, kde vytváří „obočí“ nad světlomety, pokračuje nad podběhy předních kol a svažuje se po bocích karoserie k podběhům zadních kol. Nová generace modelů SEAT bude nepochybně snadno na první pohled rozpoznatelná.

Ale vše ostatní je na Tribu jiné Nový lichoběžníkový tvar krytů světlometů, mřížky chladiče a vstupů vzduchu i nový design mřížky s prodlouženými šestiúhelníkovými otvory propůjčují novému Tribu atletický, temperamentní vzhled.

Při pohledu zepředu je nápadné čelní sklo, které je pokračováním kompaktní kapoty. Sklo je protažené až k vrcholu kabiny a vytváří panoramatickou střechu vpouštějící proudy světla do interiéru – ideální pro obdivování výhledu za jízdy.

Sdružená světla na zádi zdánlivě chybějí, protože jsou zakryta skleněným krytem a jsou viditelná pouze při brzdění, signalizaci nebo jako boční světla.

Pozornost zřejmě nejvíce upoutají výrazná dvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik 255/50. Jejich ráfky jsou lemovány lichoběžníkovými otvory, a odrážejí tak designérské pojetí, které je patrné v celém interiéru i exteriéru vozu.

V interiéru Tribu jsou čtyři sedadla, z nichž dvě přední skořepinová jsou vybavena zabudovanými bezpečnostními pásy. Navíc jsou opatřena nezávislými integrovanými vyhřívacími okruhy s výdechy na zadní straně, sloužícími k vyhřívání zadních sedadel.

Pro zvětšení zavazadlového prostoru jsou zadní sedadla sklopná a jsou oddělena opěrkou, v níž je vytvořen šikovný odkládací prostor. Opěrka slouží i jako držák na nápoje.

Přístrojová deska nového Tribu je vyzbrojena technickou novinkou - čtyřmi TFT displeji a také otáčkoměrem a rychloměrem na dalších dvou číselnících, které poskytují informace potřebné k bezpečné a pohodlné jízdě. Tři z TFT displejů zobrazují různé informace v závislosti na tom, jaký režim jízdy je zvolen – Urban, Sport nebo Freerun (městský, sportovní nebo terénní).

U nového Tribu lze pouhým stisknutím tlačítka zvolit jeden ze tří režimů jízdy, které se nazývají Urban, Sport a Freerun. Podle jejich volby dokáže nový koncept SEAT měnit své jízdní parametry (řízení motoru a převodovky, charakteristiku podvozku apod.), aby se přizpůsobil různým podmínkám jízdy – ve městě, na dálnici nebo v terénu.

Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations, s.r.o.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.