Na nadcházejícím Frankfurtském autosalonu IAA konaném od 11. do 23. září značka SEAT znovu potvrdí svou příslovečnou kreativitu. Ve světové premiéře zde představí koncept SUV, který pravděpodobně naznačuje i prvky designu budoucích modelů značky.
Od příchodu nynějšího ředitele SEAT Design Luca Donckerwolka je Tribu prvním návrhem kompletně realizovaným podle vlastních představ jeho samotného a jeho týmu.
Nový Tribu přináší evoluci současných designérských principů značky SEAT. Najdeme zde známé prvky, jako je dynamická linka, která zdobí modely současné generace, ale vedle této „ochranné známky“ značky SEAT je všechno ostatní odlišné. Silueta vozu je zdůrazněna přímějšími liniemi, které podtrhují sílu, výkonnost, kvalitu a dynamiku nového konceptu. Koncept Tribu je podobně jako SEAT Salsa z roku 2000 předzvěstí vlny nově uváděných modelů.
Atletické rysy Nový Tribu disponuje všemi prvky pravého SUV. Jeho světlá výška a pohon všech čtyř kol jasně ukazují na terénní vůz, ale jeho kompaktní, třídveřová karoserie a detaily, jako výrazná dvacetipalcová litá kola, výrazný přední spoiler a již zmíněná dynamická linka, jsou důkazem jeho nespoutaného sportovního charakteru.
Je to právě dynamická linka, která je zřetelněji modelována než u předchozích modelů a která zdůrazňuje a potvrzuje image tohoto vozu. Začíná na přídi vozu, kde vytváří „obočí“ nad světlomety, pokračuje nad podběhy předních kol a svažuje se po bocích karoserie k podběhům zadních kol. Nová generace modelů SEAT bude nepochybně snadno na první pohled rozpoznatelná.
Ale vše ostatní je na Tribu jiné Nový lichoběžníkový tvar krytů světlometů, mřížky chladiče a vstupů vzduchu i nový design mřížky s prodlouženými šestiúhelníkovými otvory propůjčují novému Tribu atletický, temperamentní vzhled.
Při pohledu zepředu je nápadné čelní sklo, které je pokračováním kompaktní kapoty. Sklo je protažené až k vrcholu kabiny a vytváří panoramatickou střechu vpouštějící proudy světla do interiéru – ideální pro obdivování výhledu za jízdy.
Sdružená světla na zádi zdánlivě chybějí, protože jsou zakryta skleněným krytem a jsou viditelná pouze při brzdění, signalizaci nebo jako boční světla.
Pozornost zřejmě nejvíce upoutají výrazná dvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik 255/50. Jejich ráfky jsou lemovány lichoběžníkovými otvory, a odrážejí tak designérské pojetí, které je patrné v celém interiéru i exteriéru vozu.
V interiéru Tribu jsou čtyři sedadla, z nichž dvě přední skořepinová jsou vybavena zabudovanými bezpečnostními pásy. Navíc jsou opatřena nezávislými integrovanými vyhřívacími okruhy s výdechy na zadní straně, sloužícími k vyhřívání zadních sedadel.
Pro zvětšení zavazadlového prostoru jsou zadní sedadla sklopná a jsou oddělena opěrkou, v níž je vytvořen šikovný odkládací prostor. Opěrka slouží i jako držák na nápoje.
Přístrojová deska nového Tribu je vyzbrojena technickou novinkou - čtyřmi TFT displeji a také otáčkoměrem a rychloměrem na dalších dvou číselnících, které poskytují informace potřebné k bezpečné a pohodlné jízdě. Tři z TFT displejů zobrazují různé informace v závislosti na tom, jaký režim jízdy je zvolen – Urban, Sport nebo Freerun (městský, sportovní nebo terénní).
U nového Tribu lze pouhým stisknutím tlačítka zvolit jeden ze tří režimů jízdy, které se nazývají Urban, Sport a Freerun. Podle jejich volby dokáže nový koncept SEAT měnit své jízdní parametry (řízení motoru a převodovky, charakteristiku podvozku apod.), aby se přizpůsobil různým podmínkám jízdy – ve městě, na dálnici nebo v terénu.
Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations, s.r.o.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.