Seat Tribu, koncept sportovního SUV

Tribu
Tribu, foto: Seat ČR
Pavel Stavebník 12. září 2007 12:04
Sdílej:

Na nadcházejícím Frankfurtském autosalonu IAA konaném od 11. do 23. září značka SEAT znovu potvrdí svou příslovečnou kreativitu. Ve světové premiéře zde představí koncept SUV, který pravděpodobně naznačuje i prvky designu budoucích modelů značky.

Od příchodu nynějšího ředitele SEAT Design Luca Donckerwolka je Tribu prvním návrhem kompletně realizovaným podle vlastních představ jeho samotného a jeho týmu.

Nový Tribu přináší evoluci současných designérských principů značky SEAT. Najdeme zde známé prvky, jako je dynamická linka, která zdobí modely současné generace, ale vedle této „ochranné známky“ značky SEAT je všechno ostatní odlišné. Silueta vozu je zdůrazněna přímějšími liniemi, které podtrhují sílu, výkonnost, kvalitu a dynamiku nového konceptu. Koncept Tribu je podobně jako SEAT Salsa z roku 2000 předzvěstí vlny nově uváděných modelů.

Atletické rysy Nový Tribu disponuje všemi prvky pravého SUV. Jeho světlá výška a pohon všech čtyř kol jasně ukazují na terénní vůz, ale jeho kompaktní, třídveřová karoserie a detaily, jako výrazná dvacetipalcová litá kola, výrazný přední spoiler a již zmíněná dynamická linka, jsou důkazem jeho nespoutaného sportovního charakteru.

Je to právě dynamická linka, která je zřetelněji modelována než u předchozích modelů a která zdůrazňuje a potvrzuje image tohoto vozu. Začíná na přídi vozu, kde vytváří „obočí“ nad světlomety, pokračuje nad podběhy předních kol a svažuje se po bocích karoserie k podběhům zadních kol. Nová generace modelů SEAT bude nepochybně snadno na první pohled rozpoznatelná.

Ale vše ostatní je na Tribu jiné Nový lichoběžníkový tvar krytů světlometů, mřížky chladiče a vstupů vzduchu i nový design mřížky s prodlouženými šestiúhelníkovými otvory propůjčují novému Tribu atletický, temperamentní vzhled.

Při pohledu zepředu je nápadné čelní sklo, které je pokračováním kompaktní kapoty. Sklo je protažené až k vrcholu kabiny a vytváří panoramatickou střechu vpouštějící proudy světla do interiéru – ideální pro obdivování výhledu za jízdy.

Sdružená světla na zádi zdánlivě chybějí, protože jsou zakryta skleněným krytem a jsou viditelná pouze při brzdění, signalizaci nebo jako boční světla.

Pozornost zřejmě nejvíce upoutají výrazná dvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik 255/50. Jejich ráfky jsou lemovány lichoběžníkovými otvory, a odrážejí tak designérské pojetí, které je patrné v celém interiéru i exteriéru vozu.

V interiéru Tribu jsou čtyři sedadla, z nichž dvě přední skořepinová jsou vybavena zabudovanými bezpečnostními pásy. Navíc jsou opatřena nezávislými integrovanými vyhřívacími okruhy s výdechy na zadní straně, sloužícími k vyhřívání zadních sedadel.

Pro zvětšení zavazadlového prostoru jsou zadní sedadla sklopná a jsou oddělena opěrkou, v níž je vytvořen šikovný odkládací prostor. Opěrka slouží i jako držák na nápoje.

Přístrojová deska nového Tribu je vyzbrojena technickou novinkou - čtyřmi TFT displeji a také otáčkoměrem a rychloměrem na dalších dvou číselnících, které poskytují informace potřebné k bezpečné a pohodlné jízdě. Tři z TFT displejů zobrazují různé informace v závislosti na tom, jaký režim jízdy je zvolen – Urban, Sport nebo Freerun (městský, sportovní nebo terénní).

U nového Tribu lze pouhým stisknutím tlačítka zvolit jeden ze tří režimů jízdy, které se nazývají Urban, Sport a Freerun. Podle jejich volby dokáže nový koncept SEAT měnit své jízdní parametry (řízení motoru a převodovky, charakteristiku podvozku apod.), aby se přizpůsobil různým podmínkám jízdy – ve městě, na dálnici nebo v terénu.

Zdroj: Tisková zpráva AC&C Public Relations, s.r.o.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?